Gå til innhold

Pus er borte :, (

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg helt knust.. Min bestevenn har vært borte i to dager nå. Det har aldri skjedd før. Jeg er helt deprimert, kikker ut av vinduet hele tiden og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er ute og leter ofte og lytter på garasjer mens jeg kaller på pus..

Er det noen som har opplevd det samme som har historier å dele? 

Anonymkode: 2a378...cce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er den chippet? 

Anonymkode: 5fd30...a0f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er den chippet? 

Anonymkode: 5fd30...a0f

Ja, både chippet og sterilisert

ts

AnonymBruker
Skrevet

Er den innestengt ett sted? Fant min egen katt innestengt i boden til naboen etter ett døgn.

Anonymkode: 418d4...970

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er den innestengt ett sted? Fant min egen katt innestengt i boden til naboen etter ett døgn.

Anonymkode: 418d4...970

Har lurt på det, har «snoket» litt rundt garasjer og boder til naboer mens jeg ropte på pus, har også snakket med et par naboer jeg har møtt underveis men har ikke funnet noe 😕 Hun er en pus som mjauer veldig høyt. Har også sjekket alle rom i mitt eget hus x antall ganger..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har lurt på det, har «snoket» litt rundt garasjer og boder til naboer mens jeg ropte på pus, har også snakket med et par naboer jeg har møtt underveis men har ikke funnet noe 😕 Hun er en pus som mjauer veldig høyt. Har også sjekket alle rom i mitt eget hus x antall ganger..

Ts forresten

AnonymBruker
Skrevet

Min var borte i to netter en gang. Det var tidenes drittvær så jeg var redd noe hadde skjedd. Hun kom hjem tidlig tidlig om morgenen, tørr og varm, på en mandag, så hun har nok mest sannsynlig vært innestengt i en garasje. Nå har hun GPS, å det anbefaler jeg alle som har utekatt. 

Anonymkode: 6c891...a24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spesielt om det er finvær kan katter finne på å være ute over lengre perioder, kjenner noen der de nesten ikke ser katten om sommeren, den er innom et par ganger i uken for å få mat, ellers er den borte.

Ut å lete er en ting, men gjerne sett ut do-kasse om katten har det, det kan hjelpe om katten har gått seg bort.

Ellers følg med på facebook. Det finnes flere ulike typer «katt/dyr funnet/savnet» grupper, der folk pleier å være nesten for flinke å melde i fra.

Du kan også selv legge ut et innlegg der og på dyrebar.no

Anonymkode: 8aa0b...028

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med flere katter, samt hatt katter i voksen alder. Våre var borte i perioder. Alt fra dager til uker. Og det er helt normalt :) De er ute på jakt og på eventyr. Ikke bekymre deg helt enda! Selv om jeg vet hvordan du har det akkurat nå. 

Anonymkode: 0d234...bc4

AnonymBruker
Skrevet

Selv om pus pleier å mjaue veldig høyt til vanlig, så pleier de ikke det om de er stengt inne. Gå en tur etter det har blitt stille på kvelden, og ta med lommelykt. Lys opp i trær, under busker og kratt, ja overalt hvor en katt kan finne på å være. Da ser du pus lettere når lyset treffer øynene!

Om det er noen bygninger, hele eller ei, som ikke er i bruk der du bor så ta en ekstra titt både rundt og inne i, om det er mulig å komme seg inn i. Som en gammel låve, en garasje som nesten raser sammen el.l. En av mine fant jeg i et gammelt fjøs, det bor ingen på eiendommen der. Der lå han oppe på noe under taket. Jeg nådde ikke opp, så jeg kjørte i full fart hjem og hentet mannen. 
Dit gikk vår pus når han ble borte i flere dager, han var vel borte i ca en uke til 10 dager hver gang. Jeg pleide å dra dit innimellom å spørre om han ville være med hjem. Noen ganger fikk jeg tak i han, andre ganger ikke. Da pleide han å komme innen en halvtime når han ikke ville være med i bilen.

Så om det er noe lignende rundt hos deg, ta en titt. Det stedet min pus gikk til ligger ca 2 km fra der vi bor. Så husk å utvid søket om det tar flere dager før pus dukker opp, og det gjør den nok.

Anonymkode: f168b...b02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min var borte i to netter en gang. Det var tidenes drittvær så jeg var redd noe hadde skjedd. Hun kom hjem tidlig tidlig om morgenen, tørr og varm, på en mandag, så hun har nok mest sannsynlig vært innestengt i en garasje. Nå har hun GPS, å det anbefaler jeg alle som har utekatt. 

Det var veldig lurt, visste ikke det fantes engang.. Hvis hun kommer hjem igjen så skal jeg få tak i det

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spesielt om det er finvær kan katter finne på å være ute over lengre perioder, kjenner noen der de nesten ikke ser katten om sommeren, den er innom et par ganger i uken for å få mat, ellers er den borte.

Ut å lete er en ting, men gjerne sett ut do-kasse om katten har det, det kan hjelpe om katten har gått seg bort.

Ellers følg med på facebook. Det finnes flere ulike typer «katt/dyr funnet/savnet» grupper, der folk pleier å være nesten for flinke å melde i fra.

Du kan også selv legge ut et innlegg der og på dyrebar.no

Anonymkode: 8aa0b...028

Takk for svar. Nå er hun registrert på dyrebar.no også ❤️ Har også satt ut sandkassen hennes.

Har postet rundt i flere grupper på Facebook, tenkte å henge opp savnet plakater også.

Håper hun bare er ute på eventyr et sted :/ om hun er påkjørt så skulle jeg ønske jeg iallfall kunne fått vite om det, er så vondt å ikke vite

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var veldig lurt, visste ikke det fantes engang.. Hvis hun kommer hjem igjen så skal jeg få tak i det

ts

Kan anbefale tractive :) 

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Krysser fingrene for deg, min pus var borte i en uke. En vakker dag kom den plutselig tilbake, like fin og glad. Aner ikke hva som skjedde denne uka og hun var akkurat som før. 

Lykke til ❤️ 

Skrevet (endret)

Heng opp masse plakater, utlov en dusør. Legg ut annonse med bilde iokalavisa, og legg ut savnet medling på facebook, kontakt dyrebeskyttelsen i området.

Katten min har gått seg bort to ganger, en gang to uker og en gang 5 uker. Utlovet dusør og hundrevis av lapper var grunnen til at jeg fikk ham hjem.

Endret av Tvist
AnonymBruker
Skrevet

Katten min er ung og VELDIG nysgjerrig. Han har vært innestengt i 2 forskjellige garasjer. Hørte ham ikke før jeg gikk en runde kjempesent, da alt var stille. Og da var han lett å høre.

Anonymkode: 1a569...c46

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er den? 

Har den innedo kan du sette denne ut. Let etter den om kvelden når det er mørkt og stille ute, da tør den kanskje svare deg om den hører stemmen din. Eventuelt kan du gå rundt i nabolaget og ringe på og be pent om de kan sjekke garasjer etc, eller poste bilder i savnetgrupper på Facebook. Du kan registrere den savnet på chip også (DyreID)?. Ellers er det fortsatt sjans for at den kommer hjem igjen av seg selv 😊

Anonymkode: 4b15a...f21

AnonymBruker
Skrevet

Min forsvant i en uke engang. Kom tilbake med et stort sår i rumpa 😅 Veterinær sa hun mest sannsynlig hadde gjemt seg i nærheten med feber, helt til hun følte seg bra nok til å komme hjem igjen. 

Anonymkode: a7a4f...b53

Gjest hellokitty
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, både chippet og sterilisert

ts

Kontakt en lokal dyrevelferdsorganisjasjon f eks dyrebeskyttelsen. De kan legge ut annonse på Facebook. Og sjekk og lokalområdet/samfunnet ditt har en Facebook gruppe hvor du kan legge ut annonse. Viktig da å skrive i annonsen at katten er chippet. Da kan de som evt finner den få den sjekket for chip hos nærmeste veterinær

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...