Gå til innhold

Pris mikrohus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er interessert i mikrohus (flyttbare), hva er du villig til å kjøpe for? 
Jeg er egentlig på utkikk, men synes prisene er stive. Ser at flere selger brukte på finn til over 800 000, synes det er dyrt for brukt. Ser også at de ligger lenge på finn og ikke ser ut til å bli solgt. Får se om prisen blir satt ned etterhvert. Hva hadde du vært villig til å betale for et brukt/nytt mikrohus? 

Anonymkode: 5aa93...f7b

• Liker 1
Skrevet

Hvor stort er et mikrohus og hvor mange rom?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært helt avhengig av huset, men synes ikke 800 000 høres dyrt ut? Hadde sikkert vært villig til å gå til 1-1.5, men da måtte det såklart vært skikkelig.

Anonymkode: c0aa0...624

AnonymBruker
Skrevet

Spørs litt på fasiliteter, men er det tilkoblet vann/avløp eller hvordan løses vanntilgang og toalett? Jeg kikker også, men uten tomt å stå på og kontinuerlig vanntilgang ville jeg gitt max 500 000,-... Vann og godkjent tomt opp til 7-800 000... Synes de er altfor dyre sånn det er nå. 

Anonymkode: bf329...b1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på så mye. Her jeg bor får man mindre enebolig med hage til 1,8 mill litt utenfor byen, så jeg hadde aldri gitt så mye for et microhus. 

Anonymkode: 548a5...fe2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med mikrohus? Du får mye mer igjen for å kjøpe campingvogn i 8-900.000,- klassen...

Anonymkode: ce8fa...36e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er poenget med mikrohus? Du får mye mer igjen for å kjøpe campingvogn i 8-900.000,- klassen...

Anonymkode: ce8fa...36e

Mikrohus ser mer ut som et hjem, det er gjerne finere interiør - og eksteriør også, for så vidt. 

Anonymkode: 876b8...5d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke ønsket å betale mer enn 500.000 for et mikrohus.. Jeg synes også at alt som selges er altfor dyrt. Da er det mye bedre å bygge selv! 

Anonymkode: 876b8...5d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Får ikke noe dama med mikrohus. Det må også tas med i kalkylen.

Anonymkode: cace9...841

AnonymBruker
Skrevet

Mye finere løsninger i campingvogn enn mikrohus, og det er lett å få helsårsplass både nær byer og ellers rundt omkring med tilgang til vann og strøm, godt isolert med varme i gulv, lett å frakte, lett å forsikre, lett å selge... Hva er det å lure på egentlig?? 

https://www.finn.no/car/caravan/ad.html?finnkode=244800703

Anonymkode: 563aa...9cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok også regne inn verditap på et mikrohus. Det er eiendom som stiger i verdi, ikke bygningsmassen. Selv om mikrohus nok da er en hyggelig tanke er det ikke lurt økonomisk. (Du får nok heller ikke noe boliglån til mikrohus). 

Anonymkode: 2ab80...90f

• Liker 1
Skrevet

Aldri helt skjønt mikrohus-greiene. Det er konstruksjoner uten tilhørende eiendom, og verdien forringes som for campingvogner og biler. Det er kanskje "billig" å anskaffe, men etter 10 år er bygget tilnærmet verdiløst. I motsetning til et vanlig bygg på tomt, det holder seg ihvertfall prismessig og forringes ikke. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har selv undersøkt prisene og synes som deg,at de er veldig høye. 

Nå søker jeg heller etter " hytte" på Finn. 

Der er mulighetene bedre. 😊 

Hvertfall om man ikke trenger høy standard og selv ønsker å bo utenfor allfarvei.  

Anonymkode: 18534...ae2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (På 15.6.2022 den 10.53):

Aldri helt skjønt mikrohus-greiene. Det er konstruksjoner uten tilhørende eiendom, og verdien forringes som for campingvogner og biler. Det er kanskje "billig" å anskaffe, men etter 10 år er bygget tilnærmet verdiløst. I motsetning til et vanlig bygg på tomt, det holder seg ihvertfall prismessig og forringes ikke. 

Mikrohus er en kul greie for caffe-latte generasjonen.

Anonymkode: 18542...d31

AnonymBruker
Skrevet

Campingvogn med spikertelt, 400-500tusen ;)

Anonymkode: b8a34...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...