AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #1 Skrevet 14. juni 2022 For 3 mnd siden oppsøkte jeg legen pga konflikt på arbeidsplassen. Var da på tampen av oppsigelse og ble sykemeldt rett før jeg var ferdig. Siden da har jeg starta i ny jobb men har ikke takket ja til 100%. Jobber kun på tilkalling. Er så uendelig sliten at jeg ikke orker tanken. Har en følelse av indre uro. Tankekjør. Bekymringer. Sykt dårlig hukommelse. Søvnproblemer ifm av innsovning..Etter helgen har jeg sovet 16 timer pr døgn (natt til mandag og idag). Har skjelvende hender og fikk resept på betablokkere idag... Har omtrent kuttet kaffe helt ut de siste ukene. Hvilepuls varierer mellom 75-100 (men det er kanskje normalt...?). Gleder meg ikke till noen ting!! Pga økonomien må jeg jobbe i sommer. Det var ikke min opprinnelige plan men sånn måtte det bli. Orker virkelig ingenting. Orker ikke rydde. Regninger er et ork. Min energi går kun til å ivareta ungene, pluss jobbe. Skremt over hvor sliten jeg er🥺 Har tatt blodprøver, trykk og EKG idag. Får se hva svaret viser... Noen som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: c31d1...dd6 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #2 Skrevet 14. juni 2022 Huff, høres ut som stress og depresjon. Har det på samme måten selv. Konstant sliten og finner ingen glede i noen ting lenger. Kommer hovedsakelig fra et voldsomt stress på jobb som aldri gir seg. Anonymkode: faf93...dba
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 Kontakt legen og be om hjelp og sykemelding. Dette tar tid å hente seg inn igjen fra. Anonymkode: 727a5...f6e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Kontakt legen og be om hjelp og sykemelding. Dette tar tid å hente seg inn igjen fra. Anonymkode: 727a5...f6e Har vært hos legen idag men tenkte ikke på SM ettersom jeg ikke har en fast stilling.. kan man bli sykemldt så lenge man har jobbet omtrent fullt over tid? Ts Anonymkode: c31d1...dd6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 Du er deprimert og må ha ei ganske lang sykemelding. Det ordner seg, legen har oversikt over hvilke regler som gjelder. Om det blir regnet ut fra lønna de, aap, tilskudd, etc. Noe finnes det for deg. Jeg har hatt det som deg. Pass på, det kan bite seg fast, og du blir syk både ett og to år. Ring legen i morgen og legg en god plan sammen med han eller hun. Kjøp deg 1 time hos psykolog for å få litt tips & tricks. Så tar du veldig godt vare på deg sjøl til legen sier nok. Legen vet ofte når pasienten har godt av å jobbe igjen. Anonymkode: a6a57...3cc
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #6 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du er deprimert og må ha ei ganske lang sykemelding. Det ordner seg, legen har oversikt over hvilke regler som gjelder. Om det blir regnet ut fra lønna de, aap, tilskudd, etc. Noe finnes det for deg. Jeg har hatt det som deg. Pass på, det kan bite seg fast, og du blir syk både ett og to år. Ring legen i morgen og legg en god plan sammen med han eller hun. Kjøp deg 1 time hos psykolog for å få litt tips & tricks. Så tar du veldig godt vare på deg sjøl til legen sier nok. Legen vet ofte når pasienten har godt av å jobbe igjen. Anonymkode: a6a57...3cc Redd for å være til bry for legen. Idiotisk tenkt, ja... Klarte åpne meg idag og fortalte hvor sliten jeg er. Pluss det om hjertebank/skjelvende hender. Så nå er det tatt prøver da. Han nevnte ingenting om at det kunne være depresjon, men så nevnte jeg ikke det selv da. Har lurt på om jeg er i begynnelsen av å bli kraftig utbrent. Bør jeg bare vente på svaret på prøvene og så bestille time? Eller skal jeg umiddelbart ta kontakt med legen igjen?? Har så beslutningsvegring for alt. Anonymkode: c31d1...dd6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #7 Skrevet 14. juni 2022 Lavt stoffskifte. Sjekk det opp Anonymkode: 7f2d8...cab
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #8 Skrevet 14. juni 2022 Jeg ble utmattet etter corona. Utmattelse og svimmel hele tiden. Legen mener det er long covid. Har du hatt korona? Anonymkode: 1e764...612
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #9 Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Redd for å være til bry for legen. Idiotisk tenkt, ja... Klarte åpne meg idag og fortalte hvor sliten jeg er. Pluss det om hjertebank/skjelvende hender. Så nå er det tatt prøver da. Han nevnte ingenting om at det kunne være depresjon, men så nevnte jeg ikke det selv da. Har lurt på om jeg er i begynnelsen av å bli kraftig utbrent. Bør jeg bare vente på svaret på prøvene og så bestille time? Eller skal jeg umiddelbart ta kontakt med legen igjen?? Har så beslutningsvegring for alt. Anonymkode: c31d1...dd6 Du drar på akuttime i morgen du, og sier at du er ganske sikker på at du har fått en depresjon. Fortell alt det som står i HI. Så vil han spørre deg om du har egne forslag til hva som kunne hjelpe. Og da svarer du som sant er, at du er på bristepunktet men du vet ikke hvordan du skal klare deg økonomisk. Din lege jobba hardt hele VGS, tok kanskje opp fag, og satt åresvis på universitetet og pådro seg masse gjeld for å hjelpe folk. Du er hans jobb og hans inntekt. Leger flest setter pris på en god morgen, et smil og en takk. Du bryr han ikke så lenge du respekterer han som arbeider. Anonymkode: a6a57...3cc
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #10 Skrevet 14. juni 2022 Det er ikke rart du er sliten hvis du var i en konflikt på arbeidsplassen så du nesten mistet jobben. Dette tar tid å bearbeide. Både det at du kom dit, og hvordan du ble møtt. Du trenger hvile. Gleder meg til å høre fra deg når du har snakket med legen om sykemelding Anonymkode: 727a5...f6e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #11 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er ikke rart du er sliten hvis du var i en konflikt på arbeidsplassen så du nesten mistet jobben. Dette tar tid å bearbeide. Både det at du kom dit, og hvordan du ble møtt. Du trenger hvile. Gleder meg til å høre fra deg når du har snakket med legen om sykemelding Anonymkode: 727a5...f6e Mistet ikke jobben - jeg sa opp frivillig. Taklet ikke ledelsen i forrige jobb og måtte bare slutte, taklet ikke mer. Men tusen takk❣ Anonymkode: c31d1...dd6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #12 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg ble utmattet etter corona. Utmattelse og svimmel hele tiden. Legen mener det er long covid. Har du hatt korona? Anonymkode: 1e764...612 Har hatt corona, men det var i januar. Er 3x vaksinert. Merket ingenting etter sykdom, hadde omikron variant og lett sykdomsforløp (forkjølelse) Anonymkode: c31d1...dd6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #13 Skrevet 15. juni 2022 Da jeg hadde høy hvilepuls, skjelvende hender og var utslitt - viste det seg å være graves sykdom (høyt stoffskifte). Kan være verdt å sjekke stoffskiftet også! Anonymkode: da81d...4ef
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #14 Skrevet 15. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Lavt stoffskifte. Sjekk det opp Anonymkode: 7f2d8...cab Har helt like symptomer som det ja. Avventer svar på blodprøve. Anonymkode: c31d1...dd6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #15 Skrevet 15. juni 2022 Du høres ut som det jeg var, utbrent og deprimert. Det er essensielt at du tar en pause som er god og lang nok, ikke begynn i full stilling for raskt! Dette kan ta tid, ikke forhaste deg. Gå til legen og sjekk at det ikke er underliggende årsaker til skjelvingen og forhøyet puls, sjekk vitaminmangel og stoffskifte, etc. Jeg vil anbefale å gå turer i skog og mark, det er en terapi i seg selv. Finn en måte å koble ut som virkelig gir mental pause. Vil også anbefale psykolog/terapi, for det du har stått oppi er jo en belastning for psyken. Ta vare på deg selv! Anonymkode: 0c0a4...6e2
Perelandra Skrevet 16. juni 2022 #16 Skrevet 16. juni 2022 Tråden er ryddet for helseskadelig innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå