Gå til innhold

Alder, bosted og navnesmak

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor gammel er du, hvor bor du, og hva slags navn/navnestil liker du?

Jeg er 26 år. Bor i Oslo.

Er veldig begeistret for gamle, norrøne, litt trauste navn. F.eks. Åse og Øyvind.

Anonymkode: 33ad8...14b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

42 bor i Mandal, liker navn som Olivia, Isabell, Emilie, Alexander, Mathias og Lukas. Jeg har alltid likt den type navn. 

Anonymkode: 5b721...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

34, Trondheim (men fra bygda i Møre og Romsdal), same stil som TS.

Anonymkode: e1b36...9ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

36 år bor i østfold :) Liker  Emil, Mathias, Eirik, Gabriel, William, Ferdinand, Silas og Jesper, jentenavn er det ikke så mange ,men Nina, Selma og Wilhelmina er fint

Anonymkode: 47276...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor på østlandet, men er trønder. Navn jeg liker; Gustav, Olav, Henry, Oskar, Herman, Jonas, Alfred. 
Agnes, Elsa, Ingrid, Josefine, Maud, Hennie, Erle. 

Anonymkode: 5573d...dda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

20 fra Vestland. Liker navn som Colin, Alma, Elvira, Nathaniel, Josefine, Silas, Ofelia, Charlie, Freddie, Sol, Billie, Atlas, Vega…

Så med noen unntak, ikke-norske navn og sjeldne navn. 

Anonymkode: be9f8...8bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

36 år fra Vestfold. Liker norrøne navn (Håkon, Olav, Sigrid, Astrid), og barna mine fikk det da de ble født for 12 og 14 år siden. Er også glad i klassiske europeiske navn som Oskar og Anna. Gikk altså nesten under betegnelsen "ung mor", vil jeg tro, men misliker navna som assosieres med "unge mødre".

Anonymkode: f83b3...3b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

31 år, bor i Oslo, men er trønder. Liker stødige, norske navn som Torbjørn, Sigrid, Astrid, Ingvild og Håkon.

Anonymkode: b5489...27d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

32 år, bor i Møre og Romsdal. Liker gammeldagse, trauste navn, typisk slik som min besteforeldregenerasjon hadde.

Anonymkode: a9345...9f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

38, bor utenfor Oslo. Jeg liker navn innen flere "stiler". Men om vi hadde fått gutter, hadde de fått gamle norske eller norrøne navn og jentene våre endte også med det. 

Utover det, blir jeg kanskje vel så mye påvirket av klangen i navnene som hvilken opprinnelse de har. Jeg har alltid likt jentenavn som ender med a (Åsa var mitt favorittnavn da vi ventet jente, men mannen var ikke enig), og jeg liker navn med bokstaven d i av en eller annen grunn, og kunne godt kalt ungene mine Edmund eller Amanda.

Anonymkode: 24de2...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

26, bor på vestlandet

Liker norrøne navn, og eldre vanlige navn. Har 1 barn med norrønt navn og ett barn med et navn fra middelalderen

Anonymkode: 2ab1e...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...