Gå til innhold

Vikeplikt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nylig tatt lappen og er klart litt usikker på veien enda, men føler at jeg gjør det greit. Men en ting jeg lurer på er der det er vikeplikt og veldig dårlig sikt. Har opplevd flere ganger og stoppe fordi jeg ikke ser om det kommer noen fra høyre. Det kommer ingen.. og jeg kjører...Men så plutselig kommer det en bil i rasende fart ut. Det er greit at man ikke får skyld om man blir påkjørt fra venstre, men man kan da ikke forvente at folk er synske når det er 0 sikt. Man må jo kjøre på et tidspunkt. Noen tanker anyone?

Anonymkode: 405bf...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må kjøre etter forholdene. Det betyr at su noen ganger må sakke ned farten i tilfelle det kommer noen.

Alltid anta at den andre parten ikke stopper. Mange mener de har retten på sin side og gir pur f i alt annet. 

Anonymkode: 4a4f7...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du må kjøre etter forholdene. Det betyr at su noen ganger må sakke ned farten i tilfelle det kommer noen.

Alltid anta at den andre parten ikke stopper. Mange mener de har retten på sin side og gir pur f i alt annet. 

Anonymkode: 4a4f7...ef3

Ja, tydeligvis. Selv om man stopper så må man jo kjøre videre på et tidspunkt  også selv om man ikke ser noe, ha ha.

Folk i trafikken altså. Folk blir jo sur for at man stopper og. Hadde en irritert sjåfør som kjørte forbi meg så h*n kom ut i motsatt kjørefelt i et kryss  fordi jeg sikkert var for treg. Kjenner jeg gleder meg 🙌🤯TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har nylig tatt lappen og er klart litt usikker på veien enda, men føler at jeg gjør det greit. Men en ting jeg lurer på er der det er vikeplikt og veldig dårlig sikt. Har opplevd flere ganger og stoppe fordi jeg ikke ser om det kommer noen fra høyre. Det kommer ingen.. og jeg kjører...Men så plutselig kommer det en bil i rasende fart ut. Det er greit at man ikke får skyld om man blir påkjørt fra venstre, men man kan da ikke forvente at folk er synske når det er 0 sikt. Man må jo kjøre på et tidspunkt. Noen tanker anyone?

Forvent at noen kjører ut og at du må stoppe. Hvis det er steder du vet om så slakk av farten og hold foten klar på bremsen. Det er mange dårlige kryss og dårlige sjåfører. 

Anonymkode: fce2f...9f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er som ellers i livet: Anta at de fleste andre er idioter, så blir du støtt positivt overrasket. Men de gangene det faktisk er idioter, er du forberedt som få.

Anonymkode: 08ad2...095

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er som ellers i livet: Anta at de fleste andre er idioter, så blir du støtt positivt overrasket. Men de gangene det faktisk er idioter, er du forberedt som få.

🤣👌

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har aldri opplevd å ha null sikt. Om en person da plutselig kommer så kjører de alt for fort.

Anonymkode: 59c41...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner godt hva du mener … det er jo Egentlig bare et skjangse spill… bli nedkjørt eller ikke 😆
jeg bor akkurat på en plass som har en utkjøring som gjør at man ikke ser noen på dårlige dager. Når andre folk henter meg så spør de alltid : ser du om du ser noen ? Jeg ser ingenting. Jeg gruer meg selv til dette 😬 hjelper ikke å slakke ned på farten sånn veldig mye hvis det kommer noen i 100 og helvette i det jeg bestemmer meg for å Kjøre ut ..

Anonymkode: 25ca0...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skjønner godt hva du mener … det er jo Egentlig bare et skjangse spill… bli nedkjørt eller ikke 😆
jeg bor akkurat på en plass som har en utkjøring som gjør at man ikke ser noen på dårlige dager. Når andre folk henter meg så spør de alltid : ser du om du ser noen ? Jeg ser ingenting. Jeg gruer meg selv til dette 😬 hjelper ikke å slakke ned på farten sånn veldig mye hvis det kommer noen i 100 og helvette i det jeg bestemmer meg for å Kjøre ut ..

Anonymkode: 25ca0...47d

Jeg bor likedan, skal ut på europavei i en 270 graders sving. 70-sone her etter at vi kranglet med vegvesenet i årevis. Det er guffent, men man får bruke alle bilens hestekrefter med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...