Gå til innhold

Hvilken mat spiser du helst ved disse anledningene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • Ved overtidsjobbing
  • Generelt stram timeplan
  • På veien til hytta/helgetur
  • Når du bare skal slappe av
  • Ved byturer (fylla)
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe
  • Ved sykdom

Anonymkode: 751aa...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yoghurt eller skyr med musli 

Anonymkode: c1fba...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):
  • Ved overtidsjobbing
  • Vanligvis venter jeg til jeg kommer hjem. Men så jobber jeg sjelden overtid lenger enn til 18-19.
  •  
  • Generelt stram timeplan
  • ? Skjønner ikke hva som menes.
  •  
  • På veien til hytta/helgetur
  • Vanligvis ingenting. Jeg foretrekker å sitte ned og spise rundt et bord.
  •  
  • Når du bare skal slappe av
  • ? Skjønner ikke hva som menes.
  •  
  • Ved byturer (fylla)
  • Ingenting.
  •  
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe
  • Man må ikke ha i seg noe når man ikke har lyst på mat. Så ingenting.
  •  
  • Ved sykdom
  • Det jeg har lyst på. Hvis jeg da har matlyst. Men ofte har man jo ikke det når man er syk. Kanskje bare en frukt eller noe.

Anonymkode: 751aa...603

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):
  • Ved overtidsjobbing
  • Generelt stram timeplan
  • På veien til hytta/helgetur
  • Når du bare skal slappe av
  • Ved byturer (fylla)
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe
  • Ved sykdom

Anonymkode: 751aa...603

1. brødskive når jeg kommer hjem.

2. Enkel middag type spagetti med kjøttsaus, en brødskive, yoghurt med müsli etc

3. en wiener på en bensinstasjon 

4. enten et kjøttstykke med potet i ymse former og grønnsaker, eller bestille pizza/kinamat/sushi 

5. kebab eller burger før jeg finner senga 

6. En brødskive med egg eller en omelett. 

7. Spørs på sykdommen. Noen ganger en kopp med nudler, en brødskive med egg, hold-it, eller smørstekt agurk og mais (hahah) alt etter som hva jeg orker. Sist jeg var syk spiste jeg et par mariekjeks på tre dager 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved overtidsjobbing: Det har vært alt fra å ha med matpakke til formålet, eller bestilt overtidsmat.

Generelt stram timeplan: Brødskive.

På vei til hytte/helgetur: Noe småtteri hjemme, så vente til framme for et ordentlig måltid av et eller annet slag.'

Slappe av: Så enkelt som mulig, gjerne Fjordland laks og pasta, den liker jeg!

Bytur/fyll: Skjer aldri.

Når jeg ikke har lyst på mat osv.: Rugsprø med brunost.

Sykdom: Alt fra kun vann til kjeks, ristet brød eller noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):
  • Ved overtidsjobbing
  • Generelt stram timeplan
  • På veien til hytta/helgetur
  • Når du bare skal slappe av
  • Ved byturer (fylla)
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe
  • Ved sykdom

Anonymkode: 751aa...603

Jeg har sjeldent jobbet overtid, men om jeg har gjort det så har jeg spist middag når jeg har kommet hjem. Gjerne noe som er raskt og enkelt å lage.

Egentlig litt det samme ved stram tidsplan, men jeg prøver å få inn ett skikkelig måltid som er hjemmelaget.

Om det er et sted å stoppe så er gjerne burger er trygt valg siden det ikke akkurat alltid er særlig mange andre valgmuligheter på enkelte strekninger. Et sted jeg bodde tidligere og hvor jeg noen ganger pleide å dra på helgetur til en by så var maten helt grusom på den strekningen. Etter å ha fått svidd burger en gang så begynte jeg å lage en salat og/eller hadde med noe drikke og snacks.

Hvis jeg skal slappe av så blir det gjerne pizza, sushi, kanskje noe fingermat man kan kose seg med.

