AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Skrevet 11. juni 2022 Jeg er en kvinne på 40 år som hadde covid-19 i februar.I slutten av april begynte jeg å miste mer hår enn normalt. I mai og nå juni har det vært helt ekstremt.Det faller av store mengder i dusjen og det ligger en diger dott i sluket hver gang nå.😥Det er skremmende og jeg gruer meg hver gang jeg skal dusje nå.Når jeg skal gre ut håret og ta pleie i mister jeg også mye.I tillegg ligger det hår etter meg overalt i huset og det drysser litt hele tida..Jeg må innrømme at jeg er redd for å bli skallet eller få måne.Håret mitt er nå tynnere over hele hodet,men spesielt godt ser jeg det i bakhodet.Der kan jeg skimte hårbunnen under er svært tynt hårlag.😥Skillen er også blitt bredere. Jeg prøver å være forsiktig med å bruke hårføner,rettetang og den slags nå.Og jeg tar vitaminer og har også begynt på tilskudd for hår. Er det andre som har opplevd dette etter å ha hatt covid-19?? Noen gode råd? Anonymkode: c6b3f...734
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Skrevet 11. juni 2022 Jeg har ikke vært hos legen med dette.Men jeg var hos lege+ hudlege pga hårtap i 2021.Den gang var det pga medisiner fikk jeg høre.Håret mitt hadde begynt å normalisere seg og jeg mistet normalt med hår før jeg plutselig begynte å miste veldig mye igjen nå i april.Jeg vet jo ikke om det er forårsaket av covid-19..Men når jeg teller meg tilbake på måneder så kan det stemme. Ts Anonymkode: c6b3f...734
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #3 Skrevet 11. juni 2022 Ja, hadde Covid fra 10 desember til jul og i mars og april så fikk jeg et voldsomt hårtap der jeg mistet halvparten av volumet i håret...men nå er hårtapet stoppet opp. Men håret er fortsatt tynt så har måttet klippe vekk det lange håret. Anonymkode: 47beb...17a
Ugresset Skrevet 11. juni 2022 #4 Skrevet 11. juni 2022 Jeg mister også ekstra mye hår nå etter covid
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er en kvinne på 40 år som hadde covid-19 i februar.I slutten av april begynte jeg å miste mer hår enn normalt. I mai og nå juni har det vært helt ekstremt.Det faller av store mengder i dusjen og det ligger en diger dott i sluket hver gang nå.😥Det er skremmende og jeg gruer meg hver gang jeg skal dusje nå.Når jeg skal gre ut håret og ta pleie i mister jeg også mye.I tillegg ligger det hår etter meg overalt i huset og det drysser litt hele tida..Jeg må innrømme at jeg er redd for å bli skallet eller få måne.Håret mitt er nå tynnere over hele hodet,men spesielt godt ser jeg det i bakhodet.Der kan jeg skimte hårbunnen under er svært tynt hårlag.😥Skillen er også blitt bredere. Jeg prøver å være forsiktig med å bruke hårføner,rettetang og den slags nå.Og jeg tar vitaminer og har også begynt på tilskudd for hår. Er det andre som har opplevd dette etter å ha hatt covid-19?? Noen gode råd? Anonymkode: c6b3f...734 Jeg kjenner flere som har opplevd dette etter covid og de startet på Solgar tilskudd og det har hjulpet dem mye. Skader ikke å prøve. https://lyko.com/no/solgar/solgar-skin-nails-and-hair-formula-120-tabletter Anonymkode: 664d0...89f 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Skrevet 11. juni 2022 Kan det være vaskinen og ikke covid? Andre vaksiner kan gi hårtap også ikke bare covid. Anonymkode: 34973...2f8 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan det være vaskinen og ikke covid? Andre vaksiner kan gi hårtap også ikke bare covid. Anonymkode: 34973...2f8 Både folk med og uten vaksine har opplevd hårtap. Anonymkode: 47beb...17a
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Skrevet 11. juni 2022 Jeg fikk Corona i slutten av januar og ble veldig dårlig, og var sengeliggende i mange uker med mye muskelverk og fatigue. Nå snart 4 måneder senere er jeg fremdeles veldig preget. Jeg har mistet veldig mye hår og håret har blitt helt glissent på toppen og mot pannen. Jeg har langt hår og det ser ikke noe pent ut. Må bruke saltvanns spray/tørr shampoo for å få volum. Tenker å prøve noe som heter Topik som er fibrer i din hårfarge som fester seg til hårene og gjør at håret ser tykkere ut. Anonymkode: dc506...786
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Skrevet 11. juni 2022 Jeg har også mistet ekstremt mye hår etter korona, men har aldri tenkt at det hadde med det å gjøre🙈 Tror hestehalen er halvert siden mars... Anonymkode: 7ed79...a93
enkefru Skrevet 11. juni 2022 #10 Skrevet 11. juni 2022 Ikke ukjent følgetilstand av covid (en kan virkelig få plager med det aller meste pga covid) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå