AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Skrevet 30. mai 2022 Jeg går på metaformin pga dia 2 . Det er genetisk. Var litt overvekt på meg og men pga pcos som jeg har hatt men som ikke gitt meg så store problem foruten litt ustabile menstruasjon cyser som sprekker og litt vanskelig med å bli gravid . 2 unger 6 år i mellom null prevensjon. Så det har aldri prøvd å rettes på pcos . Nå nærmer jeg meg 50 . Så nå trodde jeg at nå slepper jeg dette styret. Men begynte da på metaformin. Og nå er jeg så regelmessig at jeg kan sette dato på når jeg får neste blødning. Jeg kan kjenne eggløsning. Jeg har gått ned i vekt spesielt over hofte mage. Mensen er som jeg hadde den i min ungdom. Litt vondt de føste dagen . Blør ikke vanvittig mye men jevnt. Og øme pupper. Så leste jeg at de gir metaformin til pcos pasienter.. stemmer det at dette her skal funke sånn? Altså glad jeg fortsatt funker men kunne egentlig spart meg for mensen nå. Og prevensjon med hormoner har jeg ikke lyst å bruke . Anonymkode: da163...64f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Skrevet 30. mai 2022 Jeg gikk på Metformin da mensen opphørte hos meg, så jeg tror ikke du blør lenger enn du skal. Jeg har også pcos, men har ikke tenkt over om jeg ble mer regelmessig av Metformin. Nå hadde jeg bare gått på det i underkant av et år da mensen opphørte. Anonymkode: 89cc8...682
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #3 Skrevet 30. mai 2022 Metformin gjør at jeg har regelmessig mensen. Jeg får det pga pcos. Anonymkode: cea4c...f17
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #4 Skrevet 30. mai 2022 Fikk utskrevet Metformin av samme årsak som TS og bruker i tillegg medikamenter for å stoppe mens og eggløsning pga endo pluss litt annet småsnacks. Blødde som en foss av kun 500 mg Metformin daglig og måtte bare kutte den ut. Ble også bekymret over at den skulle påvirke effekten av prevensjon siden den brukes off label til blandt annet sette i gang eggløsning og dempe pcos etc. Skulle ønske den gjengse fastlege gadd å sjekke litt interaksjoner før de ukritisk dyttet Metformin på alle med D2 (Jada, jeg vet det er førstelinjebehandling men er det så vanskelig å ta en titt på hva annet pasienten bruker og ta en sjekk i interaksjoner først?). Byttet til Ozempic og ble et nytt menneske som klarer meg fint med laveste ukesdosen der og. Anonymkode: 5b6c3...64c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå