AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #1 Skrevet 29. mai 2022 Jeg og min eksmann skilte lag for to år siden. Vi har to barn i skolealderen. Vi har begge gått videre med nye partnere. Vi har i utgangspunktet hatt lite kontakt utover det som er nødvendig i forhold til barna. Jeg har heller ikke noe særlig kontakt med familien hans. Jeg er veldig fornøyd med det livet jeg har klart å etablere meg uten han og hans familie involvert. Men i det siste har vi gjort litt mer sammen, jeg har vært åpen for at vi kunne finne på mer sammen fremover også. I dag innrømmet min eksmann at han har løyet om en stor sak til meg over lang tid. Det er ikke ukjent for meg at han lyver ofte. Han lyver om alt mulig småting hele tiden, som jeg har blitt vant til og skjønner fort når han gjør det. Men nå er det en såpass stor ting, at dette kan jeg ikke være med på lenger. Jeg føler meg ført bak lyset og latterliggjort. Han innrømmet også at foreldrene hans var klar over at han løy til meg om dette. Men barna vet ikke noe. Jeg ønsker nå å minimere kontakten vi har hatt ennå mer. Jeg har virkelig ikke behov for å ha det mennesket i livet mitt, som har så dårlig dømmekraft og ikke kan være ærlig. Men hva skal jeg si til barna. Vi har jo lagt planer fremover, som nå ikke kommer til å bli noe av. Så barna må jo få vite noe. Skal jeg være ærlig med dem å si at jeg ikke ønsker å ha noe mer kontakt med deres far, fordi han lyver til meg? At vi ikke blir å gjøre de planlagt aktivitetene sammen fordi han lyver til meg? Anonymkode: dd0b8...bf2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #2 Skrevet 29. mai 2022 du sier ingenting om hva han har løyet om , et har mye å si gjetter meg fram at han har vært utro eller funnet seg ny dame etter dere ble ferdig og du er bitter Anonymkode: 7a0a7...c26 18 2
Eryn Skrevet 29. mai 2022 #3 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): du sier ingenting om hva han har løyet om , et har mye å si gjetter meg fram at han har vært utro eller funnet seg ny dame etter dere ble ferdig og du er bitter Anonymkode: 7a0a7...c26 Hun skriver jo at de begge har gått videre m nye partnere, les innlegget en gang til. 4
Eryn Skrevet 29. mai 2022 #4 Skrevet 29. mai 2022 Jeg tenker at du kan fortelle dem sannheten. Så forstår de hvorfor du avlyser planene framover. Å ikke vite hvorfor ting skjer kan få barn til å gruble ennå mer enn faktisk å få vite sannheten. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #5 Skrevet 29. mai 2022 7 minutter siden, Eryn said: Hun skriver jo at de begge har gått videre m nye partnere, les innlegget en gang til. han kan ha vært utro før det ble brudd og hun kan ha funnet det ut nå, var det jeg mente Anonymkode: 7a0a7...c26 7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #6 Skrevet 29. mai 2022 Er dette en løgn som på noe som helst måte påvirker livet ditt i dag, bortsett fra at du føler deg latterliggjort? Han har innrømmet til deg at han tidligere har løyet til deg, så jeg tipper at det egentlig ikke påvirker livet ditt i særlig stor grad nå? Sa han hvorfor han valgte å lyve? Lot du han få prate ut om løgnen sin, lyttet du til det han hadde å si? Eller ble du bare sint? Jeg tenker at om løgnen egentlig ikke påvirker livet ditt i dag, så lar du det gå. Ikke lag noe styr utav noe som ikke trenger å bli lager styr utav. Du skriver jo at du vet han lyver masse, så det visste du jo før du gikk inn for å ha mer kontakt med han igjen. Og så du vet jo at du ikke skal stole på alt han sier. Han er som han er, og det er ofte en grunn for at mennesker lyver mye. Om noe var det overtakende at han plutselig var ærlig om noe som du tenker var en stor løgn. Han kunne jo funnet på nye løgner for å dekke over den andre løgnen. Hva du sier til barna om dette, kommer helt an på deres modenhet og alder. Anonymkode: 4e99f...fc1 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #7 Skrevet 29. mai 2022 Du vet han er en løgner, men nå er det plutselig blitt et problem? Han er en EKS. Hva du måtte mene om hans løgner spiller ingen rolle her, kun ungenes forhold til faren sin. De skal ikke lide fordi du ikke takler hva han har løyet om. Anonymkode: b3f93...a79 10
