Gå til innhold

Oppkjøring i Elverum?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått oppkjøring i Elverum. Det er jo helt umulig å få booket timer til oppkjøring på Østlandet, så når det ble en åpning her så gikk jeg for den. Men jeg har aldri kjørt i nærheten av Elverum, har kun kjørt i Oslo, Lørenskog, Lillestrøm og Nittedal. 
Er det noen som vet hvordan det er å kjøre opp i Elverum, eller som har noen gode råd til med når jeg skal forberede meg? 

Anonymkode: c606b...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du burde bli kjent med området før eventuell oppkjøring. 

Anonymkode: 641c9...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det mange år siden jeg kjørte opp i Elverum. Jeg syntes det var veldig enkelt. Men du bør nok ta deg en dag i Elverum, og kjøre rundt og bli kjent i gatene der. Det er ikke store stedet.

Anonymkode: f6ca7...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nå er det mange år siden jeg kjørte opp i Elverum. Jeg syntes det var veldig enkelt. Men du bør nok ta deg en dag i Elverum, og kjøre rundt og bli kjent i gatene der. Det er ikke store stedet.

Anonymkode: f6ca7...a95

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du burde bli kjent med området før eventuell oppkjøring. 

Anonymkode: 641c9...44b

Har ikke mulighet til det. Har kjørt gjennom mange ganger, men ikke inni sentrum.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på Google Maps og få deg en oversikt. Er noen enveiskjørte gater blant annet som det er greit å være litt obs på på forhånd 😊 Ellers er det en grei by å kjøre i, men vil tipse om at gamlebrua (den helt til venstre) er veldig smal og der pleier biler å stoppe for bussen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Green_Harmony skrev (Akkurat nå):

Gå inn på Google Maps og få deg en oversikt. Er noen enveiskjørte gater blant annet som det er greit å være litt obs på på forhånd 😊 Ellers er det en grei by å kjøre i, men vil tipse om at gamlebrua (den helt til venstre) er veldig smal og der pleier biler å stoppe for bussen. 

Takk for tips! Det skal jeg huske på! 
Regner med jeg skal ut på motorvei, men kanskje også landevei? Er det greie landeveier, eller er de veldig smale og svingete? 
Er vant til å kjøre i Oslo sentrum, så håper jeg er rustet til Elverum uten at nervene tar over🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det går nok bra. Se over på eventuelle ruter på Google streetview på veier ifra trafikkstasjonen, si ifra til sensor når du begynner at det er ukjent by for deg. Du skal uansett bare kjøre etter sensor beskjeder og skilt, og skiltene må du jo se på uansett så det går nok helt bra. Viktigste av alt, husk å pust! 😊 du må ikke være den perfekte sjåfør for det finnes ikke 😊

Anonymkode: 16df6...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for tips! Det skal jeg huske på! 
Regner med jeg skal ut på motorvei, men kanskje også landevei? Er det greie landeveier, eller er de veldig smale og svingete? 
Er vant til å kjøre i Oslo sentrum, så håper jeg er rustet til Elverum uten at nervene tar over🤞🏻

Landeveiene vil jeg si er fine å kjøre på. De er som regel uten gulstripa, så litt smalere enn vanlig men ikke noe du kommer til å tenke over. Når på dagen skal du kjøre opp? Elverum Er en ganske rolig by trafikkmessig, men det pleier å bli kork i 3-4 tiden når alle skal gjennom byen pga lite effektive trafikklys! 

Det er også en del militær aktivitet der, så hvis du kjører mellom Elverum og Rena kan du møte på både militærkolonner og store kjøretøy. Det er kanskje noe du ikke møter så mye på ellers? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Green_Harmony skrev (3 minutter siden):

Landeveiene vil jeg si er fine å kjøre på. De er som regel uten gulstripa, så litt smalere enn vanlig men ikke noe du kommer til å tenke over. Når på dagen skal du kjøre opp? Elverum Er en ganske rolig by trafikkmessig, men det pleier å bli kork i 3-4 tiden når alle skal gjennom byen pga lite effektive trafikklys! 

Det er også en del militær aktivitet der, så hvis du kjører mellom Elverum og Rena kan du møte på både militærkolonner og store kjøretøy. Det er kanskje noe du ikke møter så mye på ellers? 

Kl 9.30, så jeg håper morgenrushet er gitt seg. 
Nei, militærkolonne pleier jeg ikke å møte på. Det må jeg lese om, jeg har vel kanskje vikeplikt for militærkolonner?

Kjørte faktisk gjennom på søndag på vei Trysil-Oslo, og ble stående i en liten kø mellom noen rundkjøringer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...