Gå til innhold

Prolaps L5

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært plaget med korsryggen siden desember. I begynnelsen av mai fikk jeg tatt mr siden jeg begynte å slite med strålesmerter i beinet. Bildene viste prolaps i L5. Etter dette har jeg bare blitt verre. Den siste uka har jeg grint meg til paralgin forte, som hjelper noen timer, men det er jo bare en kortvarig løsning. Noen med erfaring på hva som kan hjelpe? Har strålesmerter 24/7 helt ned til tåen. Er i full jobb og har en liten en på 1,5 år, så er i aktivitet. Trenger ikke tips om det 😂😂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert ikke lov å foreslå medisiner her, men jeg fikk Neurontin som fungerte veldig bra når jeg hadde prolapssmerter. kan jo høre med legen din om det er noe mer rettet mot nervesmertene du kan få forsøke?

Anonymkode: 6dd59...11e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sikkert ikke lov å foreslå medisiner her, men jeg fikk Neurontin som fungerte veldig bra når jeg hadde prolapssmerter. kan jo høre med legen din om det er noe mer rettet mot nervesmertene du kan få forsøke?

Anonymkode: 6dd59...11e

Har hørt om de så skal nevne det for fastlegen 😊. Har heldigvis time til ryggpoliklinikk (om en måned🥴), så håper på hjelp derfra. Men det er en måned til med grusomme smerter.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Paracet og Ibux og satt så lite som mulig. En periode var jeg sykemeldt, jeg kunne omtrent ikke gå eller sitte. 

Jeg fikk også lindring av å henge i ribbevegg og passe på at liggestilling i senga ble riktig. Jeg trente også masse, rolig trening med yoga, pust og slyngetrening. 

Anonymkode: da936...b5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...