Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #1 Skrevet 10. november 2005 Har en datter på 18 som fikk disse for herpes simplex i halsen. Er det smertestillende eller hevelse dempende? Spør fordi hun ikke har flere ,og ikke er helt god. Må hun til legen for å få ny resept? Er ikke så lett å komme seg til legen.
Potetmel Skrevet 10. november 2005 #2 Skrevet 10. november 2005 For muskelsmerter. Trodde ikke man fikk det lenger?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #3 Skrevet 10. november 2005 Hun fikk de på legevakten for herpes /hovne lympekjertler i halsen...
Potetmel Skrevet 10. november 2005 #4 Skrevet 10. november 2005 (endret) HVA VOLTAREN ER OG HVA DET BRUKES MOT Hver enterotablett Voltaren inneholder diklofenak natrium 25 mg eller 50 mg. Hver stikkpille Voltaren inneholder diklofenak natrium 25 mg, 50 mg eller 100 mg. Voltaren er et såkalt ikke-steroid antiinflammatorisk legemiddel med betennelsesdempende, smertestillende og febernedsettende egenskaper. Preparatet lindrer raskt både spontan smerte og smerte ved bevegelse. Voltaren reduserer også hevelse i forbindelse med betennelsestilstander (inflammasjoner) og sårødemer. Voltaren brukes til behandling av leddgikt hos voksne og barn, Bekhterevs sykdom og slitasjegikt. Voltaren brukes også til behandling av akutte betennelsestilstander i muskel-skjelettsystemet. Endret 10. november 2005 av Potetmel
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #5 Skrevet 10. november 2005 Ring legen og spør om han kan skrive ut en resept og sende til apoteket, sånn at dere bare kan hente medisinen der. Har hun allerede vært til undersøkelse vet han hva hun feiler, så da kan det sikkert gjøres sånn.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #6 Skrevet 11. november 2005 Har selv gått på Voltaren i over ett år og vil ikkje anbefale at hun skal gå så lenge på det. Men voltaren er betennelsesnedempende/smertestillende, men det kan gå ganske så hardt utover magen. så hun burde spise godt før hun tar det. Må få ny resept hos lege, men om han/hun vet hvorfor hun skal ha det, så kan du sikkert bare ringe ned så legger legen det ut i resepsjonen til deg å hente.
ashera Skrevet 11. november 2005 #7 Skrevet 11. november 2005 Voltaren finnes også som stikkpikker, og virker da ikke så hardt på magen.
Gjest gjest 0 Skrevet 11. november 2005 #8 Skrevet 11. november 2005 Jepp, jeg fikk de i stikkpiller da jeg fjernet mandlene for to uker siden! Paralgin major fungerte ikke, men det gjorde voltaren. Det er piller som i utgangspunktet er beregnet for revmatiske smerter.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #9 Skrevet 14. november 2005 Jeg har fått det for leddgikt, men måtte slutte pga bivirkningene da jeg må passe på magen
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #10 Skrevet 14. november 2005 Jeg fikk det da jeg tok mandlene og min mor fikk det da hun hadde skjelettkreft så det brukes mot mye. Legen kan helt sikkert fakse en resept til apoteket. Jeg tok stikkpiller og hadde ingen plager.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #11 Skrevet 14. november 2005 Voltaren er betennelsesdempende. Som følge av at det demper betennelsen, kan det virke smertestillende. Helvelser inne i kroppen fører gjerne til smerter fordi det kan klemme på nerver..
prinsessa Skrevet 14. november 2005 #12 Skrevet 14. november 2005 Spørs nok om du Voltaren igjen, for det er jo B-preperat, men siden det ikke er så lenge siden du fikk det sist og hvis du ikke har fått masse B-preperater før kan det hende at det går bra. Kommer litt ann på legen der.
Iceglow Skrevet 14. november 2005 #13 Skrevet 14. november 2005 http://www.felleskatalogen.no/ecom/StaticP...5E3B19040D1.asp Så vidt jeg forstår er det et C preparat?
prinsessa Skrevet 14. november 2005 #14 Skrevet 14. november 2005 Å gud det var flaut!! Selvfølgelig er det, bare jeg som kikka litt feil inne på felleskatalogen der, beklager så mye
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå