Liljerød Skrevet 3. juni 2022 #21 Skrevet 3. juni 2022 Nei, det gjør jeg ikke, jeg har ikke foreldreansvar for mine stebarn.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #22 Skrevet 3. juni 2022 Tidligere var iallefall reglene ganske klare, men er usikker på om det er likedan nå. Men da var legebesøk og kontaktmøter på skolen kun for mor og far pga personvernloven. Det måtte en fullmakt til fra foreldrene for at stemor eller stefar skulle få gå på møtet. Skolen tillot det ganske enkelt ikke uten fullmakt. Anonymkode: 2af98...b05
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #23 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er stemor til et barn som bor fast hos meg og far. Det er vi som i all hovedsak følger opp skole og det er vi som kjenner gutten best, så det er viktig for oss at en av oss deltar. På foreldremøte går den av oss som passer best den dagen, på utviklingssamtale går jeg om ikke far kan. Vi har et barn med utfordringer, så vi har mer kontakt med skolen enn folk flest. Der er vi begge med, fordi vi utfyller hverandre med ulike perspektiver. Anonymkode: ca52d...b42 Samme hos oss. Mor er ikke med på disse tingene, men har litt samvær. Anonymkode: 3e282...2be
SPOCA Skrevet 3. juni 2022 #24 Skrevet 3. juni 2022 Nei, ikke så lenge mor er med, dvs at jeg prøver å ikke ta for stor plass. Jeg er med på eventuelle møter der kun far er med og det faller seg naturlig.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #25 Skrevet 3. juni 2022 Ja,men så er ikke far i bilde lengre Anonymkode: 66ba9...4d7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #26 Skrevet 3. juni 2022 Takk for svar:) ts her. Grunnen for at jeg lurte, var at eksmannen hadde med seg kjæresten på foreldremøte på onsdag. 6åringen begynner på skolen til høsten. De har også kun vært sammen nesten 8 måneder. Jeg fortalte han i går at både besøksdagen som er på tirsdag, og første skoledag burde han komme alene uten hun. Han sa at besøksdagen kommer han alene, men første skoledag blir hun med for han mente jeg ikke bestemte dette. Men det blir jo mange med både foreldre og barn første skoledag, så med tanke på plass syntes jeg hun ikke burde bli med🤔 Anonymkode: 77ba0...415 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #27 Skrevet 3. juni 2022 39 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar:) ts her. Grunnen for at jeg lurte, var at eksmannen hadde med seg kjæresten på foreldremøte på onsdag. 6åringen begynner på skolen til høsten. De har også kun vært sammen nesten 8 måneder. Jeg fortalte han i går at både besøksdagen som er på tirsdag, og første skoledag burde han komme alene uten hun. Han sa at besøksdagen kommer han alene, men første skoledag blir hun med for han mente jeg ikke bestemte dette. Men det blir jo mange med både foreldre og barn første skoledag, så med tanke på plass syntes jeg hun ikke burde bli med🤔 Anonymkode: 77ba0...415 Jeg er stemor på tredje året, fremdeles ikke vært på noe sånt. Men, om du tror dette er et forhold som kommer til å vare har du mye å tjene på å forsøke å inkludere henne og skape gode relasjoner. Anonymkode: 27c1b...2c0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #28 Skrevet 3. juni 2022 Nei, det er foreldrene som er med på foreldresamtaler/møter, ikke jeg. Anonymkode: 18a11...f03
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #29 Skrevet 3. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for svar:) ts her. Grunnen for at jeg lurte, var at eksmannen hadde med seg kjæresten på foreldremøte på onsdag. 6åringen begynner på skolen til høsten. De har også kun vært sammen nesten 8 måneder. Jeg fortalte han i går at både besøksdagen som er på tirsdag, og første skoledag burde han komme alene uten hun. Han sa at besøksdagen kommer han alene, men første skoledag blir hun med for han mente jeg ikke bestemte dette. Men det blir jo mange med både foreldre og barn første skoledag, så med tanke på plass syntes jeg hun ikke burde bli med🤔 Anonymkode: 77ba0...415 Hvilken relasjon har hun til barnet sånn ellers? Bor hun sammen med far? Anonymkode: ca52d...b42
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #30 Skrevet 3. juni 2022 Eg går på møter hvis det er sånn at mor/far ikkje har mulighet, noe som er veldig sjeldent at det skjer. På dei 6 årene eg har vært stemor har eg vært på et foreldremøte der både mor og far var forhindra til å g. Foreldresamtaler er eg og veldig på at er barn/far/mor som skal på. Men der oppleveer vi at fra mor sin siden så stiller stefar og opp. Så det sitt gjerne tre voksne på foreldresamtale. Eg får jo samme beskjed fra min mann og hva som skjer og hvordan det går med barnet på skolen. Anonymkode: 521c0...226
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #31 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er stemor til et barn som bor fast hos meg og far. Det er vi som i all hovedsak følger opp skole og det er vi som kjenner gutten best, så det er viktig for oss at en av oss deltar. På foreldremøte går den av oss som passer best den dagen, på utviklingssamtale går jeg om ikke far kan. Vi har et barn med utfordringer, så vi har mer kontakt med skolen enn folk flest. Der er vi begge med, fordi vi utfyller hverandre med ulike perspektiver. Anonymkode: ca52d...b42 Samme her.. Barnet bor hoss oss 100%.. Vi har to felles barn også.. Jeg gjør det samme for stebarnet som ‘’mine’’.. Ordner og gjør alt for alle 3..❤️ Ingen forskjell.. Men vil tro det er er en forskjell, siden barnet alltid har bodd 100% hos oss, traff fra da banret var 3 år, og nå er barnet 11. Hadde mor vært involvert hadde det nok vært anderledes.. Anonymkode: 3522a...4e6
Ulrikke Skrevet 3. juni 2022 #32 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar:) ts her. Grunnen for at jeg lurte, var at eksmannen hadde med seg kjæresten på foreldremøte på onsdag. 6åringen begynner på skolen til høsten. De har også kun vært sammen nesten 8 måneder. Jeg fortalte han i går at både besøksdagen som er på tirsdag, og første skoledag burde han komme alene uten hun. Han sa at besøksdagen kommer han alene, men første skoledag blir hun med for han mente jeg ikke bestemte dette. Men det blir jo mange med både foreldre og barn første skoledag, så med tanke på plass syntes jeg hun ikke burde bli med🤔 Anonymkode: 77ba0...415 Jeg har vært med på første skoledag til de to av mine stebarn som begynte på skolen etter at jeg flyttet inn sammen med dem. Men jeg var kun ute, foreldrene var med inn. Syntes det var riktig å være der, barna ønsket meg der også - men for å ikke gjøre det stappfullt i klasserommet ble besteforeldre (fra morssiden, som også var med) og jeg igjen ute mens foreldrene gikk inn. Skjønner at du synes det er tidlig osv, men han har jo faktisk rett i at du ikke kan bestemme.... Så mulig du må svelge en del kameler både med- og mothårs her...
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #33 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar:) ts her. Grunnen for at jeg lurte, var at eksmannen hadde med seg kjæresten på foreldremøte på onsdag. 6åringen begynner på skolen til høsten. De har også kun vært sammen nesten 8 måneder. Jeg fortalte han i går at både besøksdagen som er på tirsdag, og første skoledag burde han komme alene uten hun. Han sa at besøksdagen kommer han alene, men første skoledag blir hun med for han mente jeg ikke bestemte dette. Men det blir jo mange med både foreldre og barn første skoledag, så med tanke på plass syntes jeg hun ikke burde bli med🤔 Anonymkode: 77ba0...415 Første skoledag begynner vel ute? Dette er vel litt avhengig av skole, men mitt minne er at det er stappfullt av voksne uansett, og også besteforeldre som stiller iblant. Hvis det er plasshensyn å ta, så sier vel skolen fra hvor mange som stiller fra hver familie. Men utover det hadde jeg ikke lagt meg opp i det, det er jo faktisk opp til ham. Anonymkode: eaaae...30f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå