Gå til innhold

tarmskylling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei har lyst å prøver meg på sånne tarmskylling men jeg vet ikke hvor jeg kan få det gjort,jeg bor i bergen,er det noen som har erfaring med dette før ?eller vet om noen sted dere kan anbefaler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg mener sånne tarmskylling som du stikke en rør oppi endetarm og rense det med sterilvann...

Skrevet

Den formen har jeg ikke så mye kjennskap til, men det var noe engang i verden som het Colonklinikken.... Du kan jo søke på nettet og se hva du finner.

Lykke til!

Skrevet

Usj såg det på tv3 igår på "Du er hva du spiser". Syns det såg utrolig ekkelt ut... Står kanskje noe på tv3.no om hvor de gjorde det.

Skrevet

Finnes ikke ekkelt i det hele tatt, fått renset tarmen selv og det er veldig fint for meg.

Skrevet

På tv igår brukte de gjennomsiktige rør, og filmet alt som føyk gjennom. De såg iallefall ekkelt ut :spy:

Skrevet

Ikke har det noen helsebringende effekt, heller. Det sier i hvert fall legen min. Hva er vitsen med å kaste bort penger på å dr**e skikkelig grundig?

• 2 uker senere...
Skrevet

SA LEGEN DIN AT DET IKKE HADDE HELSEBRINGENDE EFFEKT?? *sjokkert*

Når vi går skikkelig på do selv tømmer vi bare nederste del av tarmen.. det vil si.. bare noen få cm nederst.. om vi så hadde skikkelig diare hadde vi ikke fått tømt og renset tarmen skikkelig.

Vi spiser i disse dager mye fett og lite frukt og fiber. Det bidrar til fettoppsamlinger i tarmen som er vrient og presse ut sjæl.

Det som skjer om du går med masse slagg i tarmen er at du får mye luft i magen, som ikke bare plager deg selv, men de rundt deg også *hihi* du kan bli hard i magen og fordøyelsen din jobber ikke optimalt.

Det er i tarmen kroppen tar til seg viktige næringsstoffer og vitaminer. Er tarmen fettbelagt og i dårlig stand, svekkes også dette opptaket.

Er du opptatt av å føle deg vel, ha fin hud og en god fordøyelse sier det seg selv at tarmskylling er helsefremmende :)

Jeg har aldri tatt tarmskylling selv, men jeg skal bestille meg en time når jeg får råd.

Skrevet

-Har prøvd det en gang og var veldig fornøyd.

Helt luktfritt og smertefritt-! (til min store overraskelse.)

Men ble anbefalt å ta en omgang til for å få full effekt.

Skrevet
Det er i tarmen kroppen tar til seg viktige næringsstoffer og vitaminer. Er tarmen fettbelagt og i dårlig stand, svekkes også dette opptaket.

Det er tynntarmen som står for opptaket av næringstoffer etc, det som kommer videre til tykktarmen, som er den som blir skyllet ved tarmskylling, er uten næringsstoffer og andre nyttige ting for kroppen.

så man bedrer ikke sånn sett opptak av næringsstoffer i tarmen ved å ta tarmskylling.

Gjest Sesselja
Skrevet

Guardian Weekend (britisk helgebilag) hadde en artikkel om dette for noen år siden. Journalisten dro på tarm-skyllingsferie til Thailland. Tror de fikk skyllet tarmen i en uke eller noe slikt, ganske ekkel artikkel å lese. Men det bildet som festet seg var at han skylte ut en sten eller klinkekule han hadde svelget som fem-åring. Det, og at de skylte ut dritt selv etter flere dager med tarmskylling.

• 4 år senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hei har lyst å prøver meg på sånne tarmskylling men jeg vet ikke hvor jeg kan få det gjort,jeg bor i bergen,er det noen som har erfaring med dette før ?eller vet om noen sted dere kan anbefaler.
Skrevet

For guds skyld husk å ta tilskudd av probiotika etter en slik tarmskyll.

Jeg fant ingen treff ved google-søk, men hvis du tar kontakt med en alternativ behandler, eks denne, så vil de sikkert kunne svare deg på hvem som kan tilby tarmskyll.

Det finnes også andre metoder å rense tarmen på, hvis du ikke finner noen som driver med tarmskyll i nærheten av deg.

Skrevet

Jeg har utført tarmskylling mange ganger. Ikke på meg selv, men på pasienter..

Men dersom du ikke har noen problemer med avføringen/ tarmen, hvorfor vil du gjøre dette?

Skrevet

Fordi folk tror det er sunt og bra å skylle ut av tarmen innimellom. Ikke fatter jeg hvorfor.

Skrevet

jada.........

Bare fem år siden trådstarter lurte på dette. Håper hun har tatt en avgjørelse forlengst :)

Skrevet
jada.........

Bare fem år siden trådstarter lurte på dette. Håper hun har tatt en avgjørelse forlengst :)

Oi, se der ja :) Så ikke datoen jeg, satt bare å bladde på "siste 24 timer" :P

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...