Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere arbeidsledige her inne? Søkt i lang tid nå og får ikke jobb. Har en bachelor i pedagogikk, men ikke fått noe jobb. Ønsker egentlig en kontorjobb dvs innen kundeservice eller ekspedisjon av noe slag. Ble ferdig utdannet i fjor. Nå tar jeg studier innen kontor og adminitrasjon og håper det hjelper, men tviler. Ikke har jeg noe særlig erfaring innen dette heller. Men alle må jo begynne et sted? Føles håpløst dette her. TIl nå har jeg jobbet litt på en skole med renhold noen dager i uka, men trenger jo mer jobb enn dette. Dere som er uten jobb hvilken bakgrunn har dere mtp studier og erfaring? Hvordan går dere frem for å søke jobber? 

Anonymkode: be987...774

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt at noen med bachelor i pedagogikk har problemer med å få seg jobb.

Vurdert å flytte til et sted med lavere arbeidsledighet?

Anonymkode: a6e59...d57

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jobbe som barnehageassistent på fulltid om du vil, du må bare være villig til å gjøre det. 

Anonymkode: d350d...aa4

AnonymBruker
Skrevet

Det skrikes jo etter arbeidskraft i mange bransjer, ingen problem å få jobb hvis du slutter å være kresen. Serveringsbransjen, helse, bhg f.eks er det lett å få jobb. 

Anonymkode: 72302...fc8

AnonymBruker
Skrevet

Enkleste å få "kontorjobb" er å bli spesialist i et fagfelt det er behov for.

Jeg jobber som arealplanlegger og har en bachelor i samfunnsvitenskap og master innen planlegging.

Jeg tenker at du kan bli en "spesialist" om du har en fornuftig master over din bachelor, enn at du begynner på ny bachelorutdannelse. 

Anonymkode: 4fd11...d44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

M30. Jobber i butikk. Har nedbetalt bolig. Single og barnløs. Lever livet. 

Anonymkode: bc37a...a23

Hva har dette med HI å gjøre?

Anonymkode: 3d7cf...1b6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det skrikes jo etter arbeidskraft i mange bransjer, ingen problem å få jobb hvis du slutter å være kresen. Serveringsbransjen, helse, bhg f.eks er det lett å få jobb. 

For ikke å snakke om hoteller, resepsjon er jo ikke ekstremt langt fra kundeservice, som TS nevner.

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Det at det skrikes etter arbeidskraft i helsevesenet er nok sant, men hvis du ikke har fagbrev eller annen utdanning så får du ikke annet enn tilkallingsvikariat eller vikariat i små stillinger der resten på dekkes opp av tilkallingsvakter. Det vil si at livet blir veldig uforutsigbart fordi du alltid må vente på telefon fra sjefen om at noen er syke. Dette må igjen balanseres slik at du ikke tjener så mye at du mister dagpengene, for du vet ikke om du vil få nok penger til å betale husleia. Skjønner godt at noen kvier seg veldig for å gå inn i en slik stressende hverdag.

Anonymkode: 1a62b...205

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å ta master slik som AB over. Spesielt om du finner en mer praktisk rettet master. Hva med å bli logoped, f.eks.?

Evt kan du begynner som ekstrahjelp innen helse, barnehage, lager, e.l. Masse jobber i disse bransjene. Dårlig lønn uten relevant utdanning men kan kanskje lede til noe fast på sikt.

Anonymkode: 59abc...835

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...