AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Dette er verdens flaueste innlegg, men ok... Jeg er 18+3 uker gravid, og har den siste uken vært fryktelig forstoppet. Bestemte meg for å prøve sviskejuice, noe som viste seg å være litt for effektivt... Jeg satt rett og slett på trikken og merket ikke at jeg bæsjet på meg... Helt fryktelig. Heldigvis hadde jeg på meg et temmelig tykt bind, så kom ikke gris utenfor, men var litt løs avføring på utsiden av vagina. Jeg er førstegangs og hysterisk, og er nå kjempeeredd for at barnet kan dø i magen pga en infeksjon eller noe. Kam dette vært farlig? Hva kan jeg gjøre? Tørket meg så godt jeg kunne og gikk i dusjen.... Bruker også progesteron piller, blir det dumt å ta den i til kvelds? Håper noen kan hjelpe meg 😖 Anonymkode: e8ce2...848
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Går nok veldig bra, pass på å tisse, så du får skylt urinrøret, og skyll utvendig med vann i dusjen, ikke skyll inn i skjeden. Anonymkode: 8815f...c5e
MapleSirup Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Skjeden er selvrensende. Det som går inn, går ut. Slapp helt av😊 2
Juststop Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Evt sett deg i en balje med grønnsåpe blanding før fu skyller vekk med lunket vann
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Går nok veldig bra, pass på å tisse, så du får skylt urinrøret, og skyll utvendig med vann i dusjen, ikke skyll inn i skjeden. Anonymkode: 8815f...c5e Takk for svar! Jeg skylte utvendig, men satt på huk så er litt redd for at litt vann kom inn. Vil det være kritisk? Anonymkode: e8ce2...848 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 2 minutter siden, MapleSirup said: Skjeden er selvrensende. Det som går inn, går ut. Slapp helt av😊 Tusen takk for svar! Gjelder det selv om man ikke har mye utflod? Er så redd for å skade barnet og finner ingenting på nett... Føler meg så dum... Anonymkode: e8ce2...848
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 2 minutter siden, Juststop said: Evt sett deg i en balje med grønnsåpe blanding før fu skyller vekk med lunket vann Har ikke grønnsåpe dessverre, men takk for tips ♥ Anonymkode: e8ce2...848
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 Det går nok fint med barnet, det ligger godt beskyttet. I verste fall får du UVI eller noe, drt kan være lurt å følge med på symptomer. Men du leverer jo jevnlige urinprøver på kontroll. Anonymkode: dab57...fd8 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tusen takk for svar! Gjelder det selv om man ikke har mye utflod? Er så redd for å skade barnet og finner ingenting på nett... Føler meg så dum... Anonymkode: e8ce2...848 Slapp helt av, jeg klarte å drite på meg på fylla en gang og fikk det oppi skjeden og, alt kom ut igjen uten infeksjoner. Men fikk blærekatarr da så verre å få det opp urinrøret. Anonymkode: 41745...d84 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Slapp helt av, jeg klarte å drite på meg på fylla en gang og fikk det oppi skjeden og, alt kom ut igjen uten infeksjoner. Men fikk blærekatarr da så verre å få det opp urinrøret. Anonymkode: 41745...d84 Takk for svar ♥ leit å høre du ble syk, men takk for at du fikk meg til å føle meg litt mindre alene ♥ Anonymkode: e8ce2...848 1
MapleSirup Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Tusen takk for svar! Gjelder det selv om man ikke har mye utflod? Er så redd for å skade barnet og finner ingenting på nett... Føler meg så dum... Anonymkode: e8ce2...848 Jada. Det verste som kan skje er en soppinfeksjon el. Dette kan du ta helt med ro.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Takk for svar ♥ leit å høre du ble syk, men takk for at du fikk meg til å føle meg litt mindre alene ♥ Anonymkode: e8ce2...848 Takk, det gikk fort over med antibiotika ☺ ingen fare, dette går helt fint, skjeden er veldig godt til å ta vare på seg selv. Anonymkode: 41745...d84 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #13 Skrevet 29. mai 2022 1 hour ago, MapleSirup said: Jada. Det verste som kan skje er en soppinfeksjon el. Dette kan du ta helt med ro. Tusen takk! Så med en gang for meg det verste, nemlig at barnet kunne få en infeksjon og bli for tidlig født... Og andre skumle ting. Anonymkode: e8ce2...848
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #14 Skrevet 29. mai 2022 Barnet ligger jo inni en fostersekk. Det som kommer inn til barnet kommer fra morkaka. Fostervannet inni sekken lager fosteret selv. Livmoren er lukket av livmorhals og slimproppen. Bakteriell vaginose vet jeg kan være farlig for selve fostersekken. Den finnes det medisin for. Soppinfeksjon er så plagsomt at det oppdager du fort. En urinveisinfeksjon er lett å finne på kontroll på helsestasjon. Anonymkode: 4ff29...7d1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #15 Skrevet 29. mai 2022 Slimproppen ligger og passer på at det ikke kommer noe inn 😄 dette går så fint! Barnet blir ikke dusjet i sperm selv om man har sex, og blir heller ikke syk om man skulle ha sex med en penis med litt tisserester på feks 😬 skjønner at du ble stressa, men slapp heeeeelt av og vær obs på urinveisinfeksjon. Det skal behandles med antibiotika når du er gravid! Anonymkode: 5d455...564
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #16 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar! Jeg skylte utvendig, men satt på huk så er litt redd for at litt vann kom inn. Vil det være kritisk? Anonymkode: e8ce2...848 Kritisk? Slapp av🙂 Man skal ikke ha vann i skjeden fordi det forstyrrer det naturlige miljøet og fjerne de gode bakteriene som hører hjemme der og holder alt i balanse. Så det går fint, bare at det er ikke et sted man skal skylle ut. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for svar! Gjelder det selv om man ikke har mye utflod? Er så redd for å skade barnet og finner ingenting på nett... Føler meg så dum... Anonymkode: e8ce2...848 Utfloden er rensingen🙂 Anonymkode: a18dc...c6c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #17 Skrevet 29. mai 2022 51 minutter siden, AnonymBruker said: Kritisk? Slapp av🙂 Man skal ikke ha vann i skjeden fordi det forstyrrer det naturlige miljøet og fjerne de gode bakteriene som hører hjemme der og holder alt i balanse. Så det går fint, bare at det er ikke et sted man skal skylle ut. Utfloden er rensingen🙂 Anonymkode: a18dc...c6c Men blir det renset om man ikke har mye utflod? 🤔 Anonymkode: d7cf5...efe
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #18 Skrevet 29. mai 2022 Det er ingen fare å en gang skylle skjeden litt med lunkent vann. Men pass på at du ikke spyler hardt. Dette kan helt klin umulig skade fosteret. Anonymkode: 89a2f...dcc
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #19 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Men blir det renset om man ikke har mye utflod? 🤔 Anonymkode: d7cf5...efe Ja, selvfølgelig. Mengden er individuelt hos hver person, og kan variere hos en person også, men det fungerer jo like fint uansett, folk er forskjellige bare. Anonymkode: a18dc...c6c
Rhodiola Skrevet 31. mai 2022 #20 Skrevet 31. mai 2022 Tråden er ryddet for tulleinnlegg og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, adm.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå