Gå til innhold

Hund som smatter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg er i ferd med å gå fra vettet her! Hunden gjør ikke annet enn å smatte! Jeg er sykemeldt og går hjemme for tiden, følgelig har jeg denne konstante smattingen i ørene fra jeg står opp til jeg legger meg. 

Han er nylig (2 uker siden) operert i halsen og i starten kunne vi forvente både smatting, brekninger osv. men nå mener dyrlegen at alt er i skjønneste orden fysisk. Han er også sjekket og tatt prøver av opp og ned og i mente så det skal ikke være noe som plager han.

Virker bare som han har hengt seg opp i denne smattingen? Han har slitt med separasjonsangst og nerver hele livet og er nå 8 år så mistenker at det er noe psykisk. 

Har prøvd alt mulig fra distraksjon til god tur og stimuli. Ingenting funker, bortsett fra hvis han får ligge klin oppi meg og bli kost på. Hyggelig det, men jeg kan ikke sitte og kose på han konstant heller. Er sykemeldt av en grunn og har mitt å ta hensyn til også.

Hva kan jeg gjøre? Blir gal!

Anonymkode: 08f7e...b1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hunden min smatter når han må på do, går du nok turer med hunden?

Anonymkode: 65ba0...9da

Skrevet

Har du prøvd å gi han et tyggebein, fryst vom i kong eller slikkematte, eller noe annet han kan holde på med?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

hunden min smatter når han må på do, går du nok turer med hunden?

Anonymkode: 65ba0...9da

Han blir rastløs og går til døren når han vil ut og han er godt luftet, så er nok ikke det som plager han.

NettoppJa skrev (6 minutter siden):

Har du prøvd å gi han et tyggebein, fryst vom i kong eller slikkematte, eller noe annet han kan holde på med?

Det skader jo ikke å prøve, men har prøvd andre distraksjoner som mental trening, lek med ball og dentastix. Han er fornøyd i det vi holder på, men så fort den gøye tingen er ferdig er det rett tilbake til smattingen 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han blir rastløs og går til døren når han vil ut og han er godt luftet, så er nok ikke det som plager han.

Det skader jo ikke å prøve, men har prøvd andre distraksjoner som mental trening, lek med ball og dentastix. Han er fornøyd i det vi holder på, men så fort den gøye tingen er ferdig er det rett tilbake til smattingen 😕

Slikkematte? 

Anonymkode: 15d53...b04

AnonymBruker
Skrevet

Min smatter når hun er kvalm.

Anonymkode: b0a57...839

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...