MayorSantos Skrevet 29. mai 2022 #21 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det handlet ikke noe om utroskap, man kan jo ikke være utro når det er over to år siden forholdet tok slutt. Jo, det kunne handlet om utroskap. eksempel; du fant ut nå at han var utro siste året mens dere var sammen med din søster.
AnnePåLande Skrevet 29. mai 2022 #22 Skrevet 29. mai 2022 (endret) Du kan trekke deg unna og fortelle din eksmann om årsaken til ditt valg. Barna trenger ikke å vite årsaken til hvorfor du trekker deg unna når saken, ifølge deg er så alvorlig. Ta en hvit løgn ovenfor barna dine.. Endret 29. mai 2022 av AnnePåLande
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #23 Skrevet 29. mai 2022 Min eks løy også. Fant det ut i ettertid. Han løy om at jeg var fysisk og psykisk voldelig. Sannheten var at han hadde slengt meg oppetter en vegg og tatt kvelertak på meg og brølt til meg. Alle vennene hans trodde at han forlot meg og fant en annen fordi jeg var fysisk og psykisk voldelig. Han sa jeg var manipulerende og at jeg hadde sagt at hvis han forlot meg skulle jeg lyve til alle om at han hadde vært voldelig mot meg. Så ingen trodde meg, men alle trodde han. Må fortsatt samarbeide med han i dag pga felles barn som heldigvis snart er voksne. Den eneste måten jeg har kunne forsvare meg på er å bare være meg selv. Jeg er i et nytt forhold nå, og han har vært i en del forhold etter meg med mye turbulens. Så jeg tror nok at de fleste har gjennomskuet han nå. Hvis eksen din har innrømmet løgnen så ville jeg bedt han om å innrømme det til de han har løyet til deg om for å renvaske ditt navn. Anonymkode: dc646...41d 1
AnnePåLande Skrevet 29. mai 2022 #24 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min eks løy også. Fant det ut i ettertid. Han løy om at jeg var fysisk og psykisk voldelig. Sannheten var at han hadde slengt meg oppetter en vegg og tatt kvelertak på meg og brølt til meg. Alle vennene hans trodde at han forlot meg og fant en annen fordi jeg var fysisk og psykisk voldelig. Han sa jeg var manipulerende og at jeg hadde sagt at hvis han forlot meg skulle jeg lyve til alle om at han hadde vært voldelig mot meg. Så ingen trodde meg, men alle trodde han. Må fortsatt samarbeide med han i dag pga felles barn som heldigvis snart er voksne. Den eneste måten jeg har kunne forsvare meg på er å bare være meg selv. Jeg er i et nytt forhold nå, og han har vært i en del forhold etter meg med mye turbulens. Så jeg tror nok at de fleste har gjennomskuet han nå. Hvis eksen din har innrømmet løgnen så ville jeg bedt han om å innrømme det til de han har løyet til deg om for å renvaske ditt navn. Anonymkode: dc646...41d Huff, så ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #25 Skrevet 29. mai 2022 Som et generelt råd er det ikke noe lurt å legge planer med en eks. Anonymkode: 884c7...19c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #26 Skrevet 29. mai 2022 Jeg lurer mest på hvorfor dere i det hele tatt skal tilbringe mere tid sammen fremover? Det kommer ikke godt ut av det. Nå er det allerede en negativ ting som har dukket opp. Og slik blir det fremover. Dere er skilt, hold dere skilt. Bruk tiden på ny partner. Barba deres har ingen utbytte av deres felles samvær. Anonymkode: 747f0...e5a
Rhodiola Skrevet 29. mai 2022 #27 Skrevet 29. mai 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporinger og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #28 Skrevet 29. mai 2022 Du har jo ikke kontakt med din ex fordi det gir deg, personlig, noe. Du har kontakt med han fordi du elsker ungene dere har sammen. Du vil gladelig ofre livet for dem, sier du trolig om noen spør. Problemet med å si «jeg ofrer gladelig livet for ungene mine» er at å ofre jul, ferier, påske og hver søndag i 18 år helt åpenbart er et bagatellmessig offer i sammenligning. Så hvor stor er viljen til å være en god forelder? At han lyver eller ei? Uvesentlig. Du er jo villig til å ofre resten av dine levedager for ungene dine. Hva er da å være bestevenner med en løgner resten av ditt liv? En bagatell. Anonymkode: 9f98f...0fb
lillevill Skrevet 29. mai 2022 #29 Skrevet 29. mai 2022 Så han er en løgner, og hva synes han selv om det? Synes han det er greit å lyve? Vil han fortsette med det? Den intensjonen han har ( vil være uekte. Vil manipulere. Ikke respektere ) er et slags mønster han av gammel vane er i, men enda værre er det om han ØNSKER å være sånn. Slike folk vil man ikke ha i livet sitt.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #30 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg og min eksmann skilte lag for to år siden. Vi har to barn i skolealderen. Vi har begge gått videre med nye partnere. Vi har i utgangspunktet hatt lite kontakt utover det som er nødvendig i forhold til barna. Jeg har heller ikke noe særlig kontakt med familien hans. Jeg er veldig fornøyd med det livet jeg har klart å etablere meg uten han og hans familie involvert. Men i det siste har vi gjort litt mer sammen, jeg har vært åpen for at vi kunne finne på mer sammen fremover også. I dag innrømmet min eksmann at han har løyet om en stor sak til meg over lang tid. Det er ikke ukjent for meg at han lyver ofte. Han lyver om alt mulig småting hele tiden, som jeg har blitt vant til og skjønner fort når han gjør det. Men nå er det en såpass stor ting, at dette kan jeg ikke være med på lenger. Jeg føler meg ført bak lyset og latterliggjort. Han innrømmet også at foreldrene hans var klar over at han løy til meg om dette. Men barna vet ikke noe. Jeg ønsker nå å minimere kontakten vi har hatt ennå mer. Jeg har virkelig ikke behov for å ha det mennesket i livet mitt, som har så dårlig dømmekraft og ikke kan være ærlig. Men hva skal jeg si til barna. Vi har jo lagt planer fremover, som nå ikke kommer til å bli noe av. Så barna må jo få vite noe. Skal jeg være ærlig med dem å si at jeg ikke ønsker å ha noe mer kontakt med deres far, fordi han lyver til meg? At vi ikke blir å gjøre de planlagt aktivitetene sammen fordi han lyver til meg? Anonymkode: dd0b8...bf2 Jeg forstår ikke helt poenget med å skrive et slikt innlegg med mindre du skriver hva han har gjort. Jeg er av den oppfattelsen at man holder barna unna slike voksne sannheter. Ikke ødelegg barnas muligheter til et godt forhold til faren sin. Dette er ikke deres kamp. Anonymkode: 175e8...15a
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #31 Skrevet 29. mai 2022 Jeg ser ikke hvorfor barna trenger å vite det. Man holder barn utenfor voksne anliggender og samme hva man måtte mene om sin eks sørger man for at barna har et godt forhold til begge foreldrene. Du ville ikke likt om han fortalte barna negative ting om deg, da gjør du det heller ikke mot ham. Jeg antar at de planene dere har lagt er for barnas skyld, ikke for din og din eks. Du bør virkelig vurdere om barnas glede er verdt å holde ut planene deres. Hvis du absolutt ikke klarer det kan du si så enkelt som at nå har dere vært skilt så lenge og det føles ikke naturlig for dere å gjøre ting sammen lenger. Anonymkode: f155c...2fa
John McClane Skrevet 29. mai 2022 #32 Skrevet 29. mai 2022 Bare la være å ha noe mer med han å gjøre, si det til han om nødvendig. Når det gjelder barna så trenger du ikke si så mye. Fortell bare generelt at dere har blitt enige om at det blir slik fremover og ikke si noe mer. Barn aksepterer ting mye lettere enn oss voksne så lenge de får beskjed om at 'slik blir det' Enkel sak dette!
MizzVic Skrevet 29. mai 2022 #33 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her. Takk for innspill. Det handlet ikke noe om utroskap, man kan jo ikke være utro når det er over to år siden forholdet tok slutt. Det var noe som oppsto siste året, som har fått han til å fremstå som en bedre person enn det han har vært. Jeg kan ikke gå mer i detaljer da det er for avslørende. Jeg har ikke blitt sint på han, mer oppgitt og skjønner ikke hvorfor han skal gjøre det på den måten og ødelegge min tiltro til hva han sier. Han er flink å snakke for seg, og ser ikke selv helt at han lyver. Har alltid en unnskyldning for hvorfor han har sagt det på den måten, eller "utelatt" å si noe. Måten jeg føler meg latterliggjort på er når jeg har møtt familien hans, hvor de har vist om løgnene men har latet som om alt har vært greit. Anonymkode: dd0b8...bf2 Du tenker feil. De har visst om løgnene, og syns garantert det er flaut at han juger slik. Holde maska ovenfor ett familiemedlem, er ikke å latterliggjøre deg. Det er vanskelig å stå imellom, og voksne burde ikke "sladre".
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #34 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her. Takk for innspill. Det handlet ikke noe om utroskap, man kan jo ikke være utro når det er over to år siden forholdet tok slutt. Det var noe som oppsto siste året, som har fått han til å fremstå som en bedre person enn det han har vært. Jeg kan ikke gå mer i detaljer da det er for avslørende. Jeg har ikke blitt sint på han, mer oppgitt og skjønner ikke hvorfor han skal gjøre det på den måten og ødelegge min tiltro til hva han sier. Han er flink å snakke for seg, og ser ikke selv helt at han lyver. Har alltid en unnskyldning for hvorfor han har sagt det på den måten, eller "utelatt" å si noe. Måten jeg føler meg latterliggjort på er når jeg har møtt familien hans, hvor de har vist om løgnene men har latet som om alt har vært greit. Anonymkode: dd0b8...bf2 Dette gir ikke mening nok til å kunne gi deg råd. Annet en et spørsmål om det er viktig nok for å ødelegge for barna, men da må du være konsekvent og bryte ALL kontakt. Anonymkode: 9e0ef...dc1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #35 Skrevet 30. mai 2022 Vanskelig å gi råd når du ikke vil si hva han har løyet om. Men det er barnas far og det vil alltid være barnas far. Din og din eks sin konflikt er ikke barnas konflikt, så ikke bland dem inn i den. Si at det dere skulle på ble avlyst uten å begrunne det noe videre. Det passet ikke. Dere skal heller gjøre X og Y hver for dere i oktober og juli. Du trenger ikke legge ut om at faren er en jævla drittløgner som burde brenne i helvete, etc. Anonymkode: a5bac...364
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå