Gå til innhold

Bo på Grønland, Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Flyttefot
Skrevet

Hvordan er det å bo på Grønland i Oslo? Hvordan er området, både på dagtid og kveldstid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Grønland er veldig spennende. Det er også et område i utvikling, så det vil nok bli bedre og bedre. Jeg ville nok passet på å finne en rolig gate da, det er litt mye bråk enkelte steder.

Skrevet

Jeg ville aldri bodd der. Det er et sted man kjører GJENNOM for min del.

Skrevet

Samme her.. :sjenert:

Skrevet

Jeg bodde der i en kort periode og trivdes veldig godt. Mye liv! :)

Gjest Gulltopp
Skrevet

:Nikke: Enig...

Gjest Spacegirl
Skrevet

Har også bodd der en liten periode, og trivdes kjempegodt. Mye liv, fargerikt og mye koseligere enn på vestkanten. Det er min mening :)

Skrevet

Ikke spesiellt fint sted å bo nei.

Masse kriminalitet på kveld/natterstid...

Skrevet

Jeg bodde på Grønland i flere år. Den gaten vi bodde i var den gaten i Oslo det var FÆRREST innbrudd i i følge en oversikt i Aftenposten.

Jeg trivdes veldig godt på Grønland. Følte meg trygg både på dag og kveldstid.

Skrevet
Jeg bodde på Grønland i flere år. Den gaten vi bodde i var den gaten i Oslo det var FÆRREST innbrudd i i følge en oversikt i Aftenposten.

Jeg trivdes veldig godt på Grønland. Følte meg trygg både på dag og kveldstid.

Jeg tviler ikke på at det du sier er sant, men hvordan var det med resten av gatene der? Var de like lite preget av kriminalitet?

Skrevet

Jeg har ikke bodd der, men kunne tenke meg å flytte dit. Veldig fargerikt og masse liv og røre :) Kjenner folk som rett ved, i gamlebyen og der er det kjempekoselig :)

Skrevet

:overrasket: eh... er du ofte på Grønland? Jeg har bodd på Grønland i flere år, (nå bor jeg noen minutters gange unna, men er der en del), og jeg har aldri opplevd noe ubehagelig der. Hender selvfølgelig at det er noe bråk fredag og lørdag natt, men hvor er det ikke det i Oslo sentrum?

Til trådstarter: jeg synes Grønland er kjempekoselig. Mange billige og gode spisesteder, billig øl :) bra og billig utvalg av frukt og grønt, og ikke minst andre spennende matvarer man ikke får på Kiwi og Rema, sentralt, hyggelige mennesker, avslappet (man kan feks gå i pysjbuksa når man er fyllesjuk en søndag og får lyst til å stikke ned til kiosken på hjørnet å kjøpe godis... ;) )

Men som du allerede har sett så vil du nok få stort sett veldig delte meninger om dette emnet. Er fortsatt mange på vestkanten som ser litt rart på oss som frivillig velger å bo øst for Akerselva. Også synes vi at de er litt snobbete da vet du ettersom de ikke er enige med oss i at brune puber og kebab er bedre enn champagne og sushi.

:ironi::ler:

Skrevet

Det er da ikke så mye kriminalitet på Grønland, i hvert fall ikke som man merker noe til som "vanlig" beboer. I noen av gatene kan det kanskje være en del bråk og sånn, men det blir vel mer i området rundt Legevakta/nederste del av Grünerløkka? Har ikke bodd der selv, men vært en del på utesteder i området. Aldri opplevd noe ubehagelig.

Skrevet

...og vet ikke med sjampis, men billig og god sushi får man på Grønland også, vel. Pol er det også der.

Skrevet

Jeg liker best brune puber og kebabaktige steder fremfor sushi (æsj) og sjampis blir jeg så fort dritings av. Men jeg vil heller bo på vestkanten fordi jeg føler meg tryggere her enn på østkanten, dog er det "bedre" og "verre" steder på østkanten. Jeg har handlet på Grønland en gang, i en matbutikk. Det holdt lenge for meg. Jeg ville aldri turt å gå hjem alene midt på natten der.

Gjest Gulltopp
Skrevet

Interessant å se hvordan det er fullt ut akseptert å gjøre narr av de som velger å bo på vestkanten, men ikke vice versa. Men det er jo politisk korrekt å bo på østkanten, så da så...

Skrevet
Interessant å se hvordan det er fullt ut akseptert å gjøre narr av de som velger å bo på vestkanten, men ikke vice versa. Men det er jo politisk korrekt å bo på østkanten, så da så...

:klappe:

Skrevet

Da jeg så etter leilighet nå i sommer så jeg også på Grønland. Men da satte pappa foten ned, han har jobbet i denne byen i mange år og hadde klare meninger om hvor det var greit å bo og ikke. Grønland var ett av de stedene som ble utelukket først...

Skrevet

Grønnland er det nye kommende hippe stedet i Oslo sentrum.

uavhengig om jeg villle bodd der eller ikke.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Ikke mindre interessant er det å se hvordan folk som har handlet én gang i en matbutikk på Grønland synes det er grunn god nok til å anbefale andre å styre unna hele området. Og ja, jeg har bodd både på beste vest og indre øst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...