Gå til innhold

Leke-pc til 4 åring.

Anbefalte innlegg

Gjest Amarylia.
Skrevet

Sønnen min på 4,5 år ønsker seg leke- pc til jul. Har sett at disse finnes i leketøysbutikker, til rundt 500 kroner.

Hva slags funksjoner har de? Skrive og tegne? (Vi har vanlig pc, men syns kanskje han er litt ung til å operere den på egenhånd. Sammen med oss er det imidlertid greitt.) Har noen gått til anskaffelse av denne type pc? Er den stas i mer enn fem minutter..??

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg personlig ville ikke kjøpt noe sånt - kan sikkert lære ting og tang av å bruke den, men da får datteren heller bruke den vanlige pcen med spill tilpasset små barn.

Skrevet

Ville heller ha kjøpt spill beregnet for små barn til vanlig PC. Det er et i josefine-serien som heter "førskole" eller noe sånt? VI hadde ihvertfall et Josefinespill som ungene storkoste seg med lenge før de begynte på skolen. Mine har holdt på med PCen fra de var fire-fem år, og det har aldri vært noe problem. De har fått hjelp til å sette i gang og avslutte spill/program, men det er utrolig hvor fort de plukker opp og lærer hvrodan de skal gjøre det selv. I tillegg har vi fast regel om ingen mat eller drikke ved PCen.

Idag er de 10 og 8, har egne mapper inne på maskinen og i "favoritter", har egen e-post adr og bruker maksinen mye når de har gruppearbeid på skolen, leter etter informasjon osv. Nå skal sikkert ikke fem-åringen din på nett enno, men når den tid kommer, lær ham nett-vett!

Har liten tro på at en leke-PC blir noe langvarig glede, slike leker har en tendes tilå være artige i ett kvarter.........

Skrevet

Vi har en slik (sikkert nesten lik iallefall). Husker ikke merket i farten, men den er hvit med noe lysegrønne kanter, laptop.

Jeg synes den er helt elendig. Den er vanskelig å bruke, skjermen er minimal og med dårlig kvalitet og den er lite spennende å bruke. Det er en del oppgaver osv de kan løse på den, men jeg synes det er dårlige greier likevel.

Ville heller - som sndre foreslår - brukt pengene mine på en godt PC-spill.

Gjest Amarylia
Skrevet

Takk for svar! Dere bekrefter vel det jeg innerst inne trodde.

Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet

Kjøp heller et godt spill beregna på fireåringer til den pc`n dere har. Det greier han helt fint på egenhånd. Han vil imponere deg stort og slå deg i de fleste spill rimelig kjapt...

Skrevet

Det synes jeg er litt bortkastet. Tantebarnet mitt spilte "Josefine"spillene fra han var tre år. Det eneste som kunne være litt tungvint var når han måtte bruke musa (klikk og dra samtidig), men det tok bare en måned så var fingrene helt med. Finmotorikken tok ikke lang tid å utvikle, gitt :ler: . Om dere har en pc som barnet kan få tilgang til, synes jeg det er bedre med et lærerikt spill til en skikkelig pc.

Skrevet

Barna mine har spilt siden 2,5 års alder på vanlig PC. Vi er medlem av "barneuniversitetet" som opererer etter bokklubbprinsippet, bare med spill for barn. Mye fine spill der. Vi kjøper kanskje 4-5 i året.

Vi er ganske restriktive med hvor mye de får spille: "Mamma, kan jeg få spille halvtimen min?" spørres det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...