Erya Skrevet 10. november 2005 #1 Skrevet 10. november 2005 Hei! Jeg er 24 år og nettopp oppdaget mine første gråe hår på hodet.. Hjelp!!! Litt for ung for det synes jeg.. Begynner å føle meg gammel! Er det enkelt å farge over de?.. litt flaut hvis det vises.. Noen andre som har samme triste opplevelsen..??
Iceglow Skrevet 10. november 2005 #2 Skrevet 10. november 2005 Tja, hadde to venninner/bekjente som begge oppdaget grå hår i tenårene, begge de har mørkt hår ennå. Virker som om det kun var to-tre hår som ville prøve ut hvordan det er å være grå Poenget er at det er ikke nødvendigvis slik at det fortsetter, det er godt mulig det stopper opp, og blir slik i 20-30-40 år til.
Arkana Skrevet 10. november 2005 #3 Skrevet 10. november 2005 (endret) Vel, jeg fant mitt første grå hår da jeg var 21-22. Har ikke sett noen siden da (er 27) og kan ikke si jeg tok særlig på vei da heller. Det er helt normalt, tror alle mine venninner har funnet minst ett grått hår en eller annen gang. Du kan jo farge over, men i din alder tror jeg ikke det er nødvendig. Napp dem ut, det er sikkert ikke mer enn et par stykker. Mamma fant forresten grå hår veldig tidlig hun også, og hun er nå 57 og har fremdeles mørkt hår. Endret 10. november 2005 av Arkana
Gjest vimse Skrevet 10. november 2005 #4 Skrevet 10. november 2005 Altså, hvor mange har du funnet da? tre? Er du mørkhåret så er det normalt å få noen grå hår her og der når man er i midten av 20-årene, så noen fordeler har vi kommunefargede... Mange som opplever å få grå hår når de får barn. Jeg kjenner flere mørkhårede som farger håret sitt jevnlig, og de fleste farger håret sitt med farge kjøpt på parfymeri.
lillesky Skrevet 10. november 2005 #5 Skrevet 10. november 2005 Ei venninne av meg (med mørkt brunt hår), begynte å få grå hår da vi gikk på videregående.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #6 Skrevet 10. november 2005 jeg oppdaga mitt første grå hår da jeg var 24. Det ernoen få hår, så jeg vet ikke om det er hår som er skadet. Har i alle fall ikke fått noen fler i det siste.
bethen Skrevet 10. november 2005 #7 Skrevet 10. november 2005 Samboeren min er 29 år og har masse grått hår. men han farger det jevnlig og har ingen problemer med det. Må være verre for de som mister alt hår i ung alder, det kan man ikke gjøre så mye med.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. november 2005 #8 Skrevet 10. november 2005 Jeg fant ett da jeg var 24. Har ikke funnet flere siden.
Erya Skrevet 11. november 2005 Forfatter #9 Skrevet 11. november 2005 Takk for svar.. Håper dere har rett... at det ikke er noen krise, og at det ikke kommer flere før jeg er eldre.. og har nappet de ut ja..
Iceglow Skrevet 11. november 2005 #10 Skrevet 11. november 2005 Er det lurt å nappe de ut tro? Jeg bare tenker på at om man napper øyenbryn ukritisk, så ender jo enkelte opp med nærmest ingen øyenbryn. Hva om det samme skjer på hodet? Tror jeg hadde klippet de korte heller. Det med at det kan være enkelt hår som er skadet høres logisk ut, men jeg vet ikke om det stemmer. Kunne vært interessant å visst
Malama Skrevet 11. november 2005 #11 Skrevet 11. november 2005 Mamma begynte å få grå hår svært tidelig, dte var nok rundt 30 årsalderen tror jeg, det kom av vitaminmangel (særlig et B-vitamin, logisk det, de er jo gode for håret...) Hun fikk sprøyter for vitaminmangelen, men da hadde hun fått mange grå hår allerede, og har nok farget det regelmessig i mange år. Hun er 50 nå, og uten farge er det synlig grått ja. Men jeg har ikke sett henne med ufarget hår på årevid, annet enn sånn "på tide med ny farge". Jeg har aldri funnet grå hår, men jeg har jo ikke mørkt hår heller, kanskje derfor. Jeg har funnet ett og annet SORT hår jeg, fra tenårene av. De napper jeg ut... Ender nok ikke opp med hodet uten hår om man napper ut ett og annet hår, Iceglow. Det er jo bare snakk om noen få hår, og dt er ganske mange å ta av på hodet... Men om esteparten av håret er blitt grått, da bør man nok heller farge enn nappe ja...
Iceglow Skrevet 11. november 2005 #12 Skrevet 11. november 2005 Hehe, et og annet skader neppe nei Forklarte meg nok litt dårlig her, jeg prøver igjen Så bare for meg at det er lett å få det som vane at man tar de grå hårene man finner, og det blir gradvis flere, og så man napper flere og flere, og uten helt å være klar over at man går fra å ta et hår eller to i måneden, til to-tre hver gang man ser seg i speilet
Pepita Skrevet 11. november 2005 #13 Skrevet 11. november 2005 Jeg fant 1 da jegn var 20. ikkefunnetflere siden
NullHull Skrevet 11. november 2005 #14 Skrevet 11. november 2005 Jeg bare tenker på at om man napper øyenbryn ukritisk, så ender jo enkelte opp med nærmest ingen øyenbryn. Hva om det samme skjer på hodet? T← Jupp!! Og plutselig står du der med verdens bredeste midtskill, liksom!
Fakse Skrevet 11. november 2005 #15 Skrevet 11. november 2005 Grå hår er da ikke noe problem? Omtrent samtlige jenter jeg kjenner farger håret, enten de har grå hår eller ikke. Jeg fikk mine første grå før jeg var 20, og har fått gradvis flere, men fortsatt er det overveldende majoritet av de mørke (de grå bare vises så godt). Vil mye heller ha grå hår som alderdsomstegn enn å miste hår som de stakkars guttene gjør. Farger håret jevnlig, og er glad jeg ikke fikk rynker i stede .
Gjest GreenSky Skrevet 11. november 2005 #16 Skrevet 11. november 2005 Er melom 27 og 28 og har ikke fått grå hår enda. Har farget håret i mange år, så jeg har lurt litt på det. Lot håret vokse litt uten å farge det så jeg kunne ta en grundig sjekk, men det var ingen. Mamma fikk før hun var 30, men jeg har en sunnere kosthold enn det hun hadde på den alderen. Hadde de kommet nå, hadde jeg ikke sett på det som noen katastrofe, men er glad for at jeg ikke har merket noe enda.
Malama Skrevet 11. november 2005 #17 Skrevet 11. november 2005 Grå hår er da ikke noe problem? Omtrent samtlige jenter jeg kjenner farger håret, enten de har grå hår eller ikke. Jeg fikk mine første grå før jeg var 20, og har fått gradvis flere, men fortsatt er det overveldende majoritet av de mørke (de grå bare vises så godt). Vil mye heller ha grå hår som alderdsomstegn enn å miste hår som de stakkars guttene gjør. Farger håret jevnlig, og er glad jeg ikke fikk rynker i stede . ← Jeg har aldri i mitt liv farget håret, og jeg har ingen planer om å begynne med det i oveskuelig fremtid heller, så særlig derfor håper jeg at det ikke kommer mange grå hår da... Om jeg har arvet noe som helst fra min morsslekt, så kan jeg i de minste håpe på å slippe rynker på en stund, mormor hadde veldig lite rynker for alderen (hun er 81) inntil for 1 år siden, da fikk hun det pga at hele hunn ble rynket da, hun gikk ned veldig i vekt, mye sykdom. Mamma er altså over 50, tas somregel for å være rundt 40 (hun har fått høre en del om "trodde ikke du var SÅNN" eller "hvordan kan det være mulig?" når hun sier hvor gamle barn hun har. De antar hun fikk meg når hun var 14-15 år, men hun var altså 25 og godt gift i virkeligehten) Men, ettersom jeg ikke farger håret, så håper jeg å slippe å få noe særlig grå hår på noen år også...
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #18 Skrevet 14. november 2005 Jupp!! Og plutselig står du der med verdens bredeste midtskill, liksom! ←
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #19 Skrevet 14. november 2005 Vel. Jeg fant mitt første gråe hår som 19 åring, og etter det er det bare blitt verre og verre. Jeg er nå 35 og har mye grått hår fremme og ved ørene, men farger det jo bort etterhvert. Siden jeg har farget det så mye, lenge er jeg egentlig redd for bivirkninger, for det kan jo neppe være gunstig å farge håret såpass mye. Min mor er 60 og har nesten ikke gråe hår, så livet er urettferdig......
Cata Skrevet 14. november 2005 #20 Skrevet 14. november 2005 Hos meg begynte de også å dukke opp da jeg var i 24-25 årsalderen. Ikke fortvil, du kan dekke dem bra med minikolorasjon lenge enda - og når den må gi tapt så er det bare å begynne å stripe (blir rene kamuflasjefargen, det).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå