Gå til innhold

Katter viser også kjærlighet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen mener at katter ikke bryr seg om eierne sine. Det tror jeg er feil.

Pus jeg har nå kommer opp i senga til meg og koser og slikker meg på hånden, hender han vasker meg i ansiktet også, men det syns jeg er litt ekkelt, men jeg slipper ikke unna vasken 😼😸  Han ligger oppå dyna og maler, knar med potene og ser helt salig ut i blikket noen ganger. Er jeg nedfor ser han faktisk bekymret ut. Noen mener sikkert at det er instinkter. Men jeg tror katter bryr seg om eierne. Hva mener du? Hva gjør din pus når den viser kjærlighet?

Anonymkode: d2e5d...765

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De som mener at katter ikke viser hengivenhet ovenfor sine eiere tipper jeg ikke har hatt katt, eller de har aldri gitt katten masse oppmerksomhet fordi de går ut fra at «katten er så selvstendig uansett» 

Anonymkode: f9b72...7ff

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Men jeg tror det avhenger av hvor mye oppmerksomhet man gir katten selv. Skjemmer man bort og snakker mye med katten, så blir den mere tillitsfull, fornøyd og kosete tror jeg ihvertfall. 

Anonymkode: 0dcb7...6f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen som har skaffet seg en katt. Men virker ikke som de bryr seg noe særlig om den da. Og katten er skeptisk til andre. En gang jeg var der tok mannen i huset katten i nakkeskinnet og kastet den langt bortover gårdsplassen. De burde ikke hatt katt når de behandler den sånn og ikke bryr seg om den.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klart katter blir knyttet til familien sin. Vi snakker masse med vår pus, og hun svarer tilbake. Hun følger etter meg rundt i huset og elsker å være der ting skjer. 

Anonymkode: 47e0a...aed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjenner noen som har skaffet seg en katt. Men virker ikke som de bryr seg noe særlig om den da. Og katten er skeptisk til andre. En gang jeg var der tok mannen i huset katten i nakkeskinnet og kastet den langt bortover gårdsplassen. De burde ikke hatt katt når de behandler den sånn og ikke bryr seg om den.

Uff, håper du tar grep om dette??

Anonymkode: 814e8...cd6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en katt som gnikket ansiktet sitt på kinnet mitt da jeg gråt i ungdomstiden. Katten gjorde det aldri hvis jeg var glad, eller ellers. Det var en skikkelig trøst. Katter er smarte og kjærlige, som jeg har tolket det. Vel å merke har jeg i etterkant hatt en skikkelig dum katt, som var morsom og kjælen, men ikke smart på samme måte.

Anonymkode: 7f311...dcd

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fysj! Det er ikke noe rart at katten er skeptisk til andre når den blir behandlet sånn. 

Anonymkode: 0dcb7...6f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Uff, håper du tar grep om dette??

Anonymkode: 814e8...cd6

Skal snakke med dem, de har nevnt avliving, men da vil jeg heller adoptere den. Syns ikke noe om å avlive friske dyr.

• Liker 1
Skrevet

Ja det tror jeg. Katten min blir kjempeglad hver dag jeg kommer hjem fra jobb 😸 Da skal han kose hele tiden, mjauer i ett sett og sitter i fanger og tråkker og knar potene 😸😻 Da får jeg ikke gjort noe annet av det jeg skulle akkurat da, men det gjør jo ikke noe 😻

Skrevet

Jeg har ikke katt selv, men har reist langt noen ganger for å være kattevakt ei ukes tid på sommeren. De hadde tre katter der i huset og to var veldig runde/malende/kosete og den tredje litt sky/langstrakt, spenstigtynn jegerkatt og den søkte ikke kontakt utover at den gned seg inntil beina når det var matutdeling i sikte.

De kom alle tre opp i senga mi nede ved føttene og lå bak knærne etter hvert når jeg hadde lagt meg for natta, men det var den ene sky pusen som tasset nesten alve-forsiktig høyere opp mot hodet mitt og endte opp med å stå og se på ansiktet og gni nese mot nese/kinn og slikket meg grundig på nesetippen og småbet litt vennlig for å se om jeg kanskje var en forkledd småpølse eller noe annet godt. Da fikk vi den snakkekontakten, den tillot litt klapping og det var så himla trivelig. Om dagen var den skyere igjen, jaget på fuglene som hadde mat på brettet ute og fanget mus i hagen. 

Jeg tror fullt og helt på at de aller fleste dyr viser hengivenhet mot mennesker som behandler dem bra. Språk og adferd må studeres og læres, så en kan lese hverandres intensjoner. Vi må bli trygge på hverandre, spesielt om en har vært uheldig og har blitt skremt/såret/skadet før i livet. Det gjelder for mennesker også det.  :)  Jeg skulle så absolutt hatt dyr i livet mitt. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke i tvil om at mine to puseskatter er veldig glade i meg, de viser det så tydelig! De er mammadalter begge to, og ser på meg med hengivenhet i blikket. De gjør ikke dette med noen andre enn meg

Anonymkode: b2bb6...fad

Skrevet

Folk som har null greie på katter sier det.  Jeg vokste opp med katt, aldri en tvil om at pus viste masse kjærlighet. Måten han mjauet, diltet ALLTID etter oss, dyttet snuten mot ansiktet mitt ved hver mulighet, ville alltid sove i sengen etc. Klorte aldri, bet aldri, selv da sønnen min var liten og omtrent lå oppå ham, pus lå stiille og malte, var ikke redd i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet

ALLE dyr viser og har kjærlighet.

Ja, reptiler også…..

Anonymkode: 58a36...3cc

AnonymBruker
Skrevet

Katter kan knytte seg til andre enn sine eiere også. Sosiale katter stjeler ofte litt ekstra kjærlighet fra folk som ikke mater dem også. 

Anonymkode: 821df...c02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...