Gå til innhold

Jeg stivner mer og mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2022 den 8.51):

Jeg er så stiv i korsryggen og fremme i hoftene/hofteleddsbøyer. Har vært det i mange år, men det blir bare værre og værre, og jeg er ikke 40 år enda. Vært hos lege, kiropraktor osv. Føler jeg stivner helt til. Har en del psykiske plager, og traumer og ting i livet som plager meg. Jeg prøver å gjøre øvelser, puste, avspenne. Men får ikke til, det hjelper ikke. Er så redd for hvordan dette skal utvikle seg.

Anonymkode: d5b11...b7b

Jeg er ikke 30 ennå og sliter med det samme. Tar strekk av hofteparti, bein, armer og rygg hver dag. Så passer jeg på å være aktiv hver dag, noe som er enkelt i mitt yrke. 

Det verste med dette er at musklene rundt hofter og bein strammer seg veldig. Det fører til smerter i knærne. Så da har det vært bedre å sitte med beina i kryss i fanget enn med 90 graders vinkel på en stol. 

Anonymkode: 24aed...316

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

At man ikke blir bedre av trening betyr ikke at det ikke hjelper. Det er svært sannsynlig at man ville hatt det verre om man ikke trente i det hele tatt.

Anonymkode: 04bbd...e87

Det er nok sant. Det kunne vært verre. Men helt bra av trening blir ikke jeg.

Anonymkode: 405b2...d6e

Skrevet
On 5/29/2022 at 8:51 AM, AnonymBruker said:

Jeg er så stiv i korsryggen og fremme i hoftene/hofteleddsbøyer. Har vært det i mange år, men det blir bare værre og værre, og jeg er ikke 40 år enda. Vært hos lege, kiropraktor osv. Føler jeg stivner helt til. Har en del psykiske plager, og traumer og ting i livet som plager meg. Jeg prøver å gjøre øvelser, puste, avspenne. Men får ikke til, det hjelper ikke. Er så redd for hvordan dette skal utvikle seg.

Anonymkode: d5b11...b7b

Er du sjekket for revmatisme?

https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/bekhterev/bekhterev-oversikt/

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2022 den 10.19):

Det er derfor det er så viktig å strekke ut for å forhindre dette. Du skulle ha begynt med noe fleksibilitet yoga. Men er vel forsent nå...

Anonymkode: c444e...0dd

Ikke nødvendigvis. Myten om at bevegelighet og stive muskler har noe med hverandre å gjøre er nettopp det - en myte. Bevegelighet er evnen til utslag i et eller flere ledd. Stivhet kan mer beskrives som muskelens manglende evne til restitusjon eller hvile.

En person kan ha utmerket fleksibilitet og pinstive muskler. Ironisk nok vil også for stor fleksibilitet forårsake stive muskler (fordi de alltid må jobbe for å holde ting på plass) Styrketrening er faktisk ofte mer effektivt enn yoga på ts sin problematikk.

Anonymkode: 3ef15...1a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke nødvendigvis. Myten om at bevegelighet og stive muskler har noe med hverandre å gjøre er nettopp det - en myte. Bevegelighet er evnen til utslag i et eller flere ledd. Stivhet kan mer beskrives som muskelens manglende evne til restitusjon eller hvile.

En person kan ha utmerket fleksibilitet og pinstive muskler. Ironisk nok vil også for stor fleksibilitet forårsake stive muskler (fordi de alltid må jobbe for å holde ting på plass) Styrketrening er faktisk ofte mer effektivt enn yoga på ts sin problematikk.

Anonymkode: 3ef15...1a6

Hvis det er musklene som har problemer med å slappe av, kan man isåfall få Botox i rumpe?

Anonymkode: 405b2...d6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...