AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #1 Skrevet 12. juni 2022 Sikkert et dumt spørsmål, men er det noen som har erfaring med å ha katt og hamster i det samme rommet? Tenker at det muligens kan la seg gjøre hvis jeg får sperret av det ene hjørnet i stua sånn at det blir helt trygt for hamster, Men vet ikke helt hvordan... Har sett litt på skillevegger og romdelere, men er redd katten kan komme til å velte disse. De vil vel gå og kjenne på lukta av hverandre, så det er vel ikke sunt verken for katt eller hamster. Hva tror dere? Anonymkode: 842a0...c3b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #2 Skrevet 12. juni 2022 Hamster har lett for og bli stresset da de egentlig er nattdyr. Blir de veldig stresset så dør de. Eventuelt bør hamsteren være i eget rom. Anonymkode: ac6c8...626
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #3 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hamster har lett for og bli stresset da de egentlig er nattdyr. Blir de veldig stresset så dør de. Eventuelt bør hamsteren være i eget rom. Anonymkode: ac6c8...626 Det var det jeg tenkte. Sikkert ikke bra å kjenne på rovdyrlukt hele tida. Tenker du at det er okey å ha katt og hamster i samme leilighet, hvis hamsteren får et eget rom og jeg holder døra lukket? Eller vil de kjenne på kattelukt uansett? Anonymkode: 842a0...c3b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #4 Skrevet 13. juni 2022 Jeg hadde katt og hamster i samme leilighet og det stresset hamsteren. Tilslutt klarte katten å fange hamsteren da hamsteren var ute og løp på et lukket rom . Jeg glemte at hamsteren var ute og da jeg åpnet døren kom katten og tok den. Den overlevde heldigvis men fikk et kutt i øret og sikkert skremt for resten av livet sitt🐻 Anonymkode: eadc0...d0b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #5 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det var det jeg tenkte. Sikkert ikke bra å kjenne på rovdyrlukt hele tida. Tenker du at det er okey å ha katt og hamster i samme leilighet, hvis hamsteren får et eget rom og jeg holder døra lukket? Eller vil de kjenne på kattelukt uansett? Anonymkode: 842a0...c3b Sannsynligvis vil de kjenne lukta begge to. Hvis du merker at hamsteren er stresset så bør du kanskje få den omplassert. Hamster er opprinnelig ikke sosiale dyr. Hvis man skal ha ulike dyr så bør man sjekke hvilke dyr som kan gå sammen. Det kan oppstå mye stress hos dyr hvis omgås andre typer dyr som faktisk ikke vi mennesker ser. Anonymkode: ac6c8...626
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #6 Skrevet 13. juni 2022 Katten er rovdyr og den ser på hamster som mat. Anonymkode: a746f...a64
Gjest Luna Llena Skrevet 13. juni 2022 #7 Skrevet 13. juni 2022 De kjenner lukta til hverandre og kattens jaktinstinkt settes inn, mens hamsteren blir stresset. Det vil ikke funke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå