Gå til innhold

Utmattet av pollenallergi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter voldsomt med pollenallergi for tiden. Jeg har ikke energi til å gjøre noen ting, og det er et stort problem i forhold til jobb og familieliv. Jeg kollapser når jeg kommer inn døra hjemme og sover i timesvis. Er dette normalt? 

Anonymkode: ee259...a49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt normalt. Hør med legen din om du kan få kortison sprøyte nå, og om du når pollen sesongen er over, kan få starte med vaksine tabletter, sånn så neste sesong blir litt bedre.

Anonymkode: 8bd47...046

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok kortisonsprøyte i mars, vil helst ikke ta flere... Men den hjelper utrolig bra! Skal spørre om vaksine. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det har også kommet en ny type allergipille.  Syrtec har som bivirkning at man kan bli trøtt.  ( vet ikke hva den nye heter,men fastlegen bør vite det ) 

Har også hørt det finnes et type filter man montere på vinduene ifht pollen og lufting.  Men har ikke direkte kunnskap.  Bare hørt det 🙈😅

Anonymkode: 98b25...958

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips 😊

Hvordan klarer folk å leve sånn? Jeg fungerer ikke i livet lenger. Jobb er et problem. Familieliv er et problem. Jeg er så utmatta at det føles som jeg har vært våken i 48 timer og deretter løpt maraton. Blir folk sykemeldt av dette? Jeg vurderer å ringe lege, for dette går ikke. Jeg har små barn å ta meg av. 

AnonymBruker
Skrevet

Misunner deg virkelig ikke. Jeg var veldig plaget med pollenallergi fra jeg var barn til jeg ble rundt 40 år. Nå er jeg nesten ikke plaget lengre. Jeg lå stort sett innendørs på de verste dagene. Er nok mange med deg som lider så jævlig, og jeg vet akkurat hvordan det føles.

Anonymkode: cccb3...e9d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Misunner deg virkelig ikke. Jeg var veldig plaget med pollenallergi fra jeg var barn til jeg ble rundt 40 år. Nå er jeg nesten ikke plaget lengre. Jeg lå stort sett innendørs på de verste dagene. Er nok mange med deg som lider så jævlig, og jeg vet akkurat hvordan det føles.

Anonymkode: cccb3...e9d

Så utrolig fint å høre at du ble nesten kvitt det! Kanskje det er håp for meg også, enten med vaksinasjon eller at det går over med tiden. Hadde du fravær fra jobb pga allergien?

Skrevet

Jeg kjenner til utmattelse av pollenallergi, for jeg blir trøtt av allergitablettene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...