AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Skal ut å reise med mannen, og det er første gang i skal reise til Italia/Hellas. Vi er begge interessert i historie, og har laget en liste over arkeologiske severdigheter vi har lyst å se. Jeg klarer altså ikke å bestemme meg! Noen som har vært alle tre steder og har en klar favoritt? Anonymkode: 3fdfd...641
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 Jeg rangerer disse; Roma, Athen, Napoli. Napoli falt jeg aldri helt for, føler byen var raskt gjort. Athen har mengder med historie, og et must en gang i livet, men er også et sted jeg føler jeg har sett, og er ferdig med. Mens Roma er et sted jeg stadig reiser tilbake til. Men, om du velger Napoli er det veldig fint å kombinere denne med steder som vesuv/pompeii, Capri, Sorrent og Posetanio. Slik at dere for oppleve mer av Italia når dere først reiser. Tips er å reise vår eller høst. Alle disse stedene kan bli ulidelig varme i sommermånedene. Og er samtidig veldig turistifiserte, noe som ødelegger opplevelsen. Anonymkode: 8b743...bc1 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 Hvorfor ikke Firenze? Anonymkode: 021bc...01e 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Roma såklart, ta heller en dagstur til Napoli. Kort vei med tog fra Roma. Skal du på tur i 3-4 dager bare, så ville jeg ikke stresset med noe mer enn Roma. I Roma går du til alt. Anonymkode: 20a08...bb9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 Roma. Men hvis det er midt på jeg ikke valgt noen av de tre du nevner Anonymkode: b987b...2fe
Kjetil E Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skal ut å reise med mannen, og det er første gang i skal reise til Italia/Hellas. Vi er begge interessert i historie, og har laget en liste over arkeologiske severdigheter vi har lyst å se. Jeg klarer altså ikke å bestemme meg! Noen som har vært alle tre steder og har en klar favoritt? Anonymkode: 3fdfd...641 Jeg regner med at du med Napoli, mest tenker på områdene ved Pompei og Herkulanum. Hva med å slå Roma og Napoli sammen. Et par dager i Napoli området og resten i Roma. Selve Napoli by er vel ikke førstevalget blant turister, men klart Pompei, Sorento og Capri er ting som trekker.
Kjetil E Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg rangerer disse; Roma, Athen, Napoli. Napoli falt jeg aldri helt for, føler byen var raskt gjort. Athen har mengder med historie, og et must en gang i livet, men er også et sted jeg føler jeg har sett, og er ferdig med. Mens Roma er et sted jeg stadig reiser tilbake til. Men, om du velger Napoli er det veldig fint å kombinere denne med steder som vesuv/pompeii, Capri, Sorrent og Posetanio. Slik at dere for oppleve mer av Italia når dere først reiser. Tips er å reise vår eller høst. Alle disse stedene kan bli ulidelig varme i sommermånedene. Og er samtidig veldig turistifiserte, noe som ødelegger opplevelsen. Anonymkode: 8b743...bc1 Siden TS har stor interesse for historie og arkeologi så har du jo masse spennende rundt Napoli. Men ville vel da kanskje valgt det i en kombinasjon med Roma.
Drizzt Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skal ut å reise med mannen, og det er første gang i skal reise til Italia/Hellas. Vi er begge interessert i historie, og har laget en liste over arkeologiske severdigheter vi har lyst å se. Jeg klarer altså ikke å bestemme meg! Noen som har vært alle tre steder og har en klar favoritt? Anonymkode: 3fdfd...641 Aten eller Roma. Napoli er virkelig ikke et sted å besøke lenger. Ekstrem forurenset jord som gir direkte skadelige matvarer. Alle butikker og omtrent alle spisesteder kontrolleres av den lokale mafiaen og er med på å finansiere kjøp av våpen. Uvitende turister sponser våpenkjøp hver gang de kjøper suvenir, t-skjorte, veske eller spiser pizza. For å ikke nevne at det ikke finnes en eneste merkebutikk der selv om mange butikker påstår å selge merkevarer. Alt er piratkopier som produseres i Tyrkia og igjen kontrolleres av den lokale mafiaen. Hele byen kontrolleres av den lokale mafiaen. Jeg har vært i Aten og Roma. Foretrekker klart Aten på grunn av mafiafravær, men i Italia er Milano og Roma de byene å besøke hvis man vil være minst mulig deltakende i mafiaens omsetning. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 Oi det var rart. Jeg var akkurat nå tidlig i mai nesten en lik tur. Fløy med Flyr ned til Roma, nøt god varme med opp til 28grader. Masse å se på. Så tok vi toget til Napoli, var ganske billig og tok kun 2 timer med ekspress toget. Napoli var kjempe fint ❤️ Så tok vi flyet fra napoli til Santorini, med ryanair som overaskende kun koster 450kr 😮 Fløy tilbake til Milan fra santorini og tok fly hjem til gardemoen 😃 Hvorfor velge, når du kan ha alle? Anonymkode: ed9c1...8e2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 Kjetil E skrev (8 timer siden): Siden TS har stor interesse for historie og arkeologi så har du jo masse spennende rundt Napoli. Men ville vel da kanskje valgt det i en kombinasjon med Roma. Som jeg skriver; Hvis napoli; kombiner med andre steder Hvis kombiner ikke er et alternativ; roma, eller athen. Anonymkode: 8b743...bc1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 Skal du til Napoli ville jeg kombinert det med Capri, et fantastisk vakkert sted. Men skulle jeg valgt en av de du lister opp ville jeg valgt Roma. Anonymkode: 23ce8...33f
abderitt Skrevet 29. mai 2022 #13 Skrevet 29. mai 2022 Vi skal eit par dagar til Napoli i sommar. Fyller dagane med Pompeii og Vesuv. Men er der berre eit par dagar, tek nokre dagar i Ischia først. Etter kva eg har lest er det nok med eit par dagar i Napoli.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #14 Skrevet 29. mai 2022 Tusen takk for så mange tilbakemeldinger! Det blir da altså til Roma først 3 dager, så tar vi toget videre til Napoli og er der resterende 2 dager 😁 Vi har allerede skrevet en liste over hva vi vil se, som blant annet pompei, herculaneum og vesuv. Spørs om vi får med oss alt i Roma, så der må vi nok besøke en annen gang også. Vi er nok ikke ferdig med Italia enda, og har planer om å se Firenze, Sicilia, Venezia, Toscana og Amalfikysten, men denne gangen var det altså disse vi ønsket å besøke først. 8 hours ago, Drizzt said: Aten eller Roma. Napoli er virkelig ikke et sted å besøke lenger. Ekstrem forurenset jord som gir direkte skadelige matvarer. Alle butikker og omtrent alle spisesteder kontrolleres av den lokale mafiaen og er med på å finansiere kjøp av våpen. Uvitende turister sponser våpenkjøp hver gang de kjøper suvenir, t-skjorte, veske eller spiser pizza. For å ikke nevne at det ikke finnes en eneste merkebutikk der selv om mange butikker påstår å selge merkevarer. Alt er piratkopier som produseres i Tyrkia og igjen kontrolleres av den lokale mafiaen. Hele byen kontrolleres av den lokale mafiaen. Jeg har vært i Aten og Roma. Foretrekker klart Aten på grunn av mafiafravær, men i Italia er Milano og Roma de byene å besøke hvis man vil være minst mulig deltakende i mafiaens omsetning. Er det mye kriminalitet i Napoli? Burde man for eksempel ikke være ute på kvelden og slikt?😶 Vi er uansett ikke interessert i å shoppe noe særlig, ikke suvenirer heller. Men pizza kan vel neppe unngås... Anonymkode: 3fdfd...641
Drizzt Skrevet 30. mai 2022 #15 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tusen takk for så mange tilbakemeldinger! Det blir da altså til Roma først 3 dager, så tar vi toget videre til Napoli og er der resterende 2 dager 😁 Vi har allerede skrevet en liste over hva vi vil se, som blant annet pompei, herculaneum og vesuv. Spørs om vi får med oss alt i Roma, så der må vi nok besøke en annen gang også. Vi er nok ikke ferdig med Italia enda, og har planer om å se Firenze, Sicilia, Venezia, Toscana og Amalfikysten, men denne gangen var det altså disse vi ønsket å besøke først. Er det mye kriminalitet i Napoli? Burde man for eksempel ikke være ute på kvelden og slikt?😶 Vi er uansett ikke interessert i å shoppe noe særlig, ikke suvenirer heller. Men pizza kan vel neppe unngås... Anonymkode: 3fdfd...641 Ja, det er mye kriminalitet. Jeg ville unngått smug og mørkere områder og oppholdt meg kun i de mest trafikkerte turistområdene som er best belyst. Også ville jeg ikke hatt noe særlig med verdisaker med meg, Det er fult mulig dere blir vitner til narkotikaomsetning mange steder i åpent lys også. Bare så det ikke kommer som et sjokk. Kos dere ellers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå