Gå til innhold

Nekte gjester å ha med hund?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt nytt hus, alle overflater er pusset opp. Flere i familien har unge hunder som løper og herjer inne, og et hender også de gjør fra seg innendørs. På grunn av dette vil jeg at gjestene ikke skal ta med seg hundene inn når de skal besøke oss, har stor hage de kan være i.

Hva hadde dere syntes om en slik regel?

Anonymkode: 08269...b73

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Luna Llena
Skrevet

Jeg hadde respektert det, det er tross alt ditt hus.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde selvfølgelig respektert dette. Om jeg så kunne kommet uten hund, hadde den vært igjen hjemme

Anonymkode: 90374...d8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke hatt hunden alene i hagen hvis ikke hagen var veldig skjermet og godt inngjerdet. Det kan fort bli mye bjeffing på forbipasserende for eksempel. 

Hvis hunden var voksen og ikke hadde vært alene hjemme tidligere på dagen er det null problem å la den være hjemme, ellers ville jeg bare droppet å dra så ofte på besøk. Går fint det og som oftest. 

Anonymkode: ef947...910

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har kjøpt nytt hus, alle overflater er pusset opp. Flere i familien har unge hunder som løper og herjer inne, og et hender også de gjør fra seg innendørs. På grunn av dette vil jeg at gjestene ikke skal ta med seg hundene inn når de skal besøke oss, har stor hage de kan være i.

Helt fair regel, men du finner jo alltid noe som blir fornærmet av slikt.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om korte besøk eller over flere dager?

Anonymkode: 1f1c2...b51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ditt hjem, du gjør som du vil. Men vær klar over at mange vil da velge å heller være hjemme med hunden, eller dra steder hunden er velkommen. Så da får du velge om du heller vil besøke disse hjemme hos dem, eller mindre kontakt... 

Jeg velger hunden min over alle andre, ALLTID! 

Anonymkode: 5f6ad...6d2

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo litt an på hunden. Jeg har venner med veloppdratt hund som ligger i ro på plassen sin og bare lusker litt rundt og hilser vennlig innimellom. Han er bare søt og hjertelig velkommen hos oss. Og så har jeg venner med en rabiat hund (som bare er veldig glad og ivrig, i følge eierne) som bjeffer som en gal hver gang noe reiser seg eller går forbi, og ellers bedriver besøkstiden med å spinne rundt på parketten og lage stygge riper. Han er ikke velkommen, for å si det sånn.

Anonymkode: 44521...aaa

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg hadde syns det var greit jeg.  Jeg har flere hunder, og hunder som løper rundt inne og herjer hadde ikke fått kommet hit heller.. Mine løper ikke inne. 

Anonymkode: 31c35...ad1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri med meg hundene på besøk, med mindre de i klartekst er invitert med. 

Anonymkode: 07d27...583

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to hunder, og forventer aldri at de er invitert (annet enn til mine foreldre og til svigers).

De er enten hjemme når vi er på besøk, eller i bilen om temperaturen er ok. Skal vi bort over natta, så må de ha pass.

Anonymkode: 9b10e...0b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar ikke på besøk til noen dersom hunden ikke er velkommen.

Anonymkode: 6e1ad...f83

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hund og den har jeg for min egen del og ikke andres. Er jeg invitert bort er hunden enten igjen hjemme eller er i bilen så sant da ikke invitasjonen er med hund. 😊

Jeg er selv heller ikke så overbegeistret for besøk med hund - hater hannhunder som pisser på husvegger, biler osv., hunder som jager kattene mine etc. 

Nei, ditt hjem så detter bestemmer du helt og holdent selv. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ingen får ta med hund inn hit. Vi har en katt som skal slippe å føle seg truet av en hund i eget hjem. Ingen har noen sinne reagert på det eller valgt å ikke komme på grunn av hunden. Hundeeiere vet veldig godt at hunden ikke kan være velkommen over alt bare fordi det er «babyen». 

Anonymkode: d23cc...022

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Seriøst? Hvorfor ikke. 

Anonymkode: 8def7...c3e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Har hunder selv og det er flere hunder jeg ikke ønsker å ha inne i huset, det kan f.eks. være at de er uoppdragne, ikke går overens med mine, hvis min tispe har løpetid osv. Som regel får de fleste lov til å ta med, men jeg gir da beskjed om at den må sitte i hundegården, der har jeg fire adskilte avdelinger, så jeg har plass til mange uoppdragne hunder. 

Anonymkode: fdf3e...08c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri våre hunder med oss noen steder, bortsett til mine foreldre som ønsker at vi tar dem med. 

Jeg er ikke så glad i andre hunder inn til oss heller. Når det er sagt, så er jeg ikke redd for å ha hunder på besøk, og hadde ville heller hatt besøk av venner med hund, enn at de ikke kom. Det eneste jeg i så fall hadde vært redd for, var et oppripet parkettgulv. At de har et uhell, hadde jeg ikke brydd meg noe som helst om, bare å vaske det :) 

Men for all del - full forståelse for de som ikke ønsker det. Mange liker ikke dyr, og synes det er "ekkelt". Helt forståelig - jeg kan selv ha samme følelsen for andre dyr enn mine egne :) 

Anonymkode: 43470...433

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelpe meg! Dramaqueen!

Anonymkode: 43470...433

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ditt hjem, du gjør som du vil. Men vær klar over at mange vil da velge å heller være hjemme med hunden, eller dra steder hunden er velkommen. Så da får du velge om du heller vil besøke disse hjemme hos dem, eller mindre kontakt... 

Jeg velger hunden min over alle andre, ALLTID! 

Anonymkode: 5f6ad...6d2

Jeg forstår forsåvidt at du vil ha med hunden når du skal bort. 

Hos oss er hundene også velkomne, vi har ikke hund selv. Men, altså, er det virkelig normalt at man lar hundene ligge i sofaen når man er på besøk hos andre?

Og når du får låne en hytte, er det ikke normalt å avtale eller høre om det er greit at du har med hunden på hytta du låner? Og er det da naturlig at hunden ligger i både sofaen og senga på hytta?

Anonymkode: e7e71...987

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...