Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ca 850.000 i året. Er mellomleder i en mediebedrift og har over 20 års erfaring. 

Anonymkode: 5edee...a7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pedagogisk leder i Oslo Kommune. 620.000 i året.

Anonymkode: 1981b...a22

Skrevet

Sykepleier med 4 års ansennietet, har nå 243 kr/t (453 000 i året). Tjener ca 700 000 totalt, med turnustillegg, helligdagstillegg og ca 200t overtid i året. 

Skrevet

850 000. Mellomleder innen HR. 5 års erfaring.

Anonymkode: 27d1b...aff

Skrevet

Jeg vil bare påpeke at man skatter utrolig mye ved høy lønn.

Trinnskatten er ganske stor forskjell over 643 800kr.

Så ikke heng deg så mye opp i lønn over dette :) 

Anonymkode: e9864...159

• Liker 1
Skrevet

850 000

Psykologspesialist i det offentlige

Ferdig utdannet for 10 år siden

Anonymkode: 16fa1...87a

Skrevet

Adjunkt, 15 års erfaring, 540000

Anonymkode: 29281...03f

Skrevet

Rundt 2.2 mill i året. Sexarbeider med ganske populær OF og Patreon konto….😇

Anonymkode: 2a7b5...75a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Daglig leder i et mellomstort stelskap, tjener ca. 1,5 mill. Mye ansvar og ganske mye jobbing.

Anonymkode: 289ac...7f7

Skrevet

Jobber på Bakeri, som medarbeider. Ikke fagbrev, jobber i kassen. Har 430K i året fast, grovt omregnet til 230 kroner i timen :) 

Anonymkode: b91c5...a97

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ca 710 000 i året. Forsker med doktorgrad og 10 års ansiennitet.

Men det spiller ingen rolle, for min arbeidsgiver påstår latterlig nok at hos dem teller ikke ansiennitet 😏 synes jeg har fortjent litt mer mtp hvor mye jeg har lagt ned i utdanningen, 9 år, publikasjonslista, ansvaret og hva andre tjener til sammenlikning. 

Anonymkode: 72de8...cfc

Enig. Har også PhD og lang ansiennitet, jobber i akademia, og tjener det samme som deg. Det er ikke veldig motiverende å se at jeg kunne tjent mer hvis jeg hadde jobbet på et lager… Høy kompetanse verdsettes dessverre altfor lavt. 

Anonymkode: 382b5...d2f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil bare påpeke at man skatter utrolig mye ved høy lønn.

Trinnskatten er ganske stor forskjell over 643 800kr.

Så ikke heng deg så mye opp i lønn over dette :) 

Dette er jo bare tull. Skatten er høyere ja, men den er ikke akkurat 100%. 🙄 Så ja, man skal absolutt henge seg opp i lønn over 643 000! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er jo bare tull. Skatten er høyere ja, men den er ikke akkurat 100%. 🙄 Så ja, man skal absolutt henge seg opp i lønn over 643 000! 

Lever jo godt på en lønn som er 643k.

:) 

Skrevet

Jobber som psykolog og tjener 742 000 i året. Har da seks år på universitetet. Fire (av fem år) med spesialisering etter det og ti års erfaring. Begynte på 440 000 som nyutdannet og betaler enda myyyye på studielånet 🙈🙈

Anonymkode: fa80d...ad6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2022 den 20.26):

Bachelor? Privat? Hva slags ingeniør? Har selv litt mer enn deg etter 6 års ansinitet…. 

Anonymkode: d63b3...ec6

Bachelor+master (ikke sivilingeniør). Privat sektor ja. 

Anonymkode: bd165...f2d

Skrevet

Psykolog (i spesialisering) med to års erfaring, 600 000. 

Anonymkode: 7e2a6...49d

Skrevet
Adobyen skrev (12 timer siden):

Det er selvfølgelig forskjeller og gode forklaringer på hvorfor det er slik, men det er interessant å se hvor enorme forskjeller det er i inntektene våre.  

Sant. Men ofte så reder man som man ligger (ikke alltid, selvfølgelig!) 

Jeg og bestevenninnen min hadde samme drøm da vi var tenåringer, å jobbe i barnehage. Hun gikk for det, mens jeg gikk den «kjedelige» jobben med å bli ingeniør. Idag tjener jeg godt over dobbelt så mye som henne, men samtidig elsker hun jobben sin og gleder seg til hver dag, mens jeg er mer nøytral til jobben min. Jeg prioriterte økonomi på hjemmebane over trivsel på jobb, og hun prioriterte motsatt. Og det er helt fair. Man kan jo ikke begynne i et lavtlønnsyrke, for så å bli overrasket over lønnen!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 19.38):

Aner ikke timelønn, men 300 000 i året. Barne og ungdomsarbeider. 

Anonymkode: ea6c9...025

Hvor mange år ansiennitet?

Anonymkode: 74b4c...dea

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Sant. Men ofte så reder man som man ligger (ikke alltid, selvfølgelig!) 

Jeg og bestevenninnen min hadde samme drøm da vi var tenåringer, å jobbe i barnehage. Hun gikk for det, mens jeg gikk den «kjedelige» jobben med å bli ingeniør. Idag tjener jeg godt over dobbelt så mye som henne, men samtidig elsker hun jobben sin og gleder seg til hver dag, mens jeg er mer nøytral til jobben min. Jeg prioriterte økonomi på hjemmebane over trivsel på jobb, og hun prioriterte motsatt. Og det er helt fair. Man kan jo ikke begynne i et lavtlønnsyrke, for så å bli overrasket over lønnen!

Det er også interessant å lese hvor stor andel høytlønte det er blant de som svarer.  Hvis det er representativt for aktive medlemmer av KG, så forklarer det hvorfor mange tråder blir som de blir…

Skrevet
Nuttery skrev (6 timer siden):

Sykepleier med 4 års ansennietet, har nå 243 kr/t (453 000 i året). Tjener ca 700 000 totalt, med turnustillegg, helligdagstillegg og ca 200t overtid i året. 

Det var jammen meg god lønn til å være sykepleier. Ikke det at du ikke fortjener det. Men virker som der var mye mer enn andre sykepleiere. 

Anonymkode: 37c1f...04b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...