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #8 Skrevet 29. mai 2022 Det spørs helt hva det er. Du må uansett forholde deg til ham Anonymkode: e59fc...ad9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #9 Skrevet 29. mai 2022 Hadde bitt tenna sammen og gjort planlagte aktiviteter, for barnas skyld. Jeg gjør det med min eks. Han var oppriktig fæl med meg da vi var sammen, men siden jeg kom meg unna klarer jeg å holde ut. Barna sier alltid at de er så glade for det. På et eller annet tidspunkt kommer de til å se han for den han er, og den for den du er. Hun som holdt ut for deres del❤️ Bare minn deg selv på at du slipper å leve med han, og hvor fint det er å gå fra han når aktiviteten er over. Anonymkode: 47cd2...f06 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #10 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg og min eksmann skilte lag for to år siden. Vi har to barn i skolealderen. Vi har begge gått videre med nye partnere. Vi har i utgangspunktet hatt lite kontakt utover det som er nødvendig i forhold til barna. Jeg har heller ikke noe særlig kontakt med familien hans. Jeg er veldig fornøyd med det livet jeg har klart å etablere meg uten han og hans familie involvert. Men i det siste har vi gjort litt mer sammen, jeg har vært åpen for at vi kunne finne på mer sammen fremover også. I dag innrømmet min eksmann at han har løyet om en stor sak til meg over lang tid. Det er ikke ukjent for meg at han lyver ofte. Han lyver om alt mulig småting hele tiden, som jeg har blitt vant til og skjønner fort når han gjør det. Men nå er det en såpass stor ting, at dette kan jeg ikke være med på lenger. Jeg føler meg ført bak lyset og latterliggjort. Han innrømmet også at foreldrene hans var klar over at han løy til meg om dette. Men barna vet ikke noe. Jeg ønsker nå å minimere kontakten vi har hatt ennå mer. Jeg har virkelig ikke behov for å ha det mennesket i livet mitt, som har så dårlig dømmekraft og ikke kan være ærlig. Men hva skal jeg si til barna. Vi har jo lagt planer fremover, som nå ikke kommer til å bli noe av. Så barna må jo få vite noe. Skal jeg være ærlig med dem å si at jeg ikke ønsker å ha noe mer kontakt med deres far, fordi han lyver til meg? At vi ikke blir å gjøre de planlagt aktivitetene sammen fordi han lyver til meg? Anonymkode: dd0b8...bf2 Handler det om økonomi? Anonymkode: 2ce2b...00f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #11 Skrevet 29. mai 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Skal jeg være ærlig med dem å si at jeg ikke ønsker å ha noe mer kontakt med deres far, fordi han lyver til meg? At vi ikke blir å gjøre de planlagt aktivitetene sammen fordi han lyver til meg? Anonymkode: dd0b8...bf2 Nei, bare nei. Man blander ikke unge barn inn i slikt drama. Anonymkode: 0978e...f3d 11
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #12 Skrevet 29. mai 2022 Nei, man forteller ikke barna om sånne ting. Man bokstaverer evt soleklart til eks at du ikke aksepterer det han har gjort og aldri kommer til å gjøre det, og at respekten du hadde for ham som menneske omtrent har forsvunnet. Og så biter du tennene sammen og gjennomfører det dere hadde planlagt. Dere må uansett ha med hverandre å gjøre, så det er like greit å være den rause her og være sammen som planlagt. Gjør det gjerne klart for ham at du overhodet ikke har tillit til ham og at du kommer til å ta alt han sier heretter med en klype salt. Men så oppfører du deg høflig og normalt ellers, ikke vær passiv aggressiv eller martyr her. Det er barna dine det er snakk om. Du vil skåne dem for å måtte leve i noe sånt og måtte ta stilling til hva de eventuelt synes. Mye mulig han er en drittsekk, men for dem er han faren, og her må du faktisk være den voksne av dere alle og oppføre deg høflig. Anonymkode: 1e8c1...e19 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #13 Skrevet 29. mai 2022 TS her. Takk for innspill. Det handlet ikke noe om utroskap, man kan jo ikke være utro når det er over to år siden forholdet tok slutt. Det var noe som oppsto siste året, som har fått han til å fremstå som en bedre person enn det han har vært. Jeg kan ikke gå mer i detaljer da det er for avslørende. Jeg har ikke blitt sint på han, mer oppgitt og skjønner ikke hvorfor han skal gjøre det på den måten og ødelegge min tiltro til hva han sier. Han er flink å snakke for seg, og ser ikke selv helt at han lyver. Har alltid en unnskyldning for hvorfor han har sagt det på den måten, eller "utelatt" å si noe. Måten jeg føler meg latterliggjort på er når jeg har møtt familien hans, hvor de har vist om løgnene men har latet som om alt har vært greit. Anonymkode: dd0b8...bf2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #14 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): … Men hva skal jeg si til barna. Vi har jo lagt planer fremover, som nå ikke kommer til å bli noe av. Så barna må jo få vite noe. Skal jeg være ærlig med dem å si at jeg ikke ønsker å ha noe mer kontakt med deres far, fordi han lyver til meg? At vi ikke blir å gjøre de planlagt aktivitetene sammen fordi han lyver til meg? Anonymkode: dd0b8...bf2 Du skal selvfølgelig ikke si dette til barna deres. Det vil skape en lojalitetskonflikt du kommer til å tape. Barna bør skånes med en uskyldig unnskyldning om at det ikke ble som planlagt. Ærlighet om fars løgner kan du ta med venninner. Anonymkode: 1c951...4f9
Olive_North Skrevet 29. mai 2022 #15 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): TS her. Takk for innspill. Det handlet ikke noe om utroskap, man kan jo ikke være utro når det er over to år siden forholdet tok slutt. Det var noe som oppsto siste året, som har fått han til å fremstå som en bedre person enn det han har vært. Jeg kan ikke gå mer i detaljer da det er for avslørende. Jeg har ikke blitt sint på han, mer oppgitt og skjønner ikke hvorfor han skal gjøre det på den måten og ødelegge min tiltro til hva han sier. Han er flink å snakke for seg, og ser ikke selv helt at han lyver. Har alltid en unnskyldning for hvorfor han har sagt det på den måten, eller "utelatt" å si noe. Måten jeg føler meg latterliggjort på er når jeg har møtt familien hans, hvor de har vist om løgnene men har latet som om alt har vært greit. Anonymkode: dd0b8...bf2 Er det en løgn du virkelig behøver å føle så mye på? Du vet jo at han juger, og ja han er en dust… Kan du ikke la det gå inn det ene øret og ut det andre? ikke bland barna inn i det der hvertfall
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #16 Skrevet 29. mai 2022 Prøv å være et bedre menneske enn exen din! Gjennomfør det du har lovet barna, men lag ingen nye avtaler med han. At foreldrene vet om om løgner er sikkert ikke noe nytt, men det betyr ikke at de liker det eller er mot deg. De ønsker helt sikkert ikke å blande seg inn i sønnens rot, og prøver heller å bidra på en annen måte. Jeg synes en alltid skal etterstrebe seg for å holde avtaler. Da viser du barna og omgivelsene at du er til å stole på, og barna vet hva de forvente seg og der har de sin «base» Anonymkode: 3f6f7...c6b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #17 Skrevet 29. mai 2022 Altfor lite info til å kunne gi råd. Anonymkode: 47333...f0e 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #18 Skrevet 29. mai 2022 Hold barna utenfor. Gjennomfør det planlagte men ikke legg nye planer sammen med fyren. Forklar ham hvorfor. Anonymkode: 0057b...b88
Hvitmargeritt Skrevet 29. mai 2022 #19 Skrevet 29. mai 2022 Koffor skal det gå utover ungene at han har løyet? Hold avtalen og ikke planlegg så mye mer etter det enn det helt nødvendige. Tenk på ungene oppi dette. Hadde aldri hatt hjerte til å gjort det mot mine unger uansett ka eks hadde løyet om. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #20 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): TS her. Takk for innspill. Det handlet ikke noe om utroskap, man kan jo ikke være utro når det er over to år siden forholdet tok slutt. Det var noe som oppsto siste året, som har fått han til å fremstå som en bedre person enn det han har vært. Jeg kan ikke gå mer i detaljer da det er for avslørende. Jeg har ikke blitt sint på han, mer oppgitt og skjønner ikke hvorfor han skal gjøre det på den måten og ødelegge min tiltro til hva han sier. Han er flink å snakke for seg, og ser ikke selv helt at han lyver. Har alltid en unnskyldning for hvorfor han har sagt det på den måten, eller "utelatt" å si noe. Måten jeg føler meg latterliggjort på er når jeg har møtt familien hans, hvor de har vist om løgnene men har latet som om alt har vært greit. Anonymkode: dd0b8...bf2 Det er jo ikke deres sak. Verre om de blander seg faktisk. Anonymkode: 2ce2b...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå