Huldra:) Skrevet 11. november 2005 #1 Skrevet 11. november 2005 Til uka skal jeg av sted og kjøpe Kjolen!! JIPPI!! Gleder meg utrolig til å prøve den igjen. Men så trenger jeg noen tips av dere da, jenter. For det er vel en stund til neste gang jeg får prøvd den etter det. Hva er det viktig å finne ut? Hva bør jeg spørre om den dagen jeg kjøper kjole? Venter man til man har fått kjolen med å kjøpe en BH som passer under, eller får man tips i salongen? Tenkte kanskje det kan være lurt å ta et bilde av meg i kjolen (hvis jeg får lov) slik at jeg kan ta det med til frisøren og blomsterbutikken som skal lage buketter min... Kom med masse tips jenter :rosasmil:
Grace Skrevet 11. november 2005 #2 Skrevet 11. november 2005 Er ikke alle brudesalonger som lar deg ta bilde men hvis du får lov er nok det lurt ja En ide, hvis du har funnet ko så ta de med, eller prøv å finn med en gang sånn at kjolelengden blir riktig i forhold til skoene. Og flere bher kan være lurt Har aldri kjøpt brudekjole, men mange ballkjoler. Lykke til:-)
Murmelmy Skrevet 11. november 2005 #3 Skrevet 11. november 2005 Hei snuppa. Jeg vill ventet med å kjøpe undertøy. Jeg endte opp med to bh'er for å fylle ut (ikke at du har det problemet "upstairs ) og glad jeg ikke kjøpte noe feil. Undertøy er dyrt. Du burde kunne argumentere for å ta bildet når du har kjøpt kjolen. Skulle bare mangle! Betaler du alt med en gang eller legger du ut et depositum? Kos deg i helgen!
Huldra:) Skrevet 12. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2005 Betaler halvparten ved bestilling
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2005 #5 Skrevet 12. november 2005 Da får du helt sikkert lov til å ta bilder av kjolen. Poenget med å forby bilder er jo at man ikke skal kunne bruke dem til å kopiere kjolen, kjøpe den billig på nettet osv... I og med at du betaler depositum kan vel butikken regne med at du kommer tilbake
Murmelmy Skrevet 12. november 2005 #6 Skrevet 12. november 2005 Når det gjelder det med å kopiere kjolen så har jeg ikke helt skjønt dette argumentet. Man finner bilder av de samme kjolene både på nettet og i blader og de viser som regel utsmykkingen bedre enn egne bilder...
IdaC Skrevet 13. november 2005 #7 Skrevet 13. november 2005 Du får lov å ta bilde i den salongen du skal kjøpe kjole i, etter at du har bestemt deg for å kjøpe den. De nektet meg før jeg hadde bestemt meg, men etterpå var det helt greit. Når det gjelder undertøøy så tror jeg det er lurt å vente, jeg gjorde en tabbe der, da jeg lot meg påvirke av de som jobber der, og fant fort ut da jeg hadde kommet hjem at det undertøyet jeg hadde kjøpt der ikke passet. (derfor sitter jeg igjen med en tilgodelapp). Du kommer sikkert til å måtte ta flere turer dit uansett, så du kan kikke litt andre steder først. Lykke til
Søta Skrevet 13. november 2005 #8 Skrevet 13. november 2005 deponer på bh og gå til brudesalongen og prøv det under brudekjolen - det er jo halvveis din kjole - så da må du jo få lov til å prøve den av og til. Det samme med sko. Sko anbefaler jeg å kjøpe i brudebutikken - selv om de er dyre er du sikker på at de er gode og gå på en hel dag og at de passer til kjolen. Du må ha med undertøy og sko når du skal tilpasse kjolen din. Spør om underskjørt og slør kanskje?
Gjest Gjest_minnimy_* Skrevet 13. november 2005 #9 Skrevet 13. november 2005 jeg har fått høre at det er best å kjøpe undertøy først for da er det lettere å tilpasse kjolen,hvis ikke kan du sikkert diponere på undertøy for å prøve... lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå