AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Skrevet 13. juni 2022 Hvorfor opererer de med priser uten mva? Er det slik at de er fritatt fra å betale moms om de kjøper produkter mellom hverandre? Eller hvordan fungerer dette? En jeg følger på tiktok lager produkter, men han skriver prisen eksl. mva, "fordi han sender faktura". Hva i huleste betyr dette? Anonymkode: b104c...938
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Skrevet 13. juni 2022 Prisen eksl. mva er som regel den som er interessant for bedrifter, fordi de, som du sier, ikke betaler mva hvis de er registrert i mva-registeret. Mva føres dermed et annet sted i regnskapet enn ren kost/inntekt. Det er sluttbrukeren (privatpersonen) som betaler mva. Anonymkode: a6bdc...b25 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #3 Skrevet 14. juni 2022 Alt salg til forbruker skal oppgis inkl mva. Anonymkode: cdc55...51c 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #4 Skrevet 14. juni 2022 Jeg vet at det generelt er lite økonomifokus i skolegangen i Norge, men vet faktisk ikke voksne folk dette? Anonymkode: 55d78...4bf
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #5 Skrevet 14. juni 2022 On 6/13/2022 at 6:50 PM, AnonymBruker said: Hvorfor opererer de med priser uten mva? Er det slik at de er fritatt fra å betale moms om de kjøper produkter mellom hverandre? Eller hvordan fungerer dette? En jeg følger på tiktok lager produkter, men han skriver prisen eksl. mva, "fordi han sender faktura". Hva i huleste betyr dette? Anonymkode: b104c...938 Dersom han markedsfører seg mot privatkunder så bryter han loven. At han sender faktura har ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: b528c...629 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå