Gå til innhold

Venter min første baby


Snoopdoggie

Anbefalte innlegg

Hei! I går kveld tok jeg fire graviditetstester som alle lyste positivt mot meg. 😳 Jeg er fortsatt helt i sjokk selv om det var planlagt. Kjæresten min ble også overrasket for vi har blitt så vant til negative tester. Herregud, det er så mange tanker som går gjennom hodet. Hva gjør jeg nå? Ringer jeg legekontoret  i morgen? Burde jeg bestille tidlig ultralyd? Det er rart hvordan noe jeg har ønsket så mye i lang tid føles så uvirkelig nå som jeg har oppnådd det. Jeg er så klart veldig glad, men tror jeg trenger litt tid til å venne meg til tanken. 

I følge apper er jeg 4+1 i dag. Har ikke hatt særlige symptomer annet enn murringer nederst i magen. Trodde mensen var rett rundt hjørnet, men tok bare en test av vane. Er helt tom for tester nå, så i morgen tenker jeg å kjøpe flere tester for å se om streken blir sterkere. Må også begynne med folsyre asap. 

Tar imot alt av råd ❤️ Hva burde jeg tenke på så tidlig i svangerskapet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med graviditeten :strix: 

Tenk på kosttilskudd og bestill en legetime om en månedstid ca :)  Ellers er det dessverre ikke stort å gjøre enn å vente :jepp: 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+4

Det har ikke skjedd så mye siden sist. ☺️ Her sitter jeg og planlegger alt jeg må få på stell i nærmeste fremtid, så føler jeg i det minste at jeg har litt kontroll på livet. Jeg har hatt mye murringer i magen, men i dag har det roet seg. Har også merket at jeg har tregere mage, og at jeg blir fortere mett/mister matlysten. Har ikke merket noe til ømme bryster, trøtthet eller kvalme enda. 
I går testet jeg med Clear Blue Digital og fikk 2-3 uker. ❤️ Tenker kanskje å ringe fastlegen min neste uke for å si at jeg gravid og samtidig få satt opp time til en generell helsesjekk. Greit å vite om jeg må ta noen ekstra vitaminer osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta folat+jod, du får en boks med de begge på apoteket. 🙂 Jeg tok blodprøve hos legen og da jeg bare ville sjekke om jeg manglet noe.

Og gratulerer forresten 🥰

Endret av mingus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...