Gå til innhold

Stressa for huslån!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, er enslig,inntekt 500 000, ek 500 000 og fikk 3.4 i lån i sparebanken. 1 barn og bil og 450000 i studielån.. dnb ville ikke låne meg en dritt. 1.5 eller noe. Dette var i nov i fjor. 

Anonymkode: 036b2...0b1

Jeg håper du har bundet rente i 10 år! Høres helt vilt ut.

Anonymkode: 23352...c8f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, er enslig,inntekt 500 000, ek 500 000 og fikk 3.4 i lån i sparebanken. 1 barn og bil og 450000 i studielån.. dnb ville ikke låne meg en dritt. 1.5 eller noe. Dette var i nov i fjor. 

Da har du medlånetaker, for om du sier at du står alene og har fått dette lånet så lyver du 😊 ikke på noe som helst tidspunkt de siste 10 årene hadde du fått dette i sparebank1 uten hjelp.

Anonymkode: dee0a...253

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv hos husbanken. De hjelper med vanskeligstilte i samfunnet. Dere går nok under den kategorien med assistentlønn. Det er et billig  lån. 

Anonymkode: e4b7a...7c1

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde finansieringsbevis på 3,7 når vi hadde ett barn. Fant ingenting før nr 2 var født. Måtte oppdatere beviset og fikk da et bevis på 3,3. 

en blir jo en person til i husstanden. En person til som skal ha mat osv. 

Anonymkode: a6f53...213

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det tror jeg rett og slett ikke noe på. Med bil og barn og studielån... store utgiftsposter som bankene trekker MYE fra før de gir lån, og du påstår du fikk låne over 6,5 ganger årsinntekten? 

Latterlig.

Anonymkode: 19d42...bd5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tror jeg rett og slett ikke noe på. Med bil og barn og studielån... store utgiftsposter som bankene trekker MYE fra før de gir lån, og du påstår du fikk låne over 6,5 ganger årsinntekten? 

Latterlig.

Som ansatt i bank så kan jeg bekrefte det du sier, uten medlånetaker er det ikke mulig. Hvis likviditeten går i minus, og denne saken tilsvarer nesten 150-200 000 kr I minus i året i brukerens tilfelle, så er det ikke mulig å få det godkjent. Dette går langt over hva banken har mulighet til og styres av finanstilsynet. Man kan søke unntakskvote på x inntekt og belåningsgrad, men ikke når likviditet går i minus.

Men, med medlånetaker så er det mulig. 

Anonymkode: dee0a...253

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg håper du har bundet rente i 10 år! Høres helt vilt ut.

Anonymkode: 23352...c8f

Jeg tok 2.4 

AnonymBruker
Skrevet

Latterlig.

Sorry var uklar. lånet var inkludert med ek så jeg kunne kjøpt for 2.9. Endte opp med 2.4 i lån. Kjøpte for 2.8. Har vel tjent 500 000 på det siden nov så latterlig er det ikke for meg ihvertfall. 🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sorry var uklar. lånet var inkludert med ek så jeg kunne kjøpt for 2.9. Endte opp med 2.4 i lån. Kjøpte for 2.8. Har vel tjent 500 000 på det siden nov så latterlig er det ikke for meg ihvertfall. 🥰

Det høres fremdeles ut som en eventyrhistorie, siden det du beskriver gir deg nesten fem ganger inntekten i lån, uten noe som helst fratrekk for alle de tingene bankene faktisk gir fratrekk for når de gir lån; barn, bil, gjeld fra før. Du påstår at banken ikke har redusert lånet ditt med en krone for alt dette? 

Bankene er pliktige å ikke gi folk mer i lån enn det regnestykket tåler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...