Gå til innhold

"Lynende" smerter i muskler

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe jeg har lurt på en stund, og ikke noe jeg er akutt bekymret for, men jeg har aldri hørt om noen som opplever det samme så er nysgjerrig på om noen her kjenner seg igjen!:

Siden jeg var barn har jeg innimellom hatt hodepine i form av "lyn" eller skarpe støt i hodet. Det har kommet og gått ganske raskt, varighet kan være alt fra ett enkelt lyn til flere lyn i timen over flere timer. Har nevnt dette for lege flere ganger og de har ikke helt skjønt hva jeg har ment tror jeg, men de har heller ikke vært bekymret. Etter at jeg begynte i kontorjobb kom denne hodepinen oftere, og da gikk jeg til kiropraktor som har konkludert med at det er muskelspenninger i nakke og kjeve som lager denne hodepinen. Det gir mening for meg også - så lenge jeg passer på å ikke bli stiv i nakke og kjeve (feks ved å massere jevnlig) så har hodepinen forsvunnet. Hvis jeg er stiv i nakken kan jeg også kjenne at det stråler opp til et punkt i hodet når jeg masserer muskelen, til det punktet der lynet vanligvis kommer. Men denne kiropraktoren hadde heller aldri hørt om noen andre som opplever hodepine som sånne lyn eller støt.

Akkurat nå har jeg disse lynene/støtene i ryggen, og det er mer slitsomt enn når de er i hodet - nå er de så kraftige og vonde at jeg "hopper" i stolen hver gang det kommer et. Kjenner smerte ved berøring der støtene kommer, så regner med også dette er muskulært. Veldig plagsomt, men dette pleier å forsvinne etter noen dager. 

Er det noen andre som opplever muskelsmerter i form av sånne lyn eller støt? De varer kun noen sekunder av gangen men kan være ganske sterke. Som sagt har ingen leger jeg har nevnt det for, eller kiropraktoren, hørt om andre som har det sånn. Finner heller ikke så mye som høres likt ut når jeg googler (utenom trigeminusnevralgi, men det er ikke det jeg har).

Anonymkode: 90fc4...fce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er da helt vanlige muskelsmerter? Merkelig at hverken lege eller kiropraktor har hørt om det? Er når du virkelig er stiv og støl så kommer sånne lyn når du treffer triggerpunktet.

Anonymkode: 20c61...672

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...