Gå til innhold

Vektoppgang etter operasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en operasjon i narkose på mandag. Veide 80 kilo mandag morgen. Har vært kvalm av smertestillende i uka som har gått, men har prøvd å spise relativt normalt ettersom også magen har vært helt i krøll på grunn av medisiner. En del salat, men rista brød uten pålegg til frokost pga kvalmen, for eksempel. Null søtt. Drikker ikke noe brus med sukker. 

Fikk helt sjokk da jeg gikk på vekta i dag og var 89 kilo?? Det er vel ikke mulig og må være mye vannvekt? Ser jeg er hoven rundt anklene etter sokker osv., men hva kan binde så mye vann i kroppen da? 😳

Er jo bare snakk om 6 dager, og operasjonsdagen spiste jeg nesten ingenting. Kan jo ikke ha spist 63 000 kalorier ekstra på ei vanlig uke 🙈

Noen som har vært borti noe lignende? Føler meg oppblåst og guffen. 

Anonymkode: 0d206...329

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg bort vekta. Lite smart å drive å veie seg i den situasjonen du er i nå.

Anonymkode: cd3a5...462

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du bør undersøkes.

Om vekten er riktig er ikke dette normalt. 

Anonymkode: e955a...71b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok vann ja, jeg hadde sykt hovne legger etter jeg hadde fått epidural under fødsel, ble ikke hoven etter fødsel uten epidural. Avvent noen dager til, ligg med beina over hjerte høyde, så går nok hevelsene ned etterhvert.

Anonymkode: 0fbc4...426

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vannvekt, ja.

Anonymkode: b33ff...db1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen ❤️ 

Jeg sendte melding til en operasjonssykepleier jeg kjenner, hun skrev at det skilles ut antidiuretisk hormon etter en operasjon som holder på vann. Så da er det sikkert det, men hjelp da. Var så voldsomt 😳

Anonymkode: 0d206...329

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...