Gå til innhold

Reise til Hellas med barn. Samtykke fra barnefar.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:) 

Er det noen her som har reist til Hellas med barn hvor kun den ene forelderen har vært med? Måtte dere vise samtykke fra den andre forelderen og hva hadde dere med?

Jeg skal reise med sønnen min og barnefar har gitt skriftlig samtykke da Hellas kan kreve det på flyplassen. Dette er stemplet på politistasjon og de har skrevet at de har vært vitne til at far har signert papiret og vist legitimasjon. Jeg har ikke tillegg skrev ut et bilde av passet hans og han har signert på det. Er det noe mer som trengs da? Leser så mye forskjellig på nettet. 

Beklager om teksten er uryddig eller om jeg har skrivefeil. Har litt vansker.

Anonymkode: eb888...534

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri blitt spurt om.

Anonymkode: 2cf73...e5a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri blitt spurt om det. Men er du kanskje fra Hellas, eller det er annen «fare» for at du kunne funnet på å flytte dit med barna?

Anonymkode: 4ab2a...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer hadde med vår datter til Italia uten meg. De har ikke samme etternavn.

Jeg skrev bekreftelse og han hadde med kopi av mitt pass. Det var det vi ble anbefalt da vi spurte. Han ble faktisk spurt, og vår datter fikk spørsmål om "hvor er mamma?".

Aner ikke om det er vanlig, men i vårt tilfelle var det lurt at han hadde med.

Anonymkode: 1b579...7ad

AnonymBruker
Skrevet

Har reist til Hellas og Tyrkia uten far. Uten problem. 

Anonymkode: b2de7...9bd

Skrevet

Har reist til Hellas, Italia, Spania, Tyrkia, Frankrike, Tyskland osv. Jeg har aldri blitt spurt om dette.. Vi har heller ikke samme etternavn..

AnonymBruker
Skrevet

Har reist til Hellas to ganger med mine barn. Far var ikke med. Ble ikke spurt om noe, hadde heller ikke med noe bekreftelse.

Barna har både mitt og far sitt etternavn. 

Anonymkode: 9c3ea...338

Skrevet

Har reist flere ganger til Spania, Tyrkia og Hellas med barna uten eksmannen min. Aldri noen som har spurt. Vi reiste forøvrig med charter.

AnonymBruker
Skrevet
MakeItHappen skrev (1 minutt siden):

Har reist flere ganger til Spania, Tyrkia og Hellas med barna uten eksmannen min. Aldri noen som har spurt. Vi reiste forøvrig med charter.

Har barna samme etternavn som deg?

AnonymBruker
Skrevet

Var på interrail med ungene mine, var i ni ulike land. Ingen som spurte om noe sånt. 

Anonymkode: c270b...674

Skrevet

Ble dratt tilsides i London og måtte fremlegge papirer på at jeg var alenefar. Barna ble "avhørt" alene om historien min stemte. Så det er så absolutt en fordel å ha alt på stell.

AnonymBruker
Skrevet
molo80 skrev (1 time siden):

Har reist til Hellas, Italia, Spania, Tyrkia, Frankrike, Tyskland osv. Jeg har aldri blitt spurt om dette.. Vi har heller ikke samme etternavn..

Vi har heller ikke samme etternavn. Hvor mange år siden er dette (Hellas)?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har aldri blitt spurt om det. Men er du kanskje fra Hellas, eller det er annen «fare» for at du kunne funnet på å flytte dit med barna?

Anonymkode: 4ab2a...7e9

Nei da, ikke grekere:) Men vi har ulik etternavn også har jeg lest at man kan bli stoppa og bedt om å dokumentere familieforholdet. 

Skrevet

Man kan bli stoppet, både i Norge og utlandet. Det skjer ikke så ofte, men greit å ha papirene i orden. Det du har er nok.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Voksenmann skrev (43 minutter siden):

Ble dratt tilsides i London og måtte fremlegge papirer på at jeg var alenefar. Barna ble "avhørt" alene om historien min stemte. Så det er så absolutt en fordel å ha alt på stell.

Hadde du med noe samtykke fra barnemor intillegg?:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har reist til Hellas og Tyrkia uten far. Uten problem. 

Anonymkode: b2de7...9bd

Har dere samme etternavn? Vi har ikke det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist mye med barna mine alene, og til mange forskjellige land, og Hellas. Og har aldri blitt spurt om å vise papirer. Her har barna mitt etternavn som mellomnavn, og fars etternavn.

Anonymkode: ad5ef...c6f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var sommeren før pandemien.. Blir vel 2019(?)

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde du med noe samtykke fra barnemor intillegg?:)

Nei, hun var død.

AnonymBruker
Skrevet

Har reist til England og Spania med to barn uten far. Var aldri i tankene mine å innhente samtykke fra far. Har de pass så har far implisitt samtykket. 
Jeg har samme etternavn som barna mine, og er kvinne.

Anonymkode: eca9c...b8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...