AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Skrevet 7. juni 2022 Da jeg er i overgangsalderen har jeg også problemer med vekta. Ser at fettet nå konsentrerer seg rundt midjen, og går heller opp i vekt enn ned. Skal nå begynne med østrogentilskudd for å prøve få bukt med noen plager, som for eksempel hetetokter og humørsvingninger. Noen her som har noen erfaring med østrogentilskudd? Vil det kanskje være med på å stabilisere litt slik at jeg ikke fortsetter gå opp i vekt? SKal sies at jeg beveger meg en del - er altså ikke stillesittende. Prøver også spise sunt. Anonymkode: 4b4c0...4f9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #2 Skrevet 7. juni 2022 Å gå opp eller ned i vekt handler alltid om kalorier. Ikke om noe annet. Østrogentilskudd vil ikke hjelpe deg med vekta. Og det holder ikke å "prøve" å spise sunt. Vil du holde vekta eller gå ned i vekt, MÅ du telle kalorier. Jeg er 55 år, og har gått ned rundt 1 kilo i uka i to måneder nå. Har selv unngått østrogentilskudd fordi det øker risikoen for brystkreft, slag og hjerte/karsykdommer. Har vært mye plaget med hetetokter, men det ser ut til å avta nå. Anonymkode: 72fee...293
femme fatale Skrevet 7. juni 2022 #3 Skrevet 7. juni 2022 Jeg har gått på østreogentilskudd en god stund, har ikke hjulpet meg med vektnedagang. Litt uenig i de som sier at det kun er kalorier inn og ut som teller. Les "the obesity code" av Jason Fung så vil du få noen aha opplevelser. Selvfølgelig skal man spise sunt men mange kvinner som teller kalorier så det holder etter uten at de går noe ned i vekt. Kroppen vår er mer kompleks en kalorier inn og ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå