AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #1 Del Skrevet 13. juni 2022 Vi skal slipe gulvet, har eikeparkett. Det er originalt og endel tiår gammelt. Det er mørkt og stygt i fargen. Jeg vil ikke beise det mørkt. Jeg hul ha lys farge på gulvet. Hvilken beis bruker man da? Regner med man må beise etter gulvsliping? Hva produkt kjøper jeg inn for at det skal bli lyst og ikke mørkt? Anonymkode: 46ff7...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #2 Del Skrevet 13. juni 2022 Hei. Vi leide inn en person til å slipe og olje. Fortalte hvordan vi ville ha det og han ordnet. Vi ville også ha det lyst og han oljet gulvet med hvitpigmentert olje. Jeg vil nok anbefale å bruke lakk, det krever en del vedlikehold å holde et oljet gulv pent- spesielt på kjøkkenet. Jeg ville brukt fagperson om dere ikke har erfaring med dette fra før av, gulv er veldig viktige og superkjipt om dere sliper dere gjennom parketten eller får skjoldete resultat. Anonymkode: 8fead...b41 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 13. juni 2022 #3 Del Skrevet 13. juni 2022 ^Støttes. Mange feller man kan gå i som privat og for best resultat bør det gjøres av fagperson. Da blir arbeidet som dere vil og, og kan få garanti for evt. rettelser hvis noe ikke skulle være bra nok. Sleng ut en annonse på mittanbud.no og velg den bedriften som dere liker best. Få gjerne detaljerte tilbud som inkluderer alt (materialer, arbeid, bortkjøring, osv). Avhengig av arealet og bedrift kan det både være billig og dyrt, men leser man anmeldelsene blir det enklere å velge. For mitt gulv på ca 30 kvm fikk jeg alt fra 5000 til 20 000 og valgte en tilbyder som ga 9000 og jeg er fornøyd med arbeidet deres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Del Skrevet 13. juni 2022 Anbefaler på det sterkeste at profesjonelle gjør det hvis man ikke er veeeldig handy eller håndtverker selv. Det er nemlig ganske vanskelig å få et bra resultat på akkurat dette hvis man ikke vet helt hva man driver med. Vi gjør det meste selv av oppussing, men leide profesjonelle til dette. Det er ikke beis man bruker, men lakk. Vi valgte hvitpigmentert matt lakk og gulvet ble utrolig fint. Betalte 20K for pussing og lakking (er vel 3 eller 4 strøk) for 40 kvm. Anonymkode: 49784...721 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #5 Del Skrevet 15. juni 2022 For å få det hvitt er det fint om gulvsliperen gir dere noen fargevariasjoner rett på gulvet. Vi fikk se 6 forskjellige behandlinger og det var veldig nyttig. Gikk for den aller lyseste og det ble veldig bra! Anonymkode: af709...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #6 Del Skrevet 19. juni 2022 Bruk fagfolk! Hvis dere bor i nærheten av Oslo anbefaler jeg west parkett. Anonymkode: c9b30...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå