AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #1 Skrevet 5. juni 2022 Han er 2 år, og har aldri ikke kommet hjem før. Nå har han vært ute siden i går ettermiddag. Er det normalt de plutselig gjør sånn? Er så redd noe har skjedd. Anonymkode: c4706...79c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #2 Skrevet 5. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Han er 2 år, og har aldri ikke kommet hjem før. Nå har han vært ute siden i går ettermiddag. Er det normalt de plutselig gjør sånn? Er så redd noe har skjedd. Anonymkode: c4706...79c Min er snart to år, og gjorde det en gang i fjor sommer. Hun har GPS-halsbånd da, så det var bare å gå og hente henne. Hvis din ikke kommer hjem utover dagen hadde jeg forberedt meg på å begynne å lete - lage plakater, poste i lokale Facebookgrupper, ringe på hos naboer for å spørre om å åpne eventuelle boder og garasjer, gå ut om natten med favorittmaten dens og rope på den. Anonymkode: b9f00...203 1
Maestro Skrevet 5. juni 2022 #3 Skrevet 5. juni 2022 Hannkatter kan ta seg sånne turer innimellom. Spesielt nå på denne årstiden. Min var vekke i nesten 3 døgn her for en stund siden. 15 min etter jeg la ut innlegg på Facebook siden til bygda mi, sånn klokka 02 på natten, så sto han plutselig på døra og ville inn 🤪
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #4 Skrevet 5. juni 2022 Har pus kommet hjem? Anonymkode: b9f00...203
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #5 Skrevet 5. juni 2022 Min kastrerte hannkatt var borte i 3 uker, før han plutselig stod på døra igjen. Anonymkode: 5b585...de2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #6 Skrevet 5. juni 2022 Min er kronisk ute nå men nær. Han vil bare ikke inn. Ser han ligger under busker og stedet jeg kaller hiet hans. Kommer inn for mat på kveld natt. Nesten fir varmt for han inne nå. Liker seg under buskene i skyggen. Anonymkode: 000fe...905
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 Da min kastererte hannkatt var 2 år ifjord var han borte i 6 dager. Han hadde aldri vært ute om natten. Han kom når regnet kom😌 katten din kommer nok hjem snart, mye spennende ute å utforske. Spørr eventuelt naboer om de kan sjekke boder og garasjer. Anonymkode: 4b4ad...974
skjærgårds_datter Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 Takk for alle svar. Han var innelåst i naboens garasje, helt grusomt. Ligger nå ved siden av meg i senga å kooooser❤ 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #9 Skrevet 5. juni 2022 Stunt mamma skrev (1 minutt siden): Takk for alle svar. Han var innelåst i naboens garasje, helt grusomt. Ligger nå ved siden av meg i senga å kooooser❤ Invester i en slik https://www.elkjop.no/product/mobil-nettbrett-og-smartklokker/mobiltilbehor/gps-og-bluetooth-tracker/tractive-gps-sporingsenhet-til-katt/54181 Anonymkode: d344e...002 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #10 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Invester i en slik https://www.elkjop.no/product/mobil-nettbrett-og-smartklokker/mobiltilbehor/gps-og-bluetooth-tracker/tractive-gps-sporingsenhet-til-katt/54181 Anonymkode: d344e...002 Det er absolutt ikke trygt at katter går med halsbånd! Anonymkode: 8ee04...572
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #11 Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er absolutt ikke trygt at katter går med halsbånd! Anonymkode: 8ee04...572 Joda. Når man tar sine forholdsregler. ALLTID halsbånd med en lås som enkelt løses ut, du skal ikke måtte bruke makt for å få den opp. Vi har i tillegg ett med strikk, OG det sitter relativt løst, pus slipper rett ut av det om vi prøver å holde igjen i halsbåndet. Hun har også mistet det ved et par anledninger, så derfor er vi sikre på at det løser seg ut lett nok. det som derimot ikke er trygd, er de halsbåndene som kun har strikk, eller som har en lås som sitter for hardt. Anonymkode: d344e...002 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #12 Skrevet 8. juni 2022 On 6/6/2022 at 10:25 PM, AnonymBruker said: Det er absolutt ikke trygt at katter går med halsbånd! Anonymkode: 8ee04...572 Hvorfor må folk absolutt uttale seg om ting de ikke har peiling på? AB over har rett, med ordentlig halsbånd går det helt fint. Anonymkode: b9f00...203
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor må folk absolutt uttale seg om ting de ikke har peiling på? AB over har rett, med ordentlig halsbånd går det helt fint. Anonymkode: b9f00...203 Det er flere tilfeller der trygge halsbånd med selvutløser ikke har løst seg ut og det har ført til skader/død. Dette kan skje for eksempel hvis det kommer grus eller lignende i låsen. Også med strikk, som selv om det er løst, lett kan snurres og sittes fast. Er sannsynlighetene store? Aner ikke, mest sannsynlig er det veldig sjeldent at det faktisk skjer feil på selvutløserene, men det er absolutt en risiko likevell. Ingen halsbånd er 100% trygge. Jeg har innekatter, da det uansett ikke er trygt for katter å gå fritt ute, med eller uten halsbånd og jeg vet at mine trives best med det, kattegård og aktivisering, men hvis jeg hadde blitt tvingt til å ha de ute så vet jeg ikke helt hva jeg hadde valgt. Ja det er en trygghet med GPS, men hvis noe skjer med katten annet en at de gjemmer seg et sted så får du ikke gjort noe uansett, og kunne ikke levd med meg selv hvis katten døde pga halsbånd jeg hadde puttet på han for å holde han trygg.. Synes det er vanskelig. Anonymkode: 7d70c...a5a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå