AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #1 Skrevet 6. juni 2022 Her i nabolaget er det greit med vanlig hagestøy på søndager og røde dager. Dvs ingen reagerer på ting som gressklipping og sånt. Det syns jeg er helt greit da det ikke alltid er like enkelt for alle å få det til alle andre dager Men nå har vi pinse og det er deilig og rolig og man vil bare slappe av ute i hagen når vi endelig har fint vær også. Problemet nå er at fordi man har hatt en uskreven regel om at det er greit å klippe gresset så er det en som har tatt det videre og driver med bordsag, snekring, motorsag og masse annet bråk. Er det innafor å ringe politiet? Det går ikke an å sitte ute, knapt nok ha verandadøren åpen Anonymkode: 484d9...9df
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #2 Skrevet 6. juni 2022 Når skal de ellers gjøre slike praktiske ting? Folk jobber og har kanskje kun fri på helligdager. Anonymkode: 7a153...e22 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #3 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når skal de ellers gjøre slike praktiske ting? Folk jobber og har kanskje kun fri på helligdager. Anonymkode: 7a153...e22 Det er derfor det har vært greit med gressklipperen og slikt av forståelse for det. Men planlegger man å pusse opp eller gjøre store endringer så må man jo ta høyde for at man ikke bare kan gjøre det på røde dager. Det er jo egentlig en lov om at ingenting av slikt støy skal gjøres på røde dager 🤷♀️ Anonymkode: 484d9...9df 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #4 Skrevet 6. juni 2022 Jeg ville nok tatt det opp med naboen før jeg eventuelt kontaktet politiet. Det er godt mulig naboen ikke har tenkt over mye det faktisk bråker. Det spørs også om politiet faktisk kommer. Det kan være andre oppdrag som haster mer + at det er nok mange som klager på brudd på helligdagsfreden. Anonymkode: 82e19...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #5 Skrevet 6. juni 2022 Helt enig- støy utover gressklipper bør ikke gjøres på en helligdag. Men, hva med å snakke med naboen før en plager politiet med det? Anonymkode: c24cf...c61 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #6 Skrevet 6. juni 2022 Er heldigvis helt stille i nabolaget her. Det har det vært helt siden lørdag. Var bare i går kveld at jeg hørte to av hankattene som sloss litt. Synes det virker rart når folk ikke viser hensyn på sånne dager. Bor man i blokk skal man egentlig ikke engang støvsuge eller bruke vaskemaskin på røde dager. Anonymkode: 46a19...81c 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #7 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville nok tatt det opp med naboen før jeg eventuelt kontaktet politiet. Det er godt mulig naboen ikke har tenkt over mye det faktisk bråker. Det spørs også om politiet faktisk kommer. Det kan være andre oppdrag som haster mer + at det er nok mange som klager på brudd på helligdagsfreden. Anonymkode: 82e19...4e6 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt enig- støy utover gressklipper bør ikke gjøres på en helligdag. Men, hva med å snakke med naboen før en plager politiet med det? Anonymkode: c24cf...c61 Han er en vanskelig nabo å ta opp noe som helst med. Han pleide å parkere bilen langs veien slik at alle oss med litt større biler ikke kom oss forbi. Og når man snakket med han så ble han truende og kunne finne på og bare stå der og glane lenge på oss, kanskje gå saaakte inn for å hente bilnøklene osv. Så vil aller nådigst ta en konfrontasjon med han. Tenkte det var bedre med politiet slik at han ikke visste eksakt hvem av oss i nabolaget som hadde klaget Anonymkode: 484d9...9df
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #8 Skrevet 6. juni 2022 Er bare å ringe politiet. De kommer overraskende raskt på slike oppdrag her jeg bor. Anonymkode: 2ae94...424 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #9 Skrevet 6. juni 2022 Ja, det er innafor å kontakte politiet. Ut fra avisoppslagene rundt sånne dager virker det som det er mange som gjør det 😅 Såfremt du ikke bor veldig usentralt kan det faktisk hende at politiet dukker opp, det er jo et temmelig enkelt og greit oppdrag for dem. Selv unngår jeg å klippe plenen på søndager også, og synes det hadde vært deilig med stillhet i dag (sol og flott vær å sitte ute i), men nærmeste nabo dundrer musikk til det utvendige vedlikeholdsarbeidet sitt og noen andre i nabolaget kjører kantklipper på fullt volum. Jeg varsler ikke/sier ikke fra... Anonymkode: bec76...e4e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå