Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har de siste månedene slitt med at det blir for tett mellom tærne på en måte. Det blir tørr hud der men også nesten fuktig, et slags sår i bunnen, samler seg fort rusk fra sokker der og kan gi en ubehagelig lukt. Dusjer daglig og prøver å lufte, men ser ikke ut til å bli bedre. Har ikke mulighet eller tid til å gå mye barbent heller. Noen med lignende erfaring eller gode råd??

Anonymkode: 78e1b...f5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må tørke godt mellom tærne etter dusjing, stelle beina regelmessig. Du kan snakke med de på apoteket om du kan bruke mild kortisonsalve hvis du er sår. Finnes uten resept. Det finnes så mye i dag men det viktigste er at du er tørr mellom tærne. Du kan jo prøve og bruke babypudder også. 

Anonymkode: 65051...f8d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Har bestilt slike sokker nå, og skal sjekke salve på apoteket. Har utviklet hallux valgus,  mulig dette bidrar til at det blir tett mellom tærne. 

Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ut som fotsopp, ville fått sjekket det og ev. prøvd lamisil og pevaryl pudder. 

Det finnes også tåskiller som er beregnet på å skille hallux valgus-tær. 

Anonymkode: 0ed11...f0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres jo ut som fotsopp, ville fått sjekket det og ev. prøvd lamisil og pevaryl pudder. 

Det finnes også tåskiller som er beregnet på å skille hallux valgus-tær. 

Enig. Når jeg leste dette var det første jeg tenkte fotsopp: "Det blir tørr hud der men også nesten fuktig, et slags sår i bunnen ...". Fotsopp er ikke alltid ledsaget av den klassiske kløen. 

Anonymkode: 4f270...fbb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Enig. Når jeg leste dette var det første jeg tenkte fotsopp: "Det blir tørr hud der men også nesten fuktig, et slags sår i bunnen ...". Fotsopp er ikke alltid ledsaget av den klassiske kløen. 

Anonymkode: 4f270...fbb

Mulig det er sopp ja?? Aldri hatt det før. Det klør i såret. Er dette smittsomt? Kjæresten min har neglesopp som behandles av fotpleier..

Er det reseptfri behandling dette dere foreslår?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mulig det er sopp ja?? Aldri hatt det før. Det klør i såret. Er dette smittsomt? Kjæresten min har neglesopp som behandles av fotpleier..

Ts

Ja, men dyrt som faen, jeg måtte tilslutt gå til legen og få tabletter for å bli kvitt faenskapen. Begynn å behandle tidlig.

Anonymkode: 06c70...7af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts

Ja, og ja. Det kan godt være kjæresten din har fotsopp også, og har smittet deg. Det finnes en billigere variant med samme virkestoff som lamisil: https://www.apotek1.no/produkter/terbinafin-norfri-krem-10-mg-g-133360p Ville begynt med denne og pevaryl. Har god erfaring med de. Husk og smør langs alle tærne over, og under foten, samt imellom. Du må bruke denne behandlingen en uke selv om symptomene skulle gi seg tidligere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...