AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #21 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 0.21): Alt formange som driver med mobilen når dekkører. Slremmende. Og fort gjort å komme over i motsatt felt da. Skal ikke mer en 2 sekunders uoppmerksomhet så er man over. Burde vært myyye høyere bøter for å drive på med mobil når man kjører., Anonymkode: 2947a...7cc men mobil-bruk har vel vært ett tema de siste 10 eller 15 årene. bruk av mobilen i bil er vel ikke noe som helt plutselig har oppstått i løpet av de siste månedene eller årene liksom. Anonymkode: 3634f...6f4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #22 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 0.29): En tanke som har slått meg, kan noe av årsakene være bivirkninger etter corona? Noen av symptomene der er jo blant annet konsentrasjonsproblemer og fatigue. Anonymkode: 48c1d...e86 Covid19 og mange andre virusinfeksjoner kan gi konsentrasjonsproblemer. Slike virusinfeksjoner burde derfor føre til umiddelbart tap av førerkort, men tillatelsen kan fås igjen etter en test som dokumenterer tilstrekkelig konsentrasjonsevne. Anonymkode: a50a6...203
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #23 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 0.29): En tanke som har slått meg, kan noe av årsakene være bivirkninger etter corona? Noen av symptomene der er jo blant annet konsentrasjonsproblemer og fatigue. Anonymkode: 48c1d...e86 Kanskje? Ser man tilsvarende i andre land? Anonymkode: b87f2...be6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #24 Skrevet 5. juli 2022 Kombinasjon av mye dårlige valg, uerfarne sjåfører og en ny regjering som er i full gang med å bygge ned samferdelssatsingen til den forrige regjeringen. Moderne veier og vedlikehold redder liv, noe nåværende regjering ikke forstår. Anonymkode: f8b16...791 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #25 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kombinasjon av mye dårlige valg, uerfarne sjåfører og en ny regjering som er i full gang med å bygge ned samferdelssatsingen til den forrige regjeringen. Moderne veier og vedlikehold redder liv, noe nåværende regjering ikke forstår. Anonymkode: f8b16...791 Dette henger ikke på greip: * Veiene blir ikke plutselig dårligere når en ny regjering overtar. Vedlikeholdet som er gjort denne våren var planlagt under forrige regjering. * Dersom økningen i antall drepte skyldes uerfarne sjåfører, så skulle man sett en økning i antall drepte i de yngste aldersgruppene. Tvert i mot er økningen i antall drepte absolutt størst blant de eldste over 65 år (216 % økning), men aldersgruppa 25-44 bare hadde 13 % økning. Anonymkode: 9a2d7...e78 1
Maestro Skrevet 7. juli 2022 #26 Skrevet 7. juli 2022 Maestro skrev (På 5.6.2022 den 6.57): Var en gutt på 16 som nettopp hadde fått lett MC lappen og sykkel. Kræsja i fronten på en imøtekommende bil og døde. Dama så satt bakpå overlevde. Kjempe tragisk. Her var det fart og feilberegning i en sving. Og en gutt fra samme bygda, kræsja med mc med dama bakpå. Unge. Begge døde.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #27 Skrevet 16. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 10.05): men mobil-bruk har vel vært ett tema de siste 10 eller 15 årene. bruk av mobilen i bil er vel ikke noe som helt plutselig har oppstått i løpet av de siste månedene eller årene liksom. Anonymkode: 3634f...6f4 Vel, i tillegg har vi fått biler som krever enda mindre konsentrasjon for å håndtere. Dette spiller nok også inn på graden av oppmerksomhet. Tenker nok at en vesentlig del av dødsulykkene skyldes dilling med mobil/skjerm. Anonymkode: d391a...869 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #28 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 0.05): * Dersom økningen i antall drepte skyldes uerfarne sjåfører, så skulle man sett en økning i antall drepte i de yngste aldersgruppene. Tvert i mot er økningen i antall drepte absolutt størst blant de eldste over 65 år (216 % økning), men aldersgruppa 25-44 bare hadde 13 % økning. Anonymkode: 9a2d7...e78 Tenker det kan være en forklaring at de unge tross alt ikke har isolert seg fullstendig de siste årene, mens mange av de eldre har holdt seg konstant hjemme. Vil derfor kunne argumentere med at det nå er de eldre som er uerfarne/rustne. Anonymkode: 34406...89e 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #29 Skrevet 28. juli 2022 Jeg har ikke lappen, skal ta oppkjøring snart. Men har nå øvelseskjørt en del. Det er en del idioter i trafikken som har for dårlig tid. Farlige forbikjøringer og peiser på gjennom rundkjøringer eller kryss uten å ta hensyn til andre. Det er også mange som driver med mobilen vet jeg. Selv har jeg ei venninne som stadig driver og sender snapchatter mens hun kjører. Anonymkode: 2cd37...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #30 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 12.25): Jeg har ikke lappen, skal ta oppkjøring snart. Men har nå øvelseskjørt en del. Det er en del idioter i trafikken som har for dårlig tid. Farlige forbikjøringer og peiser på gjennom rundkjøringer eller kryss uten å ta hensyn til andre. Det er også mange som driver med mobilen vet jeg. Selv har jeg ei venninne som stadig driver og sender snapchatter mens hun kjører. Anonymkode: 2cd37...bb4 Enig i denne. Samt har det vært mye isolasjon de siste to årene så folk har vært helt desperate etter å ut på tur i sommer. Har vært helt kaos på veiene og det sammen med mobilbruk, stress som fremprovoserer farlige forbikjøringer og økt fart hjelper ikke. Anonymkode: 4641f...03c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå