Søtpotita Skrevet 12. november 2005 #1 Skrevet 12. november 2005 Eg driv endå på med utdanninga mi, er eit semester over normert tid på masterutdanninga. Tenkte eg ikkje skulle søka lån dette semesteret sidan eg ikkje får stipend likevel. Men fekk brev idag om at sidan eg ikkje fekk pengar frå lånekassen lenger, så begynte rentene å gå på det lånet eg allerede har. Er dette rett? Då må eg likevel søka lån før den 15.november...Herrregud, til vanskelig dei skal gjera det for stakkars studentar!
Gjest Gjesta Skrevet 12. november 2005 #2 Skrevet 12. november 2005 Jeg fikk en bekreftelse på at jeg var student, og fikk fryst rentene for det siste semesteret. Vet ikke om det fortsatt går an, men du kan jo prøve?
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2005 #3 Skrevet 12. november 2005 Hvorfor ikke søke om fullt lån uansett. Du trenger jo ikke bruke det, men du vil jo tjene på å ha det på en høyrentekonto. Så kan du betale det tilbake med en gang du skal betale?
Søtpotita Skrevet 12. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2005 Jo, eg kunne godt gjort det, men eg likar ikkje å ha pengar som ikkje er mine, dersom eg kan unngå det. Rentene er jo ikkje så høge på ein høgrentekonto at det blir noko særlig avkastning likevel...Men takk for råd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå