Gå til innhold

Noen som har Tannforsikring?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke problem var dette? Periodontitt? 

Anonymkode: 3c568...5df

Ja, selvfølgelig.

Anonymkode: 87585...e53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk beskjed at jeg hadde begynnende periodontitt. Ble henvist av tannlege. 

Ok. Men får du ikke da dekket noe av behandlingen? 

Anonymkode: d0582...0db

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet du tilfeldigvis noe om behandlingsforsikring? Der står jo det feks at man får inntill 12 fysikalske timer dekket i året. Vil det være svindel om man tegner en slik forsikring, og deretter går en del til fysioterapeut?

Og hvis det er svindel, så skjønner jeg virkelig ikke hva man ellers skal bruke disse forsikringene til? Skal man sitte å betale høye summer hvert år for ingenting 🤔

Forsikringer er til for UFORUTSETTE og fremtidige sykdommer og uhell. Ikke for noe man allerede har. 

Som noen nevnte før i tråden kan man ikke tegne forsikring når huset allerede brenner. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Forsikringer er til for UFORUTSETTE og fremtidige sykdommer og uhell. Ikke for noe man allerede har. 

Som noen nevnte før i tråden kan man ikke tegne forsikring når huset allerede brenner. 

Behandling for periodontitt koster noen tusen kroner.

Hvorfor stresse med forsikring?

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Behandling for periodontitt koster noen tusen kroner.

Hvorfor stresse med forsikring?

Hvorfor siterer du meg på det? 

Jeg har ikke stresset med forsikring, det er det ts som prater om. TS vil forsikre tennene sine for en plage hun allerede har.

Tror ikke tannforsikring er særlig utbredt i Norge.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (18 timer siden):

Hvorfor siterer du meg på det? 

Jeg har ikke stresset med forsikring, det er det ts som prater om. TS vil forsikre tennene sine for en plage hun allerede har.

Tror ikke tannforsikring er særlig utbredt i Norge.

Jeg siterer deg fordi dette er en diskusjon og jeg trakk inn ditt innspill i mitt svar til TS.

Du må slutte å være så hårsår.

Gjest Adobyen
Skrevet

Forsikringer for helsehjelp bør vel tegnes når man er ung og uten sykdommer og skader. Jeg og mange angrer på at vi ikke fikk gjort dette for oss selv.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg siterer deg fordi dette er en diskusjon og jeg trakk inn ditt innspill i mitt svar til TS.

Du må slutte å være så hårsår.

Jeg var ikke hårsår 😉 Jeg lurte på hvorfor jeg ble sitert, og da spurte jeg. Helt saklig.

Men nå har du svart, og da vet jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2022 den 15.46):

Vet du tilfeldigvis noe om behandlingsforsikring? Der står jo det feks at man får inntill 12 fysikalske timer dekket i året. Vil det være svindel om man tegner en slik forsikring, og deretter går en del til fysioterapeut?

Og hvis det er svindel, så skjønner jeg virkelig ikke hva man ellers skal bruke disse forsikringene til? Skal man sitte å betale høye summer hvert år for ingenting 🤔

Du har nok ikke forstått dette med forsikring. Jo man betaler høye summer hvert år for ingenting, helt til en uforutsett ting skjer. Jeg tror neppe at rens av tenner dekkes av forsikring. Og det du tenker deg er jo å betale et par tusen i forsikring, eller hva det nå koster og få tilbake minst det dobbelte på forsikringen virker det som. Det funker nok ikke slik. 

Les det som står med liten skrift i de papirene, det er ikke verdt pengene med mindre du har plettfrie tenner uten hull. 

Du kan jo ikke forsikre deg når du allerede har en tannkjøttsykdom du skal behandles for i fremtiden.

Anonymkode: 044f6...fd1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2022 den 15.46):

Tror det funker sånn at en tannlege godkjenner at du har ok tannhelse, og at du har ansvar for å vedlikeholde tennene med puss, Tanntråd etc og i tillegg må ta sjekk, rens og røntgenbilder som forsikringsselskapet skal ha en eller to ganger i året foe at forsikringen skal dekke. 

Tror nok det er en haug av unntak for hva som dekkes i tillegg. Og det vil koste for bilder også. Det er neppe lønnsomt med en slik forsikring med mindre du får en ganske dyr tannjobb. Og.. siden du var frisk når du tegnet forsikringen så har du nok betalt dyr forsikring i noen år før det skjer. Jeg betviler derfor lønnsomheten i en sånn forsikring for noen. 

Anonymkode: 1186f...968

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at forsikringsfirmaer er i flotte store bygg. De tjener endel penger på folk som bare betaler i årevis.

Anonymkode: 1186f...968

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...