Gå til innhold

Kraftige legger i puberteten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter og undrer meg over en ting. Fra jeg var barn til jeg var rundt 14-15 år var jeg rimelig slank over det hele. Så kom jeg i puberteten (litt sent ja) og ting endret seg. Fortsatt var jeg veldig spe i overkroppen, men leggene, de vokste!  Husker et par episoder at noen kalte meg "hun med leggene"... ikke noe gøy.

Hva kommer det av at man plutselig får mega legger? I voksen alder har jeg fortsatt dette. Og nå som jeg også har fått et par barn og litt ekstra kilo, så har låra også blitt større (men leggene desto mer).

Kan bare ikke fatte og begripe at leggmusklene skal bli så enormt store uten trening? (Drev ikke med sport i ung alder). Ser at mine søsken har slankere ben enn meg, og et par av dem sparket fotball i mange år.

Anonymkode: 9b3f1...671

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg sitter og undrer meg over en ting. Fra jeg var barn til jeg var rundt 14-15 år var jeg rimelig slank over det hele. Så kom jeg i puberteten (litt sent ja) og ting endret seg. Fortsatt var jeg veldig spe i overkroppen, men leggene, de vokste!  Husker et par episoder at noen kalte meg "hun med leggene"... ikke noe gøy.

Hva kommer det av at man plutselig får mega legger? I voksen alder har jeg fortsatt dette. Og nå som jeg også har fått et par barn og litt ekstra kilo, så har låra også blitt større (men leggene desto mer).

Kan bare ikke fatte og begripe at leggmusklene skal bli så enormt store uten trening? (Drev ikke med sport i ung alder). Ser at mine søsken har slankere ben enn meg, og et par av dem sparket fotball i mange år.

Ps- kan legge til at de ikke er markerte (noe de sikkert hadde blitt ved trening), men rett og slett to stokker som går rett ned i skoa 😞

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat det samme problemet 🙁 Og de blir ikke mindre uansett hvor mye jeg går ned i vekt. Lurer også på dette. Tenkt på lipødem, men jeg har ikke smerter.

Anonymkode: 34168...238

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ps- kan legge til at de ikke er markerte (noe de sikkert hadde blitt ved trening), men rett og slett to stokker som går rett ned i skoa 😞

TS

Sånn ble mine også! Tror det bare er genetisk.. Tante har også det, og mamma har lipødem (men det tror jeg ikke at jeg får)

Anonymkode: 2c4f3...396

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt "fotball legger". Det er bare genetikk. 

Anonymkode: e9c30...a68

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har alltid hatt "fotball legger". Det er bare genetikk. 

Selv om du ikke hadde det da du var ung/tenåring?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har akkurat det samme problemet 🙁 Og de blir ikke mindre uansett hvor mye jeg går ned i vekt. Lurer også på dette. Tenkt på lipødem, men jeg har ikke smerter.

Anonymkode: 34168...238

Lymfødem?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du fikk det når du var rundt 15? Det var da mine også ble kjempe store, sånn helt plutselig. Jeg har alltid hatt slank overkropp, men skikkelig muskuløse ben etter at jeg ble rundt 15😳 Ser bare ut som to stokker 😕 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du fikk det når du var rundt 15? Det var da mine også ble kjempe store, sånn helt plutselig. Jeg har alltid hatt slank overkropp, men skikkelig muskuløse ben etter at jeg ble rundt 15😳 Ser bare ut som to stokker 😕 

Jeg har lang overkropp også. Så min "go-to" når det kommer til bukser, er high waisted med litt videre ben. Og jeg bruker aldri kjoler/skjørt som stopper midt på leggen. Må enten være korte eller lange.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres veldig ut som lipødem.

Anonymkode: 234c0...642

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg fikk det fra 11-års alderen når puberteten startet

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig genetisk. Noen legger lettere på seg nedentil og motsatt. 

Anonymkode: 1f45e...cef

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke bekymret meg hvis de ikke føles tunge.

Anonymkode: 13a0e...df3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...