På fylla blir det ofte rullekebab. Kebab i pita er ikke like godt da og både det og burger er litt utrygt å spise om man er litt full.

Lager ofte enkle pastaretter da eller brødskive med egg og bacon.

Hvis jeg er syk så ønsker jeg lett mat eller eventuelt spicy mat. Spørs litt hvordan syk jeg er. Om jeg virkelig er syk så blir det gjerne enkel mat og ferdigretter. Noen ganger får man knapt i seg noen ting.

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved overtidsjobbing spiser jeg mat som jeg har liggende på jobb ved behov (skyr, cottage cheese, yoghurt, Proteinpulver, egg, tofu) med grønnsaker/kokte poteter fra jobb, eller gryn og frøblanding - med melk fra jobb. (Jobber innen helse med matservering og er nye rester). 

Har ikke vært ordentlig syk på 15 år så vanskelig å si hva jeg spiser ved sykdom.. 

Resten av punktene spiser jeg helt normalt. Matprepper kanskje kvelden i forveien. 

Normalt for meg er:

Frokost - overnight oats av store havregryn og div frø med soyamelk eller semulegrynsgrøt. Kopp kaffe. 

Lunsj - knekkebrød/flatbrød med 2 kokte egg og ost og agurk. Kanskje en skyr eller Yoghurt. 

Middag - Som regel kylling/tofu/kjøttdeig/soyabønner/linser/bønner med forskjellig grønnsaker  og ris/pasta/quinoa/couscous. Med litt balsamico eller kesam med hvitløk som dressing

Kveldsmat - proteinhake eller skyr/yoghurt og bær

Og hvis noen lurer så ja: jeg spiser det samme hver dag. Gjør det over lang tid også bytter jeg det ut med noe annet. Får hangups på matvarer 😅

 

Endret av Lisanna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):
  •  
  • Ved overtidsjobbing
    Sjokolade hvis jeg  har, ellers ingenting. Spiser middag når jeg kommer hjem. Gjerne speilegg/omelett med brødskive, eller vanlig middag. 
     
  • Generelt stram timeplan
    Har ikke så stram timeplan. Hvis jeg skal noe etter jobb venter jeg med å spise middag til jeg er ferdig med det jeg skal. Er alltid planlagt, så har gjerne rester fra dagen før. Spiser kanskje yoghurt/frukt/gulrøtter mellom jobb og møtet. 
     
  • På veien til helgetur
    Ingenting, eller sparer ei brødskive fra lunsjen og spiser den rett før jeg drar fra jobb. Får mat når jeg kommer fram. 
     
  • Når du bare skal slappe av
    Skjønner ikke helt? Slapper av de fleste ettermiddager, spiser vanlig middag. 
     
  • Ved byturer (fylla)
    Ikke aktuelt
     
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe
    Har alltid lyst på noe. 
     
  • Ved sykdom
    Tomatsuppe og ostesmørbrød. 

Anonymkode: a0085...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 20.17):
  • Ved overtidsjobbing
  • Jobber aldri overtid
  • Generelt stram timeplan
  • Rundstykker med pålegg, noe ferdiglaget/halvfabrikata, pytt i panne med speilegg
  • På veien til hytta/helgetur
  • Noe fra bensinstasjonen. Gjerne baguette
  • Når du bare skal slappe av
  • Helg: pizza, nachos, ost og kjeks. Ukedag: Karbonadesmørbrød, suppe, salat og grillkylling fra Meny
  • Ved byturer (fylla)
  • Kebab, fries, macen 
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe
  • Bolle, knekkebrød med pålegg, nudler 
  • Ved sykdom
  • Suppe, pizza, nudler, egg og bacon, godteri og snacks, ostesmørbrød

Anonymkode: 751aa...603

 

Anonymkode: f6bce...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 20.17):
  • Ved overtidsjobbing                                       Fjordland eller middagsrester
  • Generelt stram timeplan                               Nudler, fjorland.  
  • På veien til hytta/helgetur                             Pølse
  • Når du bare skal slappe av                            Sushi
  • Ved byturer (fylla)                                            Kebab eller burger
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe           Cheerios    
  • Ved sykdom                                                       Lite

Anonymkode: 751aa...603

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ved overtidsjobbing

Varmmaten som blir servert i kantina på jobb. 

  • Generelt stram timeplan

Kjøper gjerne noe i farta da, blir fort ei pølse fra bensinstasjonen, eller bare en muslibar eller noe sånt. Det er heldigvis sjelden.

  • På veien til hytta/helgetur

Pølse eller baguett fra bensinstasjon.

  • Når du bare skal slappe av

Gjerne takeaway, prøver å velge noe med mye grønnsaker.

  • Ved byturer (fylla)

Burger eller kebabrull. Og pizza på vors.

  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe

Muslibar, men noen ganger gidder jeg bare ikke å spise selv om jeg kjenner jeg trenger det.

  • Ved sykdom

Kommer an på hvor syk jeg er. Første uka med kyssesyken var det så vidt det gikk ned litt yoghurt. Ved mildere sykdom spiser jeg relativt normalt.

Anonymkode: 6f702...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ved overtidsjobbing - faster 16 timer i døgnet, spiser ikke på jobb
  • Generelt stram timeplan - Sover mindre og har bedre tid, sjelden stram timeplan.
  • På veien til hytta/helgetur - spiser før kjøreturen
  • Når du bare skal slappe av - Slapper av med no godt å drikke
  • Ved byturer (fylla) - KEBAB! KEBAB! KEBAB!
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe - må man alltid ha i seg no a?
  • Ved sykdom - ingen regler, spiser hele døgnet, som oftest Ben And Jerry og bakst og kaker ❤️ 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 20.17):
  • Ved overtidsjobbing Jobber aldri overtid 
  • Generelt stram timeplan Rester fra fryseren, eventuelt en kjapp pastarett. 
  • På veien til hytta/helgetur Veimat, ofte pølse eller en burger på bensinstasjon 
  • Når du bare skal slappe av Nachoes med en øl til eller så bestiller jeg sushi  
  • Ved byturer (fylla) Er aldri på byen eller fylla lenger, men før gikk det oftest i kebab. 
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe Brødskiver med pålegg, litt ost, yoghurt eller frukt 
  • Ved sykdom Har alltid dårlig matlyst når jeg er syk, men prøver å få i meg noe og da går det ofte i brødskiver med pålegg som ikke smaker så mye, salte kjeks, frukt og yoghurt. 

Anonymkode: 751aa...603

 

Anonymkode: 91dc9...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 20.17):
  • Ved overtidsjobbing
  • Generelt stram timeplan
  • På veien til hytta/helgetur
  • Når du bare skal slappe av
  • Ved byturer (fylla)
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe
  • Ved sykdom

Anonymkode: 751aa...603

1: jobber ikke overtid  
2: Har alltid noen bokser med suppe/linsegryte etc. i fryseren som jeg bare tar opp og varme i mikroen 
3:Spiser når jeg kommer fram 
4:Pad thai med tofu fra sushirestauranten rundt hjørne  
5:BBQ Plant Beef fra Max burger eller falafelrull
6:Dadler med peanøttsmør 
7:Sykdom er så mangt,, Men det går i enkle ting som gulrot og ingefær suppe, couscous med grønnsaker som er stekt i airfryer, hummus og grønnsaker, salt potetgull, salt karamell is fra oatly .

Anonymkode: afe36...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 6/14/2022 at 8:17 PM, AnonymBruker said:
  • Ved overtidsjobbing
  • Generelt stram timeplan
  • På veien til hytta/helgetur
  • Når du bare skal slappe av
  • Ved byturer (fylla)
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe
  • Ved sykdom

Anonymkode: 751aa...603

Overtid: Det er ikke relevant nå, men da jeg jobbet mye overtid hadde jeg alltid med ekstra lunsjmat i tilfelle (visste aldri på forhånd om jeg måtte jobbe overtid og hvor lenge). De gangene jeg jobbet veldig sent sammen med andre, hendte det vi bestilte en pizza.

Stram timeplan: Egentlig alt som går fort. Nudler, rester, brødmat, ferdigpizza, salat...

På vei til hytta/helgetur: Pleier å legge inn en ordentlig pause for å sitte ned og spise, så da stopper vi på hva enn vi finner av spisesteder. Samme om det er Burger King, en "ordentlig" restaurant eller en trist kro. Har med noe bil-snacks hjemmefra som jeg spiser i bilen. Frukt, nøtter, kjeks, potetgull, godis.. Det varierer. Da vi hadde hytte, hadde vi alltid polarbrød og tubepålegg i bilen i tilfelle kolonnekjøring og midlertidig stengt vei.

Kosemat: Soya Sushi Oppsal. :rolleyes:

Fylla: Pizza eller grillpølse på vors. Foretrakk egentlig Esso-panini til nattmat, men de har byttet ut brødet, så den er ikke like god lengre. Har ikke funnet noen ny nattmat-dille.

Ikke lyst på mat, men må spise: Prøver litt forskjellig av det jeg finner hjemme. Er jeg ute, funker det stort sett med innbakt pølse eller pizzastykke fra Narvesen.

Syk: Noe med mye smak, men ikke tomatsuppe. Salt potetgull. Eple i båter. Rislunsj.

Anonymkode: 6b874...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ved overtidsjobbing har noen indiske ferdigretter stående på jobb som bare varmes i mikroen om det er uplanlagt, ellers middagrester eller ekstra vanlig matpakke
  • Generelt stram timeplan planlegger da slik at jeg har noe å varme opp (lasagnerester, gryteretter etc) eller lager en kjapp omelett eller en kjapp kikertgryte
  • På veien til hytta/helgetur om god tid før avreise,  lager jeg empanadas eller pai som er enkelt å spise underveis,  ellers matpakke, skyr, frukt og rå grønnsaker 
  • Når du bare skal slappe av alt mulig,  alt etter hva som frister. Å lage mat, kan i seg selv være avkobling,  mens andre ganger noe kjapt
  • Ved byturer (fylla) oj, evigheter siden, men falafelrull, kanskje, eller et pizzastykke. Om hjemme etter bytur: brødskive eller ost
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe tar heller med ei brødskive til jeg blir sulten,  eller en banan
  • Ved sykdom noe med rikelig hvitløk og ingefær for å bekjempe tegn på begynnende forkjølelse, eller bare litt cola og hvitt brød om jeg er kvalm. Er sjelden syk

Anonymkode: 15fbf...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ved overtidsjobbing - Dette begynner å bli veldig lenge siden, men da var det takeaway som gjaldt, som regel fra Spice eller Pizza & Kinaekspressen. 
  • Generelt stram timeplan - En ferdigrett å varme i mikroen, fra Fjordland e.l.
  • På veien til hytta/helgetur - Det skjer aldri, men her ville jeg ha valgt matpakke. 
  • Når du bare skal slappe av - Anything goes. 
  • Ved byturer (fylla) - Burger eller kebab. Originalt, jeg vet. :P
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe - Brødskiver
  • Ved sykdom - Rett-i-koppen nudler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ved overtidsjobbing  Jobben bestiller stort sett pizza.
  • Generelt stram timeplan Pasta, gjerne noe som går fort.
  • På veien til hytta/helgetur Hamburger på veien
  • Når du bare skal slappe av Pizza, taco eller bakt potet
  • Ved byturer (fylla)  Ikke aktuelt, verken fester eller drikker alkohol.
  • Når du ikke har lyst på mat, men må ha i deg noe Pasta 
  • Ved sykdom Det jeg føler for. Gjerne pasta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...