Gå til innhold

Et spm til dere motorsyklister

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan noen forklare meg hva det betyr at dere kjører sikk sakk bak meg? 😂 Eller betyr det ingenting…

For det er liksom god plass å kjøre forbi, jeg legger meg godt til høyre, men likevel de gangene jeg opplever det så blir personen bare kjørende bak meg.. Sikk sakk, blir helt stressa av det jeg 🙈

Anonymkode: ed5cd...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bry deg om sikksakk kjøringen som forgår bak deg. Og la vær å legge deg godt ut til høyre, for å vise at du vil hjelpe å komme frem. Det kan fort skje at du må legge deg fort til venstre igjen, og da kan motorsyklisten være på din venstre side. Selv benytter jeg aldri den muligheten enkelte bilister gir meg. Venter alltid til det er i mogående, slik at jeg har hele motgående for meg selv akkurat da jeg kjører forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen ganger kjører man sånn, bare fordi man kan. 

Er en form for "nedlegg" og push-teknikk som man av og til bare får lyst til å gjøre :)

Anonymkode: 92a4f...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjorde det ofte  for at bilisten foran meg skulle bli obs på at jeg var der hvis jeg planla forbikjøring, slik at jeg ikke skulke bli meid ned av et susehue som bytta felt uten å sjekke blindsonene sine.

Anonymkode: 12723...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som nevnt over så kjører man sånn innimellom bare fordi man får lyst til å gjøre det. Det er også greit for å røre litt på seg hvis man har kjørt langt. Det er snilt av deg å legge deg ut, men med mindre det er kø så er det ikke nødvendig. Hvis vi tenker å kjøre forbi så legger vi oss litt nærmere deg og inntil midtstripa. Men da er det bare for deg å holde fart og plassering så vet vi hvor du er. 

Anonymkode: cedd8...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar alle sammen 😃

Da vet jeg at det ikke betyr noe som helst, og kan slappe av da 🙊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om jeg kjører for lenge i en kjedelig 50 - sone kan jeg finne på å virre litt frem og tilbake. Har tenkt at det sikkert ser rart ut.. 😆

Se på det som noe tilsvarende å riste på beinet når man sitter i sofaen og kjeder seg 😂

Anonymkode: 6c2fd...b91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om jeg kjører for lenge i en kjedelig 50 - sone kan jeg finne på å virre litt frem og tilbake. Har tenkt at det sikkert ser rart ut.. 😆

Se på det som noe tilsvarende å riste på beinet når man sitter i sofaen og kjeder seg 😂

Anonymkode: 6c2fd...b91

😅 Ja skjønner. Måtte bare spørre. Plutselig opplevd så mange tilfeller av det i det siste, så lurte liksom på om det betydde noe som jeg ikke visste om 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/2/2022 at 6:04 PM, AnonymBruker said:

Kan noen forklare meg hva det betyr at dere kjører sikk sakk bak meg? 😂 Eller betyr det ingenting…

For det er liksom god plass å kjøre forbi, jeg legger meg godt til høyre, men likevel de gangene jeg opplever det så blir personen bare kjørende bak meg.. Sikk sakk, blir helt stressa av det jeg 🙈

Anbefaler å jobbe litt med det stresset. Stressa sjåfører er farlige i trafikken!

Drit i om noen kjører sikk-sakk eller hva enn bak deg, for å si det rett ut. Du er en skummel sjåfør 😕 

Anonymkode: bebf6...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/3/2022 at 10:59 PM, AnonymBruker said:

Anbefaler å jobbe litt med det stresset. Stressa sjåfører er farlige i trafikken!

Drit i om noen kjører sikk-sakk eller hva enn bak deg, for å si det rett ut. Du er en skummel sjåfør 😕 

Man er da ikke en skummel sjåfør fordi man blir lurer på hva som skjer bak seg, snarere tvert imot. Jeg tror TS bare ble usikker, ikke stressa, det er mer et uttrykk. I mine øyne er alt gjort riktig. TS følger med bakover, viser at det er greit å kjøre forbi og til og med tilrettelegger for det, og nå spør siden han/hun ikke helt forstår situasjonen. Dette virker som en omtenksom sjåfør, noe det er altfor få av.

Anonymkode: cedd8...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 22.59):

Kanskje heller en observant sjåfør 🤔

Og jeg prøver å takke de som følger med i speilene og legger seg til høyre ved saktegående trafikk. Ikke alltid lett når høyrehånden er "hoved hånd" på styret, men det blir satt pris på 🤗 og jeg tenker at her er det en som kjører mc selv 😎

Anonymkode: 9c616...ce9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...