Gå til innhold

Uregelmessig menstruasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt regelmessig menstruasjon. Det kan gå 5 uker mellom eller noen måneder. Går ikke på prevensjon. Blør somregel bare i noen få dager, så ferdig. Aldri en hel uke. 

Er dette normalt? 

Vært på gynekologisk undersøkelse flere ganger, men ingenting galt. Har 2 barn.

Anonymkode: 18255...ca3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 🙄 

Skrevet

Jeg hadde regelmessig menstruasjon før jeg "plutselig" mistet den i 5-6 mnd. Etter det, når den kom tilbake, så har jeg aldri hatt regelmessig, men ikke helt på samme måte som deg. Det kan hende jeg f.eks har 5 uker mellom eller at jeg brått "skipper" over en syklus, men merket at jeg fikk mye mer regelmessig da jeg kom i god rutine i livet, trente, spiste sunt og tok tilskudd. Den er litt frem og tilbake men er ikke mer enn 5-8 uker mellom, men da går jeg liksom med typ mensensmerter og kjenner at mensen snart kommer.

Hvis du har gått til gynekolog el lege og de ikke har funnet noe galt, og mener at det ikke er noe farlig så er det  neppe det. eventuelt kan du starte på prevensjon og se om det blir mer regelmessig da, har flere venninner som har gjort det hvor de da har fått full kontroll på syklusen sin.

AnonymBruker
Skrevet
girlie93993 skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde regelmessig menstruasjon før jeg "plutselig" mistet den i 5-6 mnd. Etter det, når den kom tilbake, så har jeg aldri hatt regelmessig, men ikke helt på samme måte som deg. Det kan hende jeg f.eks har 5 uker mellom eller at jeg brått "skipper" over en syklus, men merket at jeg fikk mye mer regelmessig da jeg kom i god rutine i livet, trente, spiste sunt og tok tilskudd. Den er litt frem og tilbake men er ikke mer enn 5-8 uker mellom, men da går jeg liksom med typ mensensmerter og kjenner at mensen snart kommer.

Hvis du har gått til gynekolog el lege og de ikke har funnet noe galt, og mener at det ikke er noe farlig så er det  neppe det. eventuelt kan du starte på prevensjon og se om det blir mer regelmessig da, har flere venninner som har gjort det hvor de da har fått full kontroll på syklusen sin.

Takk for svar 😊

Jeg spiser veldig sunt og trener mye. Ikke alltid gjort det, men menstruasjonen har ikke endret seg noe. Hvilken tilskudd tar du? 

Er bare veldig frustrerende da jeg aldri vet når menstruasjonen kommer. Jeg har blitt seksuelt misbrukt som barn over lang tid, men vet ikke om det kan være en årsak. Gynekologene jeg har vært hos vet ikke dette, de har vært så merkelige ting jeg ikke har klart å fortelle det. Ville bare bli ferdig. 

Jeg har gått på prevensjon tidligere, prøvd p-stav og div p-piller, da uteblir menstruasjonen helt. Og kroppen og hodet kommer helt i ubalanse, så derfor har jeg kuttet det helt ut 😊

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...