Gå til innhold

Cerazette erfaring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kjenner til dem?

Har dere merket vektøkning, eller andre bivirkninger? 

Får en større pupper av dem?

Tar dem kun pga de tror det er endometriose.

Anonymkode: 71ebb...756

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og er Cerazette det samme som kobberspiral?

Anonymkode: 71ebb...756

AnonymBruker
Skrevet

Cerazette er ikke det samme som kobberspiral, nei. Cerazette er en pille, med kun ett hormon. 

Jeg har ganske god efaring. Ingen bivirkninger i det hele tatt, og jeg har mistet mensen helt. Eneste er at jeg spotter litt sånn til helt random tidspunkter. Men veldig fornøyd ellers. 

Anonymkode: 7752d...d77

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt cerazette i over 10 år. Går vel helt greit, lurer på om de ikke tuller litt med hodet mitt, men er så lenge siden at jeg startet på de at jeg er ikke helt sikker. Det er mini-piller altså som p-piller bare uten østrogen. Jeg ble satt på de siden jeg fikk blodpropp på vanlig p-pille. 

Anonymkode: 8b0b6...7c2

AnonymBruker
Skrevet

Cerazette er ikke det samme som kobberspiral. Kobberspiral er den hormonfri spiral mens cerazette er en minipille som innerholder hormoner

Har ikke erfart noe vektøktning (vektøkning i forbindelse med hormonell prevensjon kommer vel av økt appetitt, ikke at man på magisk vis går opp noen kilo med fett) og har heller ikke fått større pupper. 

Jeg sliter selv med sterke menssmerter så er veldig glad i cerazette, men har fått noe redusert sexlyst og libido 

Anonymkode: dd655...a17

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har brukt cerazette i over 10 år. Går vel helt greit, lurer på om de ikke tuller litt med hodet mitt, men er så lenge siden at jeg startet på de at jeg er ikke helt sikker. Det er mini-piller altså som p-piller bare uten østrogen. Jeg ble satt på de siden jeg fikk blodpropp på vanlig p-pille. 

Glemte å skrive at jeg har helt vanlig mens på cerazette.

AnonymBruker
Skrevet

Google is your friend

Anonymkode: b6630...0cc

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på Cerazette i mange år, er må 40 og kommer til å gå på dem til jeg kommer i overgangsalderen. Ingen bivirkninger - som jeg vet om- og null mens. Null mens er grunnen til at jeg går på dem.

Anonymkode: f928d...3b8

AnonymBruker
Skrevet

Fikk selvmordstanker og spottet blod hver dag av cerazette. Orket ikke mere etter 4 mnd. Da ble jeg kvitt både tanker og spotting.

Anonymkode: 5bf24...371

AnonymBruker
Skrevet

Blødde omtrent et år sammenhengende på Cerazette. Sånn sett fungerte de bra mot svangerskap: det ble ikke mye sex med all den blødningen 🙄

Anonymkode: 9546f...965

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde konstant i 7 måneder på cerazette, da orket jeg ikke mer og sluttet å ta dem.

Anonymkode: 95c8f...c95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...