Murmelmy Skrevet 13. november 2005 #1 Skrevet 13. november 2005 Og når i svangerskapet kommer de? Hva er kjennetegnene osv...?
Gjest miesol Skrevet 13. november 2005 #2 Skrevet 13. november 2005 Jeg vet ikke så mye om ligamentsmerter i forhold til graviditet, men et ligament er iallefall et leddbånd og jeg antar at man kan få smerter fra leddbåndene rundt bekkenet siden de strekkes/tøyes under graviditeten?
Puselure Skrevet 13. november 2005 #3 Skrevet 13. november 2005 Etterhvert som livmoren vokser blir ligamentene (båndene) som holder livmoren på plass i magen strekt. Jeg har kjent dette som smerte på høyre og venstre side i lysken. Jeg tror jeg begynte å kjenne dette rundt uke 14-15, husker ikke helt.. Du kan kjenne det på den ene siden eller begge, men det vil gå over. Nå er jeg i uke 27-4 og nå er det lenge siden jeg har kjent noe til strekkingen. Jeg har hatt så vondt innimellom at jeg har måttet stoppe opp og holde meg på magen, men det er ikke farlig. Det er et tegn på at livmor og baby vokser
14062003 Skrevet 13. november 2005 #4 Skrevet 13. november 2005 Jeg har til tider hatt kjempevondt i disse båndene. Og i magemusklene generelt. Alt blir jo strukket. Jeg har ikke lenge igjen nå og er ikke stor og denne strekkingen har jeg hatt hele veien (en stund inn i svangerskapet i alle fall).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå