Gå til innhold

Faen, Idiot mannen slapp ut kattene.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig ubetenksomt av mannen din, ts😔 Små kattunger som ikke har vært ute før, må jo tilvennes hage og nærområdet gradvis, men eieren også er ute sammen med de, de første gangene iallefall. Skjønner godt du er nervøs nå. Dette er ikke hysteri, det er bare KG- brukerne som svarer kjipt bare for å være kjipe.. som vanlig.. Jeg håper de kommer til rette❤️ gå ut og rop ved jevne mellomrom, legg ut et pledd de pleier å sove på, så de kjenner lukten og kan også sånn at de kan legge seg på det når de kommer. De dukker nok opp igjen, skal du se😊

Anonymkode: 3fcad...e6a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har hatt sikkert over 40 katter, alle har kommet tilbake, bare hysteri. Gikk nok ut mange før de var 2 mnd. 

Anonymkode: 1ba8a...c65

Har man iq på 50, så er nok det du gjør helt normalt. Jeg sender 2 åringen min på lekeplassen alene. Han kommer alltid tilbake, så det oppfordrer jeg alle foreldre til å gjøre. 

Anonymkode: e16de...5a8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her er det mange mennesker med svært liten kunnskap om katt set jeg. Når forskning, studier, eksperter og veterinærer forteller oss at det er mye større sjanse for at kattungen forsvinner/dør innen hvis man slipper de ut for tidlig(og det er ikke bare pga stedsans) og så sier man «det har gått fint til nå», da er du bunnslevet i samfunnet da. 

De som bruker argumentet at de har hatt katt i 20 år, eller hatt 40 katter som en slags forsikring om at de vet hva de snakker om.. Det hjelper faktisk ikke hvis du er så bastant at du nekter å ta til deg ny lærdom og ikke gidder å lese deg opp på kattens atferd og helse. Jeg vet om mange med «god erfaring» som er dritt eiere, jeg har selv vært en, før jeg oppdaterte meg og fant ut hvor lite jeg faktisk visste. Kattene mine idag har det 100 ganger bedre enn mine forrige, og alle katter fortjener eiere som har kunnskap om de og som gjør sitt for at de skal ha det best mulig.

Anonymkode: e2d2d...70e

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå har den andre katten også kommet tilbake ♥️

Anonymkode: 78ff1...344

Det er jo helt merkelig når kattene ikke har stedsans før de er et år. Hvordan går det til, liksom?

Anonymkode: 06cda...746

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Herregud så mange lite empatiske mennesker det er på KG ikveld. 

Anonymkode: 5f3b3...2f8

Enig. Syns jeg ser den slags altfor ofte her inne. Man burde egentlig holde seg borte fra KG, det er så mye negativ energi her. Jeg har mistet troen på menneskeheten etter jeg begynte å lese her inne. Prøver å si til meg selv at det er noen ytterst få som spyr ut empatiløse, slemme, respektløse svar i alle tråder.. 

Anonymkode: 3fcad...e6a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er jo helt merkelig når kattene ikke har stedsans før de er et år. Hvordan går det til, liksom?

Anonymkode: 06cda...746

Tror ikke du skjønner helt hva stedsans er, hvorfor det frarådes eller hvilke andre grunner til at det også frarådes å slippe de ut for tidlig.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kattunger skal ikke slippes ut før de er 8.-12. måneder gamle, så her skjønner jeg at du reagerer.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det bare de siste årene at kattunger ikke har stedsans?

I gamle dager vaset de rundt i hagen helt siden de lærte å gå skikkelig. Det gikk fint den gang, men nå gjør det visst ikke det lenger.

Anonymkode: 44ef0...bb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I gamle dager vaset de rundt i hagen helt siden de lærte å gå skikkelig. Det gikk fint den gang, men nå gjør det visst ikke det lenger.

Hvorfor har vi ikke fortsatt slaveri?
Hvorfor legger vi babyer i narkose når de skal opereres? De har jo ikke følelser. Hvorfor slår vi ikke barn?

Kanskje fordi vi vet bedre? Kanskje fordi vi har forsket på det og fått det bevist?

Det er bevist at kattunger som slippes ut for tidlig har en STØRRE sjanse for å forsvinne/dø enn katter som blir sluppet ut når de faktisk er klar, både pga stedsans, men også pga andre ting som evnen/ferdigheter til å forsvare seg mot rovdyr/katter og evnen til å bedømme farer og ta vare på seg selv ute.

Det betyr selvfølgelig ikke at alle katter som slippes ut før dette forsvinner eller dør, det er det ingen som sier. De har fortsatt øyner, ben og er en katt, men det er fortsatt en mye større sjanse for at det skjer med en katt på 6 mnd enn en katt på 1 år(som også har fått utetrening helst).. 

Så da er jo spørsmålet, er du villig til å utsette katten din for unødvendig risiko? 

Og det gikk vell ikke helt fint den gang, eller? Det dør/forsvinner jo massevis av kattunger hvert eneste år, at det ikke har skjedd med akkurat deg sier absolutt ingenting. 

• Liker 4
Gjest hellokitty
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Forskning og kunnskap.

Det fantes ikke noe medisinsk behandling for den krefttypen som jeg nettopp har hatt for bare fem år siden heller, men pga forskning, kunnskap og utvikling innen medisinsk behandling finnes det nå. Verden går heldigvis fremover

AnonymBruker
Skrevet

Bare ett lite spørsmål  som muligens  er litt utenfor tema . Når slipper kattemat ungene sine ut av syne. Hvor lenge er de hos mor natulig. Uten at mennesker blander seg inn.

Anonymkode: 8b5c2...4a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bare ett lite spørsmål  som muligens  er litt utenfor tema . Når slipper kattemat ungene sine ut av syne. Hvor lenge er de hos mor natulig. Uten at mennesker blander seg inn.

Anonymkode: 8b5c2...4a6

Gjerne hele livet. Hjemløse katter som blir født ute, for eksempel her i Norge lever i kolonier. Det hender an hannkattene valser av sted og at det da blir opprettet en ny koloni. Katter som tidligere har hatt hjem for å så bli hjemløs ender ofte opp alene/blir en ny koloni. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring og siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...