Gå til innhold

Jeg vil ned 30 kilo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tull. Jeg spiser syv små måltider om dagen, vanlige måltider og mellommåltider. Dette har fungert helt fint for meg. Det har mer å si hva du faktisk putter i kjeften. Lage salat til middag og spise en banan litt senere eller spise pizza til middag.

Her er valget enkelt for meg. Hva du faktisk velger å putte i deg har mer å si enn hvor mange ganger du gjør det.

Anonymkode: 5293e...c78

Begge deler kan være en vei til målet. Hovedpoenget er uansett antall kalorier daglig.

Anonymkode: 4fbf8...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, lavt matinntak og samtlige svar til dette. 

- Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.6.2022 den 12.13):

Tull. Jeg spiser syv små måltider om dagen, vanlige måltider og mellommåltider. Dette har fungert helt fint for meg. Det har mer å si hva du faktisk putter i kjeften. Lage salat til middag og spise en banan litt senere eller spise pizza til middag.

Her er valget enkelt for meg. Hva du faktisk velger å putte i deg har mer å si enn hvor mange ganger du gjør det.

Anonymkode: 5293e...c78

Hvis jeg skulle ha spist 7 ganger om dagen, så måtte jeg ha sluttet å jobbe - hadde jo rett og slett ikke blitt tid med all den spisingen:fnise: Jeg spiser 2-3 måltider om dagen og nesten aldri noe mellom måltidene. Er normalvektig.

Anonymkode: 3a8e6...767

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 20.21):

Trening er det liten vits å begynne med nå ,blir bare mer sulten. 
kosthold betyr 80% når en skal gå ned i vekt .

Men tror nok at når du tar av 20-30 kg så får du mer energi ,og er lettere å trene. 

Anonymkode: b954b...3a0

Jo mer muskler man har, jo mer fett forbrenner man. En kilo muskler forbrenner 3 ganger så mye som en kilo fett i hvile - muskler krever mer energi. Så kommer kalorier du forbrenner på treningen og etterforbrenning, samt man klarer mer i løpet av en dag når kroppen er sterk som igjen forbrenner mer. 

Styrketrening er vel en av de beste tingene man kan gjøre for vektnedgang,. Både fysisk og mentalt. Spiser man nok proteiner og fett vil man ikke trenge å spise flere kalorier når man trener, men kunne bygge muskler samtidig som man går ned i fettprosent. 

Det er gjort flere undersøkelser på vektnedgang og Styrketrening. De som trener styrke gikk fortere ned i fettprosent enn de som trener cardio eller ingenting. 

Anonymkode: d6686...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått ned de 30kg du vil ned. 
Er mann da. Hvordan klare det. For meg var det en treningsklokke. Apple watch. 
Denne har ringer som du kan slutte hver dag. Bestemte meg for perfekt måned på disse. Så bestemte jeg meg for perfekt år (det vil si trening hver eneste dag gjennom hele året). 
Nå er målet 1000 dager på rad. Jeg er godt over halvveis, trener 2x til dag og har lagt linja på JEG SKAL GJØRE DET. Ikke bare droppe det en dag. Fullføre! Alltid! 
Nå er jeg råsterk, kiloene er borte, men motivasjonen er der enda selv om det klart er tungt noen dager. 
Så er jo så klart kostholdet lagt om også da, men jeg teller ikke kalorier som jeg gjorde i begynnelsen. 

Anonymkode: ea8af...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.6.2022 den 11.55):

Hvis jeg skulle ha spist 7 ganger om dagen, så måtte jeg ha sluttet å jobbe - hadde jo rett og slett ikke blitt tid med all den spisingen:fnise: Jeg spiser 2-3 måltider om dagen og nesten aldri noe mellom måltidene. Er normalvektig.

Anonymkode: 3a8e6...767

Jeg er litt motsatt. Småspiser gjennom formiddagen (kontorjobb), egentlig bare middag som er et stort fast måltid. Å skulle lage 3 ordentlige måltider føler jeg nesten tar mer tid😅 Men jeg småspiser jo på sunne ting da: en boks cherrytomater, så etterhvert et kokt egg, en banan, et eple osv. så jeg holder meg på min normalvekt som er rundt bmi 20. Så mange måltider trenger ikke bety hverken mange kalorier eller at man bruker mye tid på det. Jeg spiser mens jeg gjør andre ting.

Anonymkode: 4fbf8...